Värmdö NV

Kryssningen till Brasilien
onsdag 16 december 2015 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Kryssning till Brasilien 3 november Upp kl 5, drog åt hjulmuttrar på de nypåsatta vinterhjulen (apropå påminnelse i TV kvällen innan). Bil till Arlanda genom stan, ca 1.45 min inkl parkering på Lindkrog. Flyg till Nice, vi träffade paret Lollo och Mats från Wermdö golfklubb och Christer

alfgrandpere i Rio igen med Margareta
Planering
tisdag 22 oktober 2013 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Planering pågår för om 2 veckor har vi mönstrat på m/s Poesia i Genua.

alfgrandpere i Kap Horn
oskarshamn
torsdag 17 maj 2012 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Vi stannade till i oskarshamns centrum o åt sammt tittade på typ den ända sevärdheten i oskarshamn (förutom Döderhultaren förståss)

Eva O Micke Tegborg
grodan_draken i Öland mm.
Senast aktiv - från Eskilstuna N, Södermanlands län, Sverige
Natttåg till Berlin
onsdag 11 juli 2012 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Tjenare!!! Nu står vi i vår 6bedds kupé och väntar på att vi ska lämna Malmö. Idag jag vi strosat runt i Malmö, satt på en finfin uteservering. Sen åt vi jättegod middag på vapiano. Nu har vi ca 10 h kvar tills vi är i Berlin. 6.08 närmare bestämt. Då ska vi käka en god tyskfrulle

Salvation Army Primary School
måndag 26 mars 2012 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

21.11, söndag den 25 mars, strömavbrott, regnperiod och stjärnklart i Väst Afrika - i förnuftets och  kärlekens oas i ett för övrigt uttorkat land. Hunger, överfulla kollektivtrafikfordon där kroppar skaver, sliter och knuffas, överfulla bostäder och den kvävande lukten och smaken av

Max Eriksson
Erikssonmax i Ghana
Hem ljuva hem...
söndag 19 februari 2012 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Hej alla nära och kära! Nu är vi hemma i huset på Värmdö igen efter en minst sagt stressig hemresa. Igår vaknade vi till ytterligare en monsunregndag. Vi passade på att shoppa det sista innan hemfärden. Innan vi blev hämtade så gick jag, mamma och pappa runt och sade hej då till alla

Charlie Öberg
Charlie10 i Charlies Thailandsresa
Senast aktiv - från Värmdö, Stockholms län, Sverige
Tankar runt inköp och packning
söndag 22 januari 2012 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

22 januari Inköp : Stödstrumpor, Resorb, nya underkläder, tandborste, schampo och balsam, resten har jag. Lånar en resväska av mormor och morfar. Min sprack sist vi var ute och då orkade jag inte stå i kön för att skriva en pir rapport, lite dumt nu kanske. Måste medge att jag har lite

Skrev detta i söndags! Har hänt mer sedan dess så skriver igen så fort jag kan:)
tisdag 22 november 2011 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Hej allesammans! Nu är det dags för mig att skriva mitt första inlägg, äntligen! Vi fick köpa internet först idag så jag har inte kunnat använda min dator. Min mobil har inte heller någon mottagning här så jag har ingen aning om mamma, pappa och Martin fått mina sms som jag skickade

Jannie Sjöstrand
J-anni-e i Afrika - Naimibia
1 månad kvar till avresa
fredag 4 november 2011 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Hej! Nu åker jag och min familj till Thailand om 1 månad.

Charlie Öberg
Charlie10 i Charlies Thailandsresa
Senast aktiv - från Värmdö, Stockholms län, Sverige
Avresa
torsdag 27 oktober 2011 - Värmdö NV, Stockholms län, Sverige

Avresa fr Fågelbro kl 5.45 i regn, framme och lämnade bilen på P kl 7.15. Mellanlanda i Köpenhamn, molnfria fina Alper och framme i Venedig på utsatt tid kl 13.30. Allt bagage gick till Frankfurt och det kom fram till hotellet först ett dygn senare. Fördelen var att vi slapp ta bagaget till

alfgrandpere i Atlantkryssning
Rio igen med Margareta

3 november 2015 - 3 december 2015

Flyg Arlanda-Nice, Tåg Nice-Genua. Kryssning Genua-Marseille-Cartagena-Malaga-Casablanca-Santa Cruz de Teneriffa-Fortaleza-Salvador-Ilheus-Ilha Grande-Rio de Janeiro (8 days). Flyg Rio de Janeiro-Sao Paolo-Arlanda-Frankfurt

Kap Horn

4 november 2013 - 21 december 2013

Flyg Stockholm-Nice, Tåg Nice-Genua, Kryssning Genua-Buenos Aires; Flyg Buenos Aires-Santiago, Vina del Mare,Kryssning Valparaiso-Rio de Janeiro via Kap Horn, flyg Rio - Stockholm.

Öland mm.

17 maj 2012 - 19 maj 2012

Barn kul för hela familjen.

TÅGLUFFA I EUROPA

11 juli 2012 - 27 juli 2012

2 tjejer, 6 länder på 17 dagar och som kommer bli den häftigaste resan och vi hoppas att du hänger med..

Jorden runt på 23 dagar

27 januari 2012 - 18 februari 2012

Är det möjligt att resa så långt på så kort tid? Eller kommer jag och gubben bara komma ihåg olika flygplan och flygplatser? Några frågor som snurrar i min hjärna 5 dagar innan resan börjar.

Ghana

8 januari 2012 - 31 maj 2012

Charlies Thailandsresa

5 december 2011 - 19 februari 2012

Långsemester med Mamma, Malin Öberg & Pappa, Stefan hansson i Thailand. Resmål Koh Phayam 2011-12-06 - 2011-12-27, Koh Chang 2011-12-28 - 2012-02-16 samt Bankok 2012-02-16 - 2012-02-19.

Atlantkryssning

27 oktober 2011 - 27 november 2011

Flyg Stockholm - Venedig Kryssning Medelhavet - Atlanten - Brasilien 5 dagar Ilha Grande 5 dagar Rio Flyg Rio - Stockholm

Övervintring

30 oktober 2011 - 1 april 2012

Afrika - Naimibia

16 november 2011 - 16 december 2011

Har länge längtat efter att göra en resa på egen hand som är allt annat än en vanlig charterresa. Eftersom jag älskar djur så mycket har jag nu bokat en resa till Naimibia där jag ska jobba i en månad med alla möjliga olika afrikanska djur på en farm som heter Noaks ark. Där tar man hand om och rehabiliterar skadade eller försummade djur från det vilda. Kommer även passa på att göra en och annan utflykt när jag är där och förhoppningsvis får man nya vänner från olika länder som har lika starkt intresse för att hjälpa djur som jag. Kommer bli både tufft och slitsamt men samtidigt underbart roligt och ett minne för livet. Kommer nog växa mycket som person eftersom jag ger mig ut i den stora vida världen själv! Kommer skriva dagbok så ofta jag kan:)