Huddinge

1 dag kvar
måndag 11 juni 2018 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Slutstädning, slutpackning och efter detta behövs verkligen semester

Eva Strauss
Fam.Essonstrausson@gmail.com i USA 2018
Romantische strasse Tyskland
tisdag 1 maj 2018 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Vi har ändrat planerna något.Men det var väntat. Vi letade hotell och lägenhet i Rimini utan att hitta nått som kändes bra. Så som det är nu har vi strykit det alternativet. MEN vi har bokat en hel vecka i Lido di jesolo! Vi trodde inte att det skulle bli så men efter att vi letat länge

Planeringen är igång
torsdag 19 april 2018 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Då så, nu är planeringen igång. Undrar om vi inte är lite galna när vi bestämde oss för att bila ner till Italien. Men min man har lyckats övertyga mig om att det faktiskt kan vara heeelt fantastisk.Jag har stretat emot lite och använt mig av det klassiska uttrycket " jag tänker på

Från soliga Göteborg till regniniga Stockholm!
lördag 11 november 2017 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Solen skiner från blå himmel hemma i Göteborg när jag vaknar. Ligger och drar mig en stund och funderar på kommande resa. Jag är glad och förväntasfull. Lite tråkigt är att för första gången på flera år har min tinnitus under natten blivit regält högre. Det tjuter och blåser i

Hemma
lördag 5 augusti 2017 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Hej!Nu är det ett tag sedan vi kom hem från USA, vi kom hem förra fredagen, den 21:a! Så nu har vi vant oss vid Sverige, det är en ganska stor omställning! Det var skönt att komma hem, även om vi har haft det superbra. Borta bra men hemma bäst, som man säger!Vi kom till New York på

Hemma igen
tisdag 31 januari 2017 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Känns väldigt konstigt att vara hemma igen. Igår var vi i Hongkong. Nu är det bara att börja vardagslivet igen och börja planera nästa resa :)

Semester
onsdag 28 december 2016 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Nu är det äntligen dax att åka mot solen och värme 🌞🌞🌞

Åter hemma
söndag 9 augusti 2015 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Lämnade Klippan efter frukost och tog oss raka spåret hem.

Bengt Och Elisabeth Johansson
Tandy650 i Sommaren 2015
Hemma igen!
söndag 17 augusti 2014 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Jaha då blir det sista inlägget för den här resan. Flygresan hem gick kanon bra! Vilket flygplan hem över 400 platser så otroligt stort och modernt. Väl efter byte i London kom vi till Stockholm. Det var jätte skönt! Kändes lite litet och människorna var lite mer vanliga. Men luften gud

Sabina Skelton
Tillbaka i Återresa Bolivia
Colombia - Minor Field Studies

28 januari 2019 - 28 mars 2019

Climate change pose a threat to the sensitive high altitude páramo ecosystems in post-conflict Colombia. An improved understanding of the hydrological processes in the páramos is needed to support decision making processes and guarantee future water quality and quantity in the country. The expected outcome of this study is to apply modern techniques and traditional field work in order to investigate the status of the Colombian páramos and the ways in which these ecosystems are threatened by current and future climate change. Both observed (satellite images and metrological information) and simulated (climate model outputs) data will be used in this study.

USA 2018

12 juni 2018 - 10 juli 2018

Bilsemester 2018

22 juli 2018 - 19 augusti 2018

Bilar från Sverige till Italien

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

11 november 2017 - 25 november 2017

Tillsamman med ett gäng fotografer och två av mina fotovänner åker jag med Wild nature fotoresor till Botswana för att fota och uppleva deras artrika djurliv .

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

Utforska Australiens västra sida

Efter 9 år åker vi tillbaka till Bolvia

Burma (Myanmar) 2013-2014

20 december 2013 - 15 januari 2014

20 december åker Mats och Ulrika till Thailand för att möta upp Malin och pojkvännen David som backbackar i sydostasien. Planen är att fira jul ihop i Thailand och sedan ge oss in i det okända och spännande landet Myanmar (Burma). Storebror Niklas är tyvärr hemma och pluggar denna gång.

Sommaren 2013

28 juni 2013 - 14 juli 2013

Årets husbilssemester blir som vanligt en resa där vi har bestämt vilken del av Europa vi ska se men detaljerna bestäms dag för dag. Årets resa ska gå genom Danmark och och västra Tyskland. Beroende på väder och vind så kanske vi även tar en tur i Holland. Vi mjukstartar med Digiloo konsert i Lidköping