Stockholms län

Här kommer det första inlägget
måndag 11 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Jag har redan stöt på problem med dagboken:1. Jäkligt långsam.2. Kunde inte ladda upp en vinjet bild.Skit med det, vi kör vidare.Det första besöket blir imorgon med Veteranklubben, vi skall besöka Armemuseet, höra på ett föredrag om Ryssarnas härjningar längst den Svenska kusten

lionkungen i 43. Resa på hemma plan
Lever Resdagboken ännu, en test
söndag 10 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Laddar bara upp några bilder för att testa om Resdagboken fortfaraande funkar???

lionkungen i 42. Italien, Pompeji
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Packat bilen och är nu på väg mot en ny tid i vårt liv i Lagos Portugal.
fredag 4 oktober 2019 - Smido, Stockholms län, Sverige

Kom i väg 12.00 och började vår resa mot Lagos.Tankade bilen full och 54 mil senare, första anhalt, Sjödins i Haverdal.Kom fram vid 19.30 och blev bjudna på god mat och trevligt sällskap.Härligt att träffas i några dagar eftersom vi inte vet när vi ses igen.Det blev många skratt och en

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Resan fortsätter
måndag 30 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så efter att varit hemma under helgen. Så är man åter på Arlanda. Väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow.

Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Höstligt men sparsamt besök i Stockholm
fredag 27 september 2019 - Solna, Stockholms län, Sverige

Hösten är på infart och det är aldrig fel att ta sig en sväng in till Mall of Scandinavia för att handla och eventuellt planera presenter för julen som kommer. Gallerian har nyligen bytt namn till Westfield Mall of Scandinavia efter ett ägarbyte, och det kommer hållas en större

Arlanda
måndag 23 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så nu sitter man på Arlanda och väntar på flyget ner till Budapest.  Än så länge har allt gått som smort.

Två kortare resor
torsdag 19 september 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Iof har det varit bokat och klart ett tag. Men nu börjar det närma sig semestern, ska bli skönt. På måndag blir det ner till Budapest några dagar plus en snabb övernattning i Berlin igen, detta enbart för att få in en extra hotellnatt. Sen är jag hemma över helgen. Måndagen där på,

Nu är vi på väg igen!
måndag 16 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I år har det blivit något annorlunda resor, St Helena och Sydafrika i våras, Kanada över midsommar och nu en resa till Uzbekistan (eller långbortistan som en av Eva-Helens kollegor sa). Vi bokade resan via Albatros resor som ordnar gruppresor runt om i  världen. Uzbekistan är troligen

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Sidenvägens Uzbekistan
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Test Resdagboken
söndag 4 augusti 2019 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hallå alla följare (Mi, det är bara du och jag just nu)Testar om resdagboken kan fungera nu när jag ska göra en riktig once-in-a-lifetime-resa...Mi, du kan väl svara med en kommentar om du får detta...Kram kram!Sanna

Sanna Elvin
SannaLina i Rovos Rail, Sydafrika
Behöver jag verkligen en reseförsäkring?
torsdag 1 augusti 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Att lägga pengar på en reseförsäkring är det många som gärna undviker om de kan- det finns ju roligare saker att spendera sina slantar på när man åker på semester. Den goda nyheten är att det är mycket möjligt att du redan är försäkrad genom din hemförsäkring eller ditt

Maria Jörgensson
nomadiclife i Reseförsäkring
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Stockholm

26 september 2019 - 26 september 2019

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Sidenvägens Uzbekistan

16 september 2019 - 24 september 2019

Vi ska testa att åka på en gruppresa som inte har något med dykning att göra ! Resebyrån (Albatros,se) beskriver resan så här: "Sidenvägens karavanstäder har årens lopp besökts av tungt lastade kameler och handelsmän – vi följer deras spår till legendariska Samarkand, Bukhara och Tasjkent. Vi färdas med höghastighetståg genom Kyzylkum-öknen och på livliga basarer blir vi frestade av vävda mattor, sirligt konsthantverk och siden. I de historiska städerna väntar glittrande kupoler, tusenåriga moskéer, haremsgemak och ett färgmättat virrvarr av de vackraste mosaiker. Vi dyker ner i myterna och historien där Alexander den stores och Djingis Khans riken uppstod, briljerade och brast."

Rovos Rail, Sydafrika

1 oktober 2019 - 12 oktober 2019

Drömresan som jag aldrig trodde jag skulle få göra...

Reseförsäkring

1 augusti 2019 - 2 augusti 2019

Stockholm

19 juli 2019 - 19 juli 2019

Kort vistelse i Stockholm

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)