Stockholm

Brighton/hemma.
torsdag 14 mars 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemmao och vardagen har börjat igen. Ska väl summera sista delen av resan också. Så efter jag landat in i london och tar mig till hotellet. Hade bokat in mig på Ibis Style Heathrow. Jag har bott där förut, några gånger och det har varit ett bra hotell, som ligger bra till, när

Lars Eriksson
Lukas2 i Hong Kong och Brighton
Hemåt
torsdag 28 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det då dax att ta farväl och återvända hemåt. En fin resa med många fina minnen tar vi med oss. Tack Matteus och Isabelle!

Els-Maj Enqvist
enqvist-molloy i Adventure in Ireland
Hemresan
måndag 11 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Söndag 10 februari Sitter just nu uppe i luften o skriver detta. Har precis ätit mitt första mål mat för dagen, kyckling o ris, smörgås, bönsallad, vin, vatten o kaffe. Blev väl en bra frukost/lunch o nästan middag med. Klockan ringde vid 6 i morse o då var det strömavbrott igen.

På väg mot solen
fredag 1 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ikväll efter jobbet påbörjade vi vår resa upp mot Arlanda. Snön har fallit hela dagen och vi blev 1 timme försenade på grund av att Nisse blev fast i trafiken på väg hem från jobbet. Jag körde upp till Nyköping och väglaget var inte kul. Snömodd och halt. Vissa bitar gick bara att

Jenny Lundén
Jempan80 i Thailand 2019
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
10 tips på roadtrip-spel som vuxnar gillar
tisdag 29 januari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ni åker iväg för att uppleva något nytt. Kanske blir det en roadtrip till norra Sverige eller så styr ni söderut mot Italien. På vägen till er destination så kan det bli lite tråkigt i bilen. Det finns saker att prata om men ett roadtrip-spel är det perfekta nöjet för en grupp vuxna

Testar
lördag 19 januari 2019 - Hägersten, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Jag testar

Ikväll/natt bär det av
lördag 12 januari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det änligen dags för årest Vinterresa.direk flyg med TUIs dreamliner till ön Pou Quc , VietnamVi åker charter denna gång och skall husera i en strandnära bungalow i 14 dar.Hoppas på skapligt Wifi så at vi kan sända fler inlägg med bilder under resan

Sofia Och Jocke Holmnordstrom
SofiaochJocke i Öliv i öst
Senast aktiv - från tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Dag 55-56 Hemresan
lördag 12 januari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

05.15 ringde klockan och jag försökte vara tyst och smyga mig iordning. 05.45 hämtade shuttlen mig o 9.30 lyfte vi mot Hong Kong 30 min försenade för att vi väntade på några passagerare och med tanke på alla utropen så verkade det vara så på alla flighter... man bara undrar.. i vanlig

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Nu är det snart dags att komma i väg igen.
torsdag 13 december 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi i loungen på Arlanda flygplats och väntar på att planet ska gå. Vi åker kl 13.30 så det är ett tag kvar. Incheakningen gick snabbt och var smidig, eftersom vi åker bussnies Class så slapp vi alla långa köer som man annars fastnar i. Vi landar tidigt i Bangkok ungefär 5 på

En miss...
onsdag 28 november 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Planet från London var lite försenat - men ombord kom vi och landade i Stockholm vid 20:40 tiden, med raska steg och bagagevagnen lastad begav vi oss iväg mot nästa plan och gate. Men vi hade missat bordningen med en kvart. Nåja - ingen fara skedd - det visade sig gå ett nattåg vid 23:12 så

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Hong Kong och Brighton

2 februari 2019 - 10 februari 2019

Hong Kong, First Class, Brighton

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Thailand 2019

Äventyr på Nya Zeeland

Öliv i öst

12 januari 2019 - 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Jul och nyår i asien 2018

13 december 2018 - 16 januari 2019

5 Veckor rundresa där vi besöker Thiland,Laos,Kambodja,Hongkong ,Maco och Taiwan.

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.