Saltsjöbaden

Om mindre än 24 är det luften som gäller!
lördag 5 mars 2011 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Har presis suttit och bokat hostel för två nätter (hoppas jag). Nu är det bara en sista slumber som skiljer mig från resan och jag hoppas jag har packat allt nu. Nä osäkerheten tar överhanden, nu går jag och kollar en gång till!! Drömmar ov vatten, drömmar om sand. Nästa inlägg blir

Idag startar resan
torsdag 25 november 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Har precis varit ute och kört snöslungan för att röja bort den snö som föll inatt. Ska bli jätteskönt att komma till ett varmare klimat. I eftermiddag så lyfter vi till Barcelona där vi ska tillbringa några dagar innan vi "mönstrar" ombord på vårt kryssningsfartyg med avgång på

Några bilder
måndag 27 september 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Här kommer några bilder från vår slutklämm. carina

stoltsfamily i The bitter end
Slutet
söndag 26 september 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Nu är det dax att sätta P för vårt äventyr i USA. Vi har nu varit hemma i två månader och tiden bara rusar fram. När väl vår flytt var klar flyttade vi in i ett hus på stranden som tillhör en Tysk vän till oss. Att bo där var som balsam för själen,vi såg delfiner varje dag och

stoltsfamily i The bitter end
Dags för packning
fredag 19 februari 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Nu har det börjats att planera för resan som ska bli jätte spännande. Ryggsäckarna ligger och väntar på att fyllas, dock inte för mycket! Eva har lagt fram på sängen, organiserad som vanligt, medan Lasse inte tänker ta med sig något...allt går ju att köpa där! Stailisten (Therese)

Eva Carlefalk
EvaCarlefalk i Asien 3
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Mot oändligheten...
söndag 31 januari 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Om tre timmar är jag alltså på väg till Arlanda. Det känns så sjukt. Tre timmar bara, sedan är jag på resande fot, egentligen. Varför känns det inte så? Varför är jag inte nervös och helt utan resfeber? Det är konstigt, det där. Jag är så stolt över mig själv. Jag vet inte hur

Reskamrat spikad!
torsdag 21 januari 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Då har man alltså en alldeles egen reskamrat spikad och klar! Fan vad skönt det känns och jag har nog sällan varit här glad i mitt snart 21-åriga liv. Richard heter han och vi har känt varandra sedan BB - nästan. Jag ska försöka få in sopan här på Resdagboken också, men ni

Hemma
torsdag 14 januari 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

HEMMA på Bergudden igen. Vilken resa vi har gjort. INGENTING har vi råkat ut för.INDIEN är något annat an vad vi tidigare har upplevt.Människorna, maten, lukterna, trafiken , alla olika religioner, fattigdom, gatubarn ( det är det svåraste att se) korna på gator och badstränder,

Isa-Marie Trahn
Bergudden65 i Indien
Resan börjar
söndag 10 januari 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Nu har resan börjat! Fast de känns inte så än.. Men de kommer väl. Man längtar otroligt mycket till värmen o regnskogen. Vi går upp vid 5 imorrn o åker ut till arlanda. Har en underbart snäll pappa som är villig o skjutsa oss ut i den tidiga timmen..:) Ska bara se till o packa ner allt

Kapitel 7. Andar från förr
lördag 2 januari 2010 - Saltsjöbaden, Stockholms län, Sverige

Vi kände folk som hade fått psykoser, och vår egen hälsa var i denna stund hotad. (7) Vi behövde prata ut och använde oss av psykodynamisk musikterapi för att överkomma vår bergskräck.

Marajja Hellsten
Marudde i Operation Mordor
Australien

6 mars 2011 - 5 maj 2011

Min resa till down under!

Atlantkryssning + bilresa i Chile

25 november 2010 - 21 december 2010

Resan startar i Barcelona med en kryssning på 15 dagar över atlanten med slutdestination Sao Paulo, Brasilien. Där försätter vi med flyg till Santiago, Chile där vi hyr bil för att åka upp till Mendoza för att besöka några vingårdar och sedan åka tillbaks till Santiago i några dagar innan resan hem till Sverige igen.

The bitter end

5 juni 2010 - 25 juli 2010

Asien 3

23 februari 2010 - 16 mars 2010

Thailand - Malysia - Thailand

Äventyr på Borneo

8 januari 2010 - 27 april 2010

Jag o Ida beger oss till Malaysia (kota kinabalu) för att göra vintern lite roligare:)

Operation Mordor

2 januari 2008 - 2 januari 2009

Vi hörsammade vår plikt och gav oss ut för att förstöra den gyllende ringen vid högdalsbergets flammande skorsten...

Mot oändligheten - och vidare!

31 januari 2010 - 1 maj 2010

En lagom spontan resa som tar sin början på Arlanda flygplats i Stockholm. Det är nämligen så att ingenting är bokat, utan det sker någon form av inköp av sista minuten-biljett på flygplatsen. Destination är Sydamerika, exakt var är oklart, eftersom det beror på utbudet, men intresset ligger mycket kring Peru. Även andra länder i de nordligare delarna av kontinenten är intressanta. Med lite tur och en välbehållen budget lämpar det sig kanske även för en tur till Centralamerika. Vi får helt enkelt se!

Indien

7 december 2009 - 13 januari 2010

Vi startar med övernattning i Munchen, fortsätter med Arabemiratets plan till Abu Dhabi. Vidare till Trivandrum i södra Kerala. Sedan tar vi Gud i hågen och äventyrar.

Sista sommaren med s/y Ella

30 juni 2009 - 21 juli 2009

Den sjätte och sista sommaren med s/y Ella med besättning.

Äventyr med Johan & Sofia

3 mars 2009 - 4 april 2009

Vi börjar med en flygning på ~40h och övernattning i auckland för första destinationen. Fiji! Det ska vara något av paradiset på jorden (efter ektorp c). Där stannar vi i 6 dagar för att sen åka tillbaks till nya zeeland och träffa och bo hos johans kusiner i en vecka. Därefter blir det till att upptäcka andra delar av nya zeeland med hjälp av en HUSBIL!