Australien, Nya Zeeland och Malaysia

tisdag 20 november 2007 - torsdag 29 maj 2008

Snart bär det av för en fantastisk resa till andra sidan jordklotet... Jag ska tillsammans med min vän Isabella spendera ett halvår i mestadels Australien, men också Nya Zeeland och Malaysia, för att upptäcka dessa fantastiska länder och bara njuta av livet. Den 21 november 2007 landar vi i Sydney, och därifrån börjar resan... jääj!

Så var resan slutt
söndag 1 juni 2008 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har jag varit hemma i 2 dagar och varit ganska lat och inte ens orkat gå in pa internet. Men så tänkte jag att jag skulle skriva ett avslut på resan så här kommer ett kort: Sista dagen i Kuala Lumpur bedrev vi tiden med att gå och kolla på olika marknader, äta och se på en dvd (på

Tillbaka i helvetesstaden

Haha, nej, det ar inte sa illa som det later, men varken jag eller Isa hade nagon storre lust att komma tillbaka hit till KL, vi ville flyga direkt hem fran Bankok! Tyvarr gick ju inte det, sa nu far vi utharda lite knappt tva dygn har igen... Pa sondagkvall for Niall och vi vinkade av honom. Isa

Tigertempel, vattenfall, shopping och uteliv...
söndag 25 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Torsdagmorgon akte vi mycket riktigt till Kanchanaburi. Vi missade dock taget med 15 minuter da vi hade svart att fa tag pa en taxi, och fick ta oss till busstationen for att ta bussen tid istallet. Hostlet vi bodde pa var skitmysigt, hette Jolly Frog, och lag alldeles vid floden. I den lummiga

Fullmoon partyt och resan upp till Bankok
onsdag 21 maj 2008 - Bangkok, Thailand

Hejhopp, da var man framme i Bankok i den kvava varmen, trott och sliten och med benen knottriga av extremt kliande myggbett. Fullmoon partyt var okej, inget jattespeciellt. Var som tidigare fester pa Koh Phangan, bara lite mer folk och en aning vildare. Under dagen lag jag pa stranden en stund

Galen dagstripp
tisdag 20 maj 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Pa kvallen den 18e var vi ut till fem pa morgonen. Var en rolig kvall, och jag stordes inte alls av musiken da jag gick och la mig, somnade som en stock! Igar, den 19e, var vadret lika hett som vanligt. Jag lag pa stranden och stekte mig da Matt, Sue och fyra andra personer (en tjej hade jag