Stockholm

Solen skiner i Kista
fredag 19 juli 2019 - Kista, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vädret i Stockholm har inte varit på topp, men i dag har solen äntligen hittat tillbaka. Jag befinner mig i Kista i dag och ska snart möta upp en väninna för att fika på Kista Galleria. Därefter ska jag besöka Kista Science Tower för att ta lite foton från taket till ett nyhetsinslag som

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Stockholm
Senast aktiv - från USA
Hemma
fredag 5 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja, jag har kommit hem. Kom hem för länge länge sen och redan hunnit jobba en vecka nu. Men jag kom på att jag aldrig avslutade den här resan. Så jag får väl göra det. Efter Frankfurt, så bar det ju upp till Berlin och sista stoppet på resan. Berlin, har jag ju varit i flera gånger nu,

Lars Eriksson
Lukas2 i Åter till Tokyo
Var bär det av härnäst?
måndag 17 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu när man har gått hemma ett tag börjar ressuget växa inom en igen. Som jag skrev i min förra artikel har jag en del alternativ på bucketlisten att arbeta av. Samtidigt som jag kan känna att detta medför en viss stress, tycker jag ändå att man ska se det som något fantastiskt – tänk

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sverige
Svensk mark
onsdag 12 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var resan över för denna gång. När vi steg upp hade vi värmen som slingrade sig runt våra kroppar. När vi vaknar imorgon är vi hemma igen i lilla Nordmaling och vad vädret säger ska de bli regn och betydligt kallare än 30+. Det kommer ett inlägg där jag summerar de bästa och

Nästan färdigpackad och högst oplanerad
måndag 10 juni 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så närmar det sig. Kl 16:15 på fredag så kommer jag ge mig iväg på en liten tripp jorden runt. En resa jag velat göra så länge jag kan minnas. Som barn köpte jag mängder med böcker på second hand, de flesta av dem med äventyrstema (och deckare som hade rosa sidor längst bak med ett

Henrich Harder
4x i Henrich kollar in världen.
Senast aktiv - från Johannesburg, Gauteng, Sydafrika
Kort om mig!
fredag 3 maj 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vill helst vara anonym här. Har sålt ett av mina bolag och ska äntligen unna mig en resa till Sydamerika. Jag har jobbat inom IT större delen av mitt liv. Jag har tagit körkort för motorcykel endast för denna resa, så stannar lite längre än vad jag tänkt.

Staffan Olsson
staffanolsson i Sydamerika
Packar för resan
fredag 3 maj 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Blir ett par månader. Ska köra runt på en begagnad motorcykel i Sydamerika. Kommer göra uppdateringar här på Resdagboken! Häng med! Just nu håller jag på att packa. Vad ska man ta med? Vad får jag inte glömma?

Staffan Olsson
staffanolsson i Sydamerika
Brighton/hemma.
torsdag 14 mars 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemmao och vardagen har börjat igen. Ska väl summera sista delen av resan också. Så efter jag landat in i london och tar mig till hotellet. Hade bokat in mig på Ibis Style Heathrow. Jag har bott där förut, några gånger och det har varit ett bra hotell, som ligger bra till, när

Lars Eriksson
Lukas2 i Hong Kong och Brighton
Hemåt
torsdag 28 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det då dax att ta farväl och återvända hemåt. En fin resa med många fina minnen tar vi med oss. Tack Matteus och Isabelle!

Els-Maj Enqvist
enqvist-molloy i Adventure in Ireland
Hemresan
måndag 11 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Söndag 10 februari Sitter just nu uppe i luften o skriver detta. Har precis ätit mitt första mål mat för dagen, kyckling o ris, smörgås, bönsallad, vin, vatten o kaffe. Blev väl en bra frukost/lunch o nästan middag med. Klockan ringde vid 6 i morse o då var det strömavbrott igen.

Stockholm

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Henrich kollar in världen.

14 juni 2019 - 30 januari 2020

Sydamerika

5 maj 2019 - 5 september 2019

Hong Kong och Brighton

2 februari 2019 - 10 februari 2019

Hong Kong, First Class, Brighton

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.