Västernorrlands län

Kort getaway

Korta avstickare till goda vänner inom riket kan vara lika avkopplande som utlandsresor. Framför allt när miljöombytet innebär att man får komma till en ny ort. Sålunda tog jag glatt emot inviten till Bredbyn i Örnsköldsvik, och tog tåget dit där vännen redan väntade.En kan ju tycka

Helena Rosenqvist
HumlanR i Sverige, Ö-vik
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hittade en bild...
onsdag 28 november 2018 - Vigge, Västernorrlands län, Sverige

Hittade en bild på Facebook som jag gärna vill visa. Här kommer den. ☺️☺️

Packat & Klart...
torsdag 25 oktober 2018 - Vigge, Västernorrlands län, Sverige

Ikväll ska det sista packas, (Stefans väska) :-D, mina är packade sen några dagar tillbaka. Resfebern börjar ge med sig och nerverna börjar räta ut sig inför vår resa. Vi kommer att starta tidigt på fredagmorgon. - OH, det är i morgon :-D :-DTonight Stefan is packing for the eventure, my

Packning...
lördag 13 oktober 2018 - Vigge, Västernorrlands län, Sverige

Det är nu tvättmaskinen går varm. Framplockning av kläder och diverse elektronikprylar, (kamera bla) SOS-neccesären är packad med diverse bra att ha. Listor skrivs och det bockas av allt eftersom det fixas och läggs i ryggsäcken. Hyrbilen är beställd - ok, flyget från Christhurch till

Förberedelser
söndag 7 oktober 2018 - Vigge, Västernorrlands län, Sverige

- Tågbiljetter - ok- Bussbiljetter - ok- Flygbiljetter - ok- ESTA - ok- Internationellt körkort - ok- Första boendet bokat i Auckland - ok- Första boendet i Honolulu - okOm cirka tre veckor så bär det iväg till Nya Zeeland. Där hade vi tänkt åka runt i bil i ca tre veckor, (det lär bli

MTB och bad
lördag 21 juli 2018 - Nyadal, Västernorrlands län, Sverige

Efter ett par timmars körning blev det fika (äppelpaj och vaniljås) på en rastplats utanför Västerås. Efter ytterligare några timmars körning stannade vi för ett välbehövligt bad i Inlandsälvens delta utanför Sundsvall. När vi passerat Höga kusten-bron tog vi av från E4:an och

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Hemma .....
söndag 3 juni 2018 - Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige

Hemma igen. Jobbar. Återkommer om slutet på min fina resa som avslutades att vara i paris några dagar med Tawhid😍 .

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige
Resan börjar

Då sitter vi på Midlands å väntar på flyget.Lite nervösa är vi allt. 😀Blir en lång dag med ett byte i Sthlm å ett i NY.Men gisses vad vi längtat efter denna resa.

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
Nu börjar resan
tisdag 7 november 2017 - Juniskär, Västernorrlands län, Sverige

Packat och klart! Två handbagage och en resväska. Snälla grannen Maria skjutsade oss mitt i natten till Y-buss hållplats i Kvissleby för färden mot Arlanda. På Arlanda åt vi frukost och sen bar det av till Aten. Lunch i Aten och så vidare till Chania, Kreta. På flygplatsen i Chania

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Cykelresan utförd!
söndag 6 augusti 2017 - Njurunda, Västernorrlands län, Sverige

Jag o Peter startade vid 10-tiden från Gnarp till Njurunda. 5 mil ösregn och kall vind hela vägen. Vi tog kustvägen upp till Njurunda. Vägarna var okej med både grus, lera och asfalt. Vid ett parti högt upp i skogen så var det varningsskyltar på att björn fanns i området. Wooom! Där

Sverige, Ö-vik

20 juni 2018 - 22 juni 2018

Minisemester i Ö-vik med Anna

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

En må-bra-resa till Kreta!

7 november 2017 - 31 december 2018

Okänt slutdatum! Vi reser från Juniskär. till Rethymnon Kreta.

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Lofoten 2017

10 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresan startar i Övik med destination Lofoten. På resan är det jag och min syster Sarah som kommer att upptäcka detta fina landskap genom att bla vandra och paddla.