Stockholm

Bilsemester på hemmaplan
söndag 17 maj 2020 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Coronaviruset har satt djupa spår i turistnäringen. Flygbolag, restauranger och hotell lider fortfarande av krisen, och många har tvingats bomma igen sina verksamheter för gott. Efter tre långa månader i karantän ser det dock ut som att vi börjar se ett ljus i den mörka tunneln. Det

Hemma och vänder

Så var man hemma och vänder, rent bokstavligt nästan. Imorgon bär det av till Madrid, så får vi se hur det är för nere.

Lars Eriksson
Lukas2 i Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Tillbaka i Stockholm
tisdag 3 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Båten anlände Värta-hamnen 10.15 o sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till Globen där bilen stod parkerad för att sedan åka hemåt efter en riktigt minnesvärd helg med mycket bra musik.

Bordning
söndag 1 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

På förmiddagen checkade vi ut o tog tunnelbana till Värta-terminalen, var väldigt tidiga på terminalen men kunde ta det lugnt o njuta av ett par öl i väntan på bordning. På kvällen spelade bla Eleine, Manimal o såklart Sabaton i Starlight Palace.

Fridag i Stockholm
lördag 30 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tog en fridag i Stockholm med bla besök i Gamla stan o lite shopping.

Volbeat konsert
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Kryssningen föregicks av en Volbeat konsert på Tele2 arena och en hotellvistelse på Quality hotel Globe

Bokad
fredag 14 februari 2020 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Då så, har man bokat in sig på mars resan tillslut ska man väl säga. Egentligen var planen att åka till Kuala Lumpur, dels för att få ihop mina flygpoäng, så jag inte tappar den lilla lilla silver statusen jag har och dels, så komma till någon ny stad/land. Men sen kom "Wuhan Crazy

Lars Eriksson
Lukas2 i Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Då är det äntligen dags för vinter semster
torsdag 19 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vår vana troget, så delar vi med oss lite av våran Vinter semester.Vietnam  är resmålet, samma förra vintern, t.o.m samma resort, så det är inte så mycket äventyr denna gång, utan mest äta och dricka gott och slappa för att  ladda batteriena för  inledningen av 20 talet.Först 12

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Mot de glada 20 talet
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Resvägar av den grönare sorten
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Klimatpolitiken har lyft fram många intressanta debatter, inte minst om fossila bränslen och utsläpp. I jämförelse med andra länder har klimatpolitiken fått som mest genomslag i Sverige, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på att vi tillhör en av de mest klimatmedvetna

24 timmar kryssning med Cinderella
söndag 24 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så får det bli den sista testen på denna resa.Vi startade med Tvärbanan sedan bussen å så båten.

Leif Jonsson
lionkungen i 43. Resa på hemma plan
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Natur

4 november 2019 - 5 november 2019

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Rovos Rail, Sydafrika

1 oktober 2019 - 12 oktober 2019

Drömresan som jag aldrig trodde jag skulle få göra...

Reseförsäkring

1 augusti 2019 - 2 augusti 2019

Stockholm

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)