Grisslehamn

Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Härlig sommardag
lördag 15 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård

Båttur och padel
fredag 14 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade ca kl 8 och klev upp för att äta frukost. Det var lite molnigt men skönt ute. Elin och Jenny diskade och sedan gick vi iväg mot Eckerölinjen för att gå på färjan kl 10. Det var lugnt med folk och vi valde att inte sätta oss på soldäck. Vi började resan med en brunchtallrik i

Resdag till Grisslehamn
torsdag 13 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi åkte iväg kring 13 när vi ätit lunch och packat. Jenny jobbade på förmiddagen, Per var ledig hela dagen. Vi kom på att några saker blev kvar hemma men inget som var livsviktigt.Jenny körde hela vägen och vi kom fram till Grisslehamns camping och marina efter 2 timmar. Vi fick plats 53

Väddö Kanal
söndag 15 juli 2012 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

[u]Söndag:[/u] Distans: 24,9 M, Vind: NE 5 m/s, FÖG: 5,1 kn. Strax efter avfärd från Lidön började regnet som sedan skulle följa oss resten av dagen. På grund av regnet blev sikten dålig. Vinden var svag och vi beslöt att gå för motor upp mot Väddö kanal. Vi var dock inte ensamma, vi

Grisslehamn
torsdag 29 juli 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Idag är det mulet och mycket regn är utlovat, men det är varmt. Startade vid 9,30 tiden, försöker segla med förseglet men vinden är försvag. Molnen tätnar och snart har vi regnet över oss. Grått är också fint. Kommer fram till ännu en ångbåtsbrygga, nu i Grisslehamn. Här var det

Öregrund
onsdag 28 juli 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

När vi släppt taget och påbörjat nästa dagsetapp fick vi se något som rörde sig framför båten. Det var 2 älgar som simmade över fjärden till andra sidan. Så vi började dagen med älgsafari. För första gången på hela färden över bottenhavet fick vi uppleva en helt blank vattenyta

Trödjefjärden
tisdag 27 juli 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

När vi kommit en bit ut i Söderhamnsfjärden upptäcker vi algblomningen för första gången i år. Svag vind så det blev motorgång. Detta är en av överfarterna där det inte finns så mycket att upptäcka. Efter 34 dist och 6 tim på havet hittar vi en SXKboj i en fin vik, där vi tar tag.

Söderhamn
måndag 26 juli 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

På måndag morgon var det uppehåll och vinden mojnat. Vi styr ut och kan hissa segel, går nu i farleden närmare land. Här ligger öar och skär med många små söta sommarhus med brygga, uteplats och egen badstrand. Efter 28 distansminuter har vi kommit in i Söderhamnsfjärden där stan

Borka brygga
söndag 25 juli 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Blev kvar vid Borka brygga, kraftigt regn som upphörde sent på eftermiddagen. Vi tog en skogspromenad genom Hälsinglands steniga och ojämna skogslandskap. För övrigt bedrev vi tiden med spel och läsning. Anders och Evy.

Långhelg Grisslehamn

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Åland och stockholms skärgård via Göta Kanal

18 juni 2010 - 8 augusti 2010

Sverige runt

10 maj 2010 - 15 september 2010

Ombord på Albertina i Stockholmsskärgård.

10 juli 2009 - 1 augusti 2009

Semestersegling ombord på familjens segelbåt genom i Stockholmsskärgård.

Segelsemester

27 juni 2009 - 11 augusti 2009

Segelsemester i 6 veckor!

Skärgården

5 februari 2009 - 2 september 2009

Jag ska jobba (tjäna massor pengar) och vara med Susanne på landet! Där det e skit snyggt där. Även Sverige kan ha vackra miljöer att erbjuda och ja ska se våren och hur sommarn växer fram på skärgården!!

Mumindalen/Åland

22 juli 2008 - 26 juli 2008

En resa till Åbo/Nådendal för att besöka Mumindalen innan Lukas är för gammal och åka småfärjor via Ålands Skärgård hem