Västerbottens län

On the road again....
torsdag 6 augusti 2020 - Åmliden, Västerbottens län, Sverige

Cabin treehotelVaknade 10 meter ovanför marken i vårt rum kabinen. Sov superskönt när man slog upp ögonen såg man trädtopparna genom fönstret.Frukost på pensionatet hos Britta och Kent som även äger kojhotellen.StorforsenEtt stopp vid Storforsen som var mycket mäktigt att titta på. Vi

Ellenore Ålin
Elle74 i Roadtrip 2020
Senast aktiv - från Enköping N, Uppsala län, Sverige
Dag 11 av 24
måndag 20 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Ostadigt väder framöver. Coca!!!!Men dagen började iaf bra...inget regn! Vakna som vanligt typ 8-9 något. Bestämde mig snabbt för att idag ska jag pröva kroktjärn. Ett tjärn/sjö jag velat pröva i många år men aldrig blivit av helt enkelt. Vädret SKULLE ju bli bra idag...regnet

Ett uppvaknande vid strandpromenaden i Umeå
söndag 19 juli 2020 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Uppvaknande till strålande solsken vid strandpromenaden i Umeå med glada miner hos hela familjen. Efter frukost packade vi ihop för att köra vidare mot pite havsbad som dagens mål. Carro hade dock spanat in ett ställe som heter glassbonden som låg en bit inåt i landet, en omväg men att

Tobias Almström
rambogreen i Med Husbil mot Boden och tillbaka
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Dag 10 av 24
söndag 19 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Idag blev de en tur till vindelån. Lovat möööög väder i eftermiddag så tog en lugn skön dag där och gick o leta lite vak. Fiska ca två Tim sen börja det dugga lite lätt. Träffa nån snubbe från götet som fiska på ett vak. Under tiden han skulle byta fluga erbjöd han mig att ta ett

Dag 9 av 24
söndag 19 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Vakna upp med fint väder åt lite snabbt bara sen drog jag ner till tjulån. Skulle bara fiska nån timme för att sen hem o vila och se BoIS. Helt ok, fisken var rätt bra på G. Tog en efter 3-4 kast. En fin harr på ca 44cm. Gick och glufsa i sig min spent spinner. O detta var vid Smiths hus

Dag 8 av 24
fredag 17 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Tog ytterligare en låååång sovmorgon. Det var jag värd efter gårdagens vandring. För en norrlänning e de kanske som en fika hos en granne men för en skåning var det lite jobbigt 🤣. Efter en dunder frukost började jag dagen med fiske i Vindelälven. Tänkte kolla om harren var på G

Dag 7 av 25
fredag 17 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Idag tänkte jag prova på två nya ställen. Jag börja med att vandra upp till karsbäcken.mycket behaglig och lätt vandring dit. Där var så fint uppe men inga kläckningar, inga vak. Gick längs med bäcken hela vägen upp men inget. Hitta en (enligt norrlänningarna en liten pöl, nere i

Dag 6 av 24
onsdag 15 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Tog sovmorgon idag oxå....lika trött som jag e på morgnarna här uppe, lika trötta o sega e harren. Knappt lönt o börja fiska förrän kl 11 o framåt typ. tog en lugn o skön dag vid tjulån idag iaf. Hade riktigt bra fiske efter ett tag. De vaka som galningar o sluka gärna min röda

Dag 5 av 24
tisdag 14 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Tog en skööön sovmorgon. gick upp och åt en stor frukost...havregrynsgröt, två stora mackor, ett ägg och en banan sen var jag redo för vad dagen hade att erbjuda. Vädret var bra...dock lova SMHI något helt annat. Konstigt ju för de har väl alltid rätt? 🤔aja jag packa mina saker och

Dag 4 av 24
måndag 13 juli 2020 - Ammarnäs, Västerbottens län, Sverige

Tog lite behövlig sovmorgon eftersom regnet lekte karneval i Rio utanför stugan. Lyssna lite på en pod om Ed kemper. Ca kl elva drog jag ner till tjulån igen. Mycket kläckningar men inga fiskar vaka. Framåt kl två börja dom vakna till liv men oj va selektiva dom jäklarna kan vara då. De

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Ammarnäs 2020

10 juli 2020 - 3 augusti 2020

ammarnäs 2020

Skidresa i hemavan

7 januari 2018 - 7 januari 2018

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

West goes Aussie

12 december 2019 - 16 januari 2020

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!