Österåker V

grått, mörkt och kallt!!!!
söndag 15 november 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Det har nu gått 5dagar sedan vi kom hem från en fantastisk resa med många inntryck, smaker, dofter, möten m.m. När jag tittar tebax på de ca 700bilderna som jag tog under resan så är det med ett stort leende på läpparna jag gör det! Jag har fått se platser, mött personer, dryckit

Gustaf Bergqvist
Gurra_sthlm i fjallis tour 09
I startgropen
fredag 6 november 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Jag å andra sidan är totalt redo med allt planerat in i minsta detalj. Dock med en full väska på samma volym som Friedrich, vet inte riktigt vad jag har som inte han har. Kan vara att jag har mediciner för alla världens sjukdomar plus kirurgisk utrustning. Men hur som haver är det dags att

Freddie Arnesson
FreddieA i tregrabbarochensingha
Senast aktiv - från Ko Tao, Surat Thani, Thailand
Packa.....
söndag 20 september 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Nu har man faktiskt taget fram resväskan.....börjat packa

Jonas Gabrielsson
Rufuzino i Filippinerna
Senast aktiv - från Östersund V, Jämtlands län, Sverige
Amsterdam 2009
måndag 24 augusti 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Amsterdam vart vårt första resmål. En jätte härlig resa, det känns som vi verkligen kan säga att vi sett staden. Fredagen började tidigt med Riksmuset, inte för att vi var särskilt insatta i Hollänsk historia eller konst. Men man bör liksom ha sett det! Så nu har vi gjort det :) Planen

Connie Eriksson
ConnieoStefan i Amsterdam 2009
Vem är egentligen Kim?
fredag 26 juni 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Eftersom den förra presentation av medresenärerna blev så uppskattad blir det nu en om Kim Lindoff Jansson: Kim uppvuxen i den nästintill förlamade hålan Rydbo har alltid haft kaluffsen på sin spets, kragen strykt in på nackhåret och varit slugare än de flesta rävar. När det gäller

stimm i Inkognito in Konstanz
På väg
tisdag 6 januari 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

eller nästan iallafall. Måste ju bara fixa det sista innan jag åker, som att köpa (mer) godis och lite skvallertidningar. Man blir ju lynchad, och är [i]inte [/i]välkommen till Cape, om man inte har med sig ovan nämnda saker! Sophie, jag HAR försökt begränsa min packning, och jag lovar,

Marie Jansson
Maja i CPT i Back to da Kaap
Nytt år nya möjligheter
lördag 3 januari 2009 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

1/1 – årets första bad Nyårsafton blev ju sen eller snarare hade vi kommit in en bit på nyårsdagen innan sängdags, så sängarna höll oss kvar något längre än vanligt. Packade, åt frukost och tryckte in alla i bilen. Bra med en större bil än på stora ön så vi även fick in den

Förberedelser
söndag 14 december 2008 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Puh! Inte nalle Puh utan pust, alltså inte som en vindpust utan suck, ja inte…… Packning pågår för fullt. Som tur är fick vi god hjälp av en del vänner som bröt sig in på lördagskvällen. De hade med sig en färdig packning till Tommy, som tackar det hjärtligaste för all denna

Morgondagen är dagen
måndag 8 december 2008 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Tog bort de gamla bilderna då jag inte tyckte folket uppmätte skönhetsidealen för min journal. Hade väl i ett annat perspektiv inget att göra med själva resan. Packlista: kläder massa medicin sovsäck ett rep/multibestick i-pod liten ficklampa kamera sandaler skor Att packa i: Min

stimm i Trippar i Asien
Semestern har börjat
fredag 28 november 2008 - Österåker V, Stockholms län, Sverige

Nu har Lasse och jag jobbat vår sista arb.dag. På söndag fyller Lasse 60 år ( vi har redan firat med kryssning i goda vänners lag) då kommer Leif och Ami på middag, för att få överta vården av huset. Lene och Mett kommer för att ta avsked av oss för dryga två månader. Sen kan man

Lotte Hellman Lind
LottePotte i Jorden Runt 08/09
tregrabbarochensingha

6 november 2009 - 7 januari 2010

Klas, Freddie & Hesam uppfyller sin dröm - att resa tillsammans i Thailand.

Filippinerna

22 september 2009 - 23 oktober 2009

En resa bland vanliga människor och med lokal guide.....

Amsterdam 2009

13 augusti 2009 - 16 augusti 2009

Vår härliga Amsterdamresa sommaren 2009.

fjallis tour 09

26 oktober 2009 - 9 november 2009

Vin ,kaffe & cigarr i syd och centralamerika. OBS! 11.30 Arlanda 26/10 från Stockholm 27/10 landar förmiddag Santiago åker till Santa Cruz Besöker vingården Cono Sur/Spendrups 29/10 åker till Aplatal Besöker vingården Montes/Hjo Grosshandel 29/10 Åker till santiago 30/10 Heldag Santiago 31/10 Santiago-Lima-San Salvador-Nicaruaga/Managua 31/10Buss till Malagapa Besök på kaffe plantage (inväntar mer info)/Arvid Nordquist 3/11 Till Managau via cigarr fabrik. 4/11 till Miami 5/11 Kryssning Key West/Mexico 9/11 Tillbaka hem via shopping mall

Inkognito in Konstanz

28 juni 2009 - 5 juli 2009

Min vän Kim har nu varit bortrest i snart ett år! Han påstår att det finns en skola i tyska staden Konstanz och där ska han ha sysslat med studier under denna tid. Tvivlar på detta. Min och andras nyfikenhet är stor. Ska finna svaren på vad Kim Lindoff Jansson egentligen håller på med i Tyskland...

Pippi i Söderhavet

15 december 2008 - 3 januari 2009

Födelsedag i NY sedan hula hula i Honolulu

Trippar i Asien

9 december 2008 - 16 maj 2009

Vi är 4 från Österåker, Svinninge som har bestämt oss för att överge vår vardagliga tristess och söka äventyr på andra sidan klotet. Följ vårat magiska äventyr under kvartalet. Vi kommer uppdatera med bilder och lite text när vi känner för det.

Back to da Kaap

6 januari 2009 - 30 januari 2009

Hann ju inte med allt när jag var i världens vackraste stad, måste ju göra det jag inte gjorde då...

Jorden Runt 08/09

2 december 2008 - 8 februari 2009

Vi ämnar att starta i USA vidare Coock Islands, Nya Zeeland, Australien och slutligen Vietnam. Detta blir Lasses och min andra långresa. Den första gjorde vi 1998. Då vi åkte till Kina, Australien och Bali.