Värmdö SV

One week down, three to go
lördag 7 januari 2012 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Efter 1 veckas semester (för Andreas del) är det nu dags att jobba 3 veckor innan 6 månaders semester. Allt det praktiska börjar falla på plats men vi behöver lite tips och glada tillrop. Är det någon som varit på något av följande ställen och vet något man inte borde missa så säg

Qarin Lood
Loodisarna i Suntrip 2012
Senast aktiv - från Paje, Södra Zanzibar, Tanzania
Semester med min Fiancee i Stockholm 27/9-2/10-11, innan Costa Rica
torsdag 29 september 2011 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Har precis vaknat efter gårdagens utflykt till Södermalm där jag bodde i 3 år. Vi var på ett snabbbesök på min gamla skola och min favorit lärare jobbar tydligen kvar, så idag ska vi dit och hälsa på henne. Dagens grund utflykt är Gamla stan. Sedan är vi bort bjudna på middag hos fam

Eliana Erlandsson
loca89 i Volontär
Senast aktiv - från Guadalupe, San José, Costa Rica
Bilen
torsdag 30 juni 2011 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Den här lilla pärlan kommer att vara vår bästa vän i fem veckor. Vägarna är nog inte i bästa kondition överallt.

Larre Hernander
LarreLiisa i Island på 4 hjul
Bondi Beach och bikinis
söndag 2 januari 2011 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Nasta dag gick vi upp och bokade boende for dagen efter i Wellington, dock skrev vi inte upp namnet pa hotellet vilket skulle ge oss problem senare :) Vi drog sedan in till Chinatown for att kopa lite mer nudlar, sjukt billigt det var! 12AUD for tre maltider for oss bada, dvs 80 kr. Vi tog oss

Emelie Borg
MliBorg i 90 dagars resan
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
4 to go
tisdag 21 december 2010 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Om fyra timmar är det tänkt att vi ska vara i luften och på väg. Känns med tanke på vädret i europa bra att vi valde flighten genom Moskva istället för Frankfurt, Warzawa eller London. Sen om man kommer till rätt hotell i Hanoi när vi landar om ett dygn är lite spännande också. Vet

Hampus Ryberg
RybergHampus i Runt i indokina
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Snart..
torsdag 16 december 2010 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Snart är det dags.. Tisdag 21/12 kl. 13:15 lyfter vi från Arlanda mot Moskva för lite paus och sedan byte av plan som förhoppningsvis tar oss till Hanoi Airport Noi Bai. Första veckan bor vi på Charming Hotel i Hoan Kiem district, typ gamla stadsdelen i Hanoi. Verkar av bilderna och omdömet

Hampus Ryberg
RybergHampus i Runt i indokina
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Resfeber
söndag 5 december 2010 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Tolv timmar kvar tills Annelis syster Elin hämtar oss till centralen. Det känns bra. Vi har ju vanan inne för detta så allt e packat och klart. Syns snart på mejlen, och glöm inte inläggen. Dom är guld för oss. kram Thomas

Thomas Löfgren
kustmassoren i Asientrip
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
dagar innan arn
lördag 4 december 2010 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Hej och tack för att vi får lämna denna kylslagna håla snart. Jag är mycket bättre i förkylningen och Nicole kämpar på med sitt trasiga lår. Hon har haft massor med plugg och prov de sista veckorna. Finnairs kabinpersonal strejkar fortfarande, men flighten vi ska med undantas och går

Thomas Löfgren
kustmassoren i Asientrip
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Borta bra, men...
måndag 5 april 2010 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Nu är vi hemma! Resan hem gick bra (säger vi, för ur ett resa-med-små-barn-perspektiv så gick det bra. Fastän jag var helt ner-spydd. Och fastän Marcus och jag bara sov 3x20 minuter var. För ur ett resa-med-barn-perspektiv så var vi supernöjda: barnen sov, ingen bajsade och ingen grät

Familjen Wileen
FamWileen i På äventyr i Thailand
Suntrip 2012

2 februari 2012 - 29 juli 2012

Volontär

2 oktober 2011 - 19 december 2011

Jag ska till Costa Rica och jobba på ett daghem i 12 veckor. På denna resan hoppas jag finna mitt framtida yrke och finna min inre styrka. Finna vem jag är med hjälp av att leva i andras verklighet. Detta är bara början på en mycket större resan!

Island på 4 hjul

2 juli 2011 - 7 augusti 2011

Nu har vi 35 dagar med naturuppleveiser på Färöarna och Island framför oss.

90 dagars resan

29 december 2010 - 29 mars 2011

En resa som påbörjas i Australien och NZ som sedan går vidare till Sydostasien och avslutas i Kina.

Runt i indokina

21 december 2010 - 1 juni 2011

Asientrip

6 december 2010 - 23 januari 2011

Jag är förkyld och Nicole är skadad i hamstrings samt det strejkar på Finnair som vi åker med. Men ett dåligt genrep brukar bli bra premiär. återstår att se! 7 veckor på flykt från snö och kyla.

ÅlandOpen 2010 - Sydafrika

16 oktober 2010 - 25 oktober 2010

Golfresa med boysen, ska avgöras i Sydafrika, vi bor på Sun City & hemma hos Roger...

Vår resa!!

13 januari 2010 - 15 maj 2010

:D

På äventyr i Thailand

1 februari 2010 - 29 mars 2010

Två månader med hela familjen i Thailand och kanske Malaysia. Vi är spända av förväntan!

Cykelresan Kiruna och söderut

14 juni 2009 - 6 juli 2009

På väg ner genom Sverige på cykel.