Prag

onsdag 16 maj 2007 - söndag 20 maj 2007

Pragresa med sambo och UTAN BARN. Kanske låter hemskt men det ska bli rätt skönt att ladda upp de mänskliga batterierna.

Dag 5 - Hemresa
söndag 20 maj 2007 - Prag, Tjeckien

Passade på att sova lite längre än de tidigare mornarna. Nu var det bara att ta sig till flygplatsen så vVi delade en taxibuss med dem vi umgicks med på ölturen. Incheckning och väntan och sedan iväg hemåt........... Riktigt skönt att landa på Bromma så man slipper ta sig hem ända

AWG i Prag
Dag 4 - Theresienstadt
lördag 19 maj 2007 - Prag, Tjeckien

Om det var partaj igår så var det raka motsatsen idag vi skulle besöka Theresienstadt som under andra världskriget gjordes om till en transitläger för judiska och tjeckiska fångar samt fångarna från andra, av Tyskland ockuperade europeiska länder. Det var riktigt hemskt att se hur

AWG i Prag
Dag 3 - Staropramen
fredag 18 maj 2007 - Prag, Tjeckien

Dag 3 tog sin början likt dag 2 med en stadig frukost i källarvalvet. Sedan var det dags för ölturen till Staropramen som vi hade bokat via (www.praginfo.se) hemifrån. Vi tog tunnelbanan och promenerade sista biten till lokalen där vi skulle samlas. Det hela började med att vi fick varsin

AWG i Prag
Dag 2 i Prag
torsdag 17 maj 2007 - Prag, Tjeckien

Dag 2. Uppe med tuppen och ner och käka frukost i ett källarvalv. Sen ut packad med karta, kamera, videokamera, bussbiljett. Vi tog spårvagnen bort mot Pragborgen och på spårvagnen började vi prata med ett äldre Amerikanstk par (ursprungligen från Indien) som var jättetrevliga Vi slog

Flyg från Bromma flygplats
onsdag 16 maj 2007 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Äntligen dags. Vi fick skjuts av Sofies pappa till Bromma flygplats så Jesper & Hanna (våra barn) kunde vinka av oss. Väl inne i avgångshallen som är väldigt liten satte vi oss och fikade och kollade i Pragkartan. Sen var det dags att kliva ombord på planet. Resan tog Ca. 1,5h och då