Rönninge

Snart sååå...
onsdag 18 december 2013 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Vi packar för fullt, i morgon åker vi. Barnen går i skolan fram till lunch, sedan bär det av ut till Arlanda. Sen Koh lanta via Istanbul-Bangkok-Krabi..puh...

5 dagar tills vi åker
lördag 14 december 2013 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Idag har vi uppdaterat packlistan och börjat kolla av vad som ska med. Vi är också snart klara med teoridelen av PADI OWD

Förberedelser
onsdag 30 januari 2013 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

I resans förberedelser hittar jag tillbaka till Resdagboken, som jag använde mig lite av för två år sedan på min förra Hawaiiresa. Så, snart är det dags igen, och det verkar som om vi kommer att ha bra tillgång till Internet under resan. Inget att skylla på, alltså. Nu gäller det att

Snart dags/Soon time to go
tisdag 22 januari 2013 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

ENGLISH FUTHER DOWN Om tre veckor bär det av till Mexiko för att hälsa på Tove's brors svärföräldrar Miriam och Luis i 1 vecka samt vara på Yucatan halvön i 1 vecka. Skriver detta inlägg för att se om du fortfarande vill vara med på våra resor då det var ett tag sedan vi senast

Tove Brodin
Brodins i Mexico
Fjärde gången gillt
onsdag 5 oktober 2011 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Tänk att en del saker ska vara så svåra att handla. Guideböcker är en sån sak. I dag har jag varit i Kartbutiken och köpt den fjärde guiden. Den är den tunnaste av dem (väger minst) och den var också definitivt den billigaste. Jag tror ändå minsann att den är bäst. Det är en

Abu Dhabi
onsdag 7 september 2011 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Nu har vi kmt till Abu dhabi och vantar pa sista flyget mot Brisbane. Bara 17 timmar.... (Hilda och Adam, massor av mat pa planen, som ar GOD)

Linn Davy
linnolinn i the outback
Senast aktiv - från Hughenden, Queensland, Australien
nu drar vi!
tisdag 6 september 2011 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Sådär, nu är de bara ca 1 timme kvar innan vi sätter oss i bilen mot arlanda! Nu är de bara jag, linn, stora linn, kalla mej vad ni vill, som skriver, men kan nog ganska ärligt säga att vi båda är rätt nervösa. Flyget kommer ta ungefär 32 timmar, så vi får väl se hur bra vi

Linn Davy
linnolinn i the outback
Senast aktiv - från Hughenden, Queensland, Australien
Sista inlägget
lördag 23 april 2011 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Imorse väntade Kerstin B på mig på Arlanda, och jag kom hem efter sex intressanta veckor på de underbara Hawaiianska öarna. Resan gick bra, men man ändrar procedurerna kring flyget varje gång, och mellan flygbolagen. Puuh. Tiden borta har varit en lagom blandning av först vila, rekreation,

Kuala Lumpur, China Town
torsdag 3 mars 2011 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Nu har vi antligen kommit fram. Efter mellanlandning i Amsterdam och sedan till Kuala Lumpur tog det sammanlagt 24 timmar med vantan pa Arlanda. Lite laskigt var det med flygresan da vi satt fastspanda nastan hela resan da det var massor av turbulens. Flygplatsen i Amsterdam ar helt enorm. Hur stor

Äntligen framme !
torsdag 30 december 2010 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Efter en total rese tid på ca 20t är vi nu framme i Hua Hin! Resan hit : FFörst gå vi upp kl 5 på morgonen och tog en taxi till AArlanda. Tog sedan flyget till Finland,Helsingfors. Där väntade vi i väntade vi i 5 timamr tills vi steg ombord på plaet till Thailand med Finair och efter 9

Peter Holtze
PeterHoltze i Thailand, Hong Kong 2010-2011
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Back to Koh Lanta!

19 december 2013 - 5 januari 2014

Jul- och nyår på Slowdown Lanta

Jorden runt

18 februari 2013 - 17 april 2013

En resa österut runt jorden

Mexico

14 februari 2013 - 2 mars 2013

En tur till Mexico där vi räknar med att både umgås med släkten i form av Tove's brors svärföräldrar samt en dryg veckas sol, bad och snorkling på Yucatan halvön. A tour to Mexico where we are going to visit family, Jonas parents in law for one week and have 1 weeks sun, swimming and snorkling at Yucatan.

Pilgimsvandring till Santiago

4 oktober 2011 - 31 oktober 2011

En höstvandring längs den franska leden till Santiago de la Composela, från St Pied de Port på den franska sidan av Pyrenerna och så långt jag hinner och förmår fram mot Santiago. Planen är att i Burgos, tjugoåtta mil från startplatsen, bestämma om det är ett bra alternativ att åka buss några sträckor för att säkert hinna fram eller fortsätta vandringen mot slutmålet en annan gång.