Lantmätare i Burkina Faso

Ex-jobb i byn Yaho i västra Burkina Faso

Snart hemma
lördag 12 april 2008 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hej på er! Vi vill göra alla uppmärksamma på att vi snart kommer hem, på onsdag närmare bestämt. Nu när vi fått det sagt så kan vi gå in på vad vi haft för oss på sista tiden. Ghana, bra land, vi var helnöjda med vår lilla tripp. Stannade nere vid kusten en dryg vecka och åt

Glad påsk
lördag 22 mars 2008 - Cape Coast, Centrala regionen, Ghana

Glad Påsk! Här sitter vi på Savoy hotell i staden Cape Coast i Ghana. Det är inte så lyxigt som det låter även om vi är helnöjda i och med att vi helt har tappat omdömet efter med än en månad i Burkina. Det är grönare och fuktigare här än i Burkina, de har gatlampor och

Första passet i Yaho avklarat, tillbaka pa fredag
onsdag 5 mars 2008 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Hej hej! Nu är vi tillbaka till 2000-talet igen. Vi är i Bobo och idag har vi ätit glass (en magnum kostar 40 kr, mer än vad vi totalt kan göra av med i byn på 1 månad…), duschat, tvättat håret(!!!), gått på toaletten och annat lyxigt. Vi har ett rum med elektricitet och saker som

Ouagadougou
torsdag 14 februari 2008 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Bonjour! Har hittat ett internetcafe med sv°art tangentbord. Allt är bra och vi är friska och varma men allt är väldigt annorlunda här. Landade i tisdagsnatt och har bott p°a ett fint hotell men flyttade idag till ett lite billigare men helt okej. Resan var l°ang med ca 20 h väntetid i