Viksjö

Snipp snapp snut så var även denna resa slut...
fredag 9 januari 2015 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Återigen sa det bara pang så hade en månad i paradiset förflutit men vi har haft en underbar tid. Dessvärre bråkade resdagboken med oss en del så det gick inte at logga in. Efter den första tiden i Karbi och Koh Jum drog vi vidare till Koh Lanta och Nick´s Garden på Klong Ninstranden. Då

Wow, nu börjar det brännas =)
tisdag 9 december 2014 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Sovit som en kratta. Vaknade 04.00 med tankar som snurrade. Det mesta är packat och i år bor grannens dotter med familj i vårt hus vilket känns fantastiskt skönt så här i inbrottstider. Jag har varit risig med snuva och hosta i en vecka men nu börjar det lätta. Dessvärre verkar Saga stå

Nedräkningen har börjat !
torsdag 13 november 2014 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Nu är det mindre än en månad kvar tills vi återigen ska besöka vårt och många andras paradis. I år är det Jag, Therese, Alva, Saga, Mathias och hans flickvän Erika som åker men vi kommer att hälsa på Jocke som spenderar vintern på Phiphi där han jobbar i en bar. Stackars honom ;) Vi

Kalas
lördag 14 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Igår firade vi tvillingarnas ettårs kalas med tårta och sång :-) Jag har tagit massor av bilder som snart kommer i resedagboken. Vi har det jättebra här men de senaste dagarna har vädret varit sådär. Nu är kl 8,20 på morgonen och himlen är äntligen blå igen så idag blir det en hel

Semester...
tisdag 10 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Idag har vi haft ännu en härlig dag på stranden, vi har fått massage, ätit en god middag och sett solnedgången och sen en shoppingrunda i saladan där vi fyndat massor av fina saker :-) Nu tillbaka på hotellrummet med svullna fötter. Dags att hoppa i säng! Saknar er där hemma

Födelsedag
söndag 8 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Ännu en härlig dag på Koh Lanta ! Idag har vi fått massage, fisk spa och firat mammas födelsedag :-)

Utflykt till elefanterna
lördag 7 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Idag var vädret lite molnigt så vi bestämde oss för att besöka elefanterna på Koh Lanta. Kvällen tillbringade vi på en helt underbar reagge reasturang på stranden. Underbart!!! Kram till er alla

Utflykt till elefanterna
lördag 7 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Vi njuter :-)
fredag 6 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Idag har vi bara slappat, ätit världens godaste mat, druckit singha och badat!!!! Vilket vatteen och vilken strand. Jag får nypa mig i armen för att förstå att jag är här! Det känns fortfarande som jag drömmer :-) Lite bilder från dagen. Bästa kortet på en liten Cornelia som somnat i

Hälsning från Koh Lanta
torsdag 5 januari 2012 - Viksjö, Stockholms län, Sverige

Här är paradiset på jorden. Vi bara njuter och det är så otroligt vackert! Önskar ni vore här med oss! Kram

วันคริสต์มาสอีฟในสวรรค์ 2014

10 december 2014 - 7 januari 2015

Äntligen är det dags för att återse de vackra stränderna, det klarblå vattnet, de trevliga människorna i Thailand och trakterna kring Phi phi och Lanta. Vi kommer att luffa runt lite med början i Krabi och avslut i Bangkok. Vi hoppas kunna lysa upp vintermörkret med bilder och inlägg och ser fram emot många hälsningar från Svedala.

Koh Lanta

11 februari 2011 - 15 mars 2011

Asien

5 december 2010 - 4 februari 2011

Vi ska resa runt lite i Asien, under resan kommer det att komma fler lirare till oss. Vi som börjar resa är Kristina, Lasse och Lasses mamma och pappa, (Per och Laila). Första stopp Kuala Lumpor.