Stockholms län

Regn och blåst - vi gör en paus
lördag 22 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Väderrapport som utlovade regn och mer blåst fick oss att göra en paus i båtresandet. I går förmiddag tuffade vi sakta hemåt i det fortsatt fina vädret. På kvällen kom regnet. Om det ser bättre ut framöver återupptar vi resan och rapporterna.

En roddtripp
onsdag 19 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har i många år beundrat den lilla miniskärgården utanför st Hamnskär och drömt om att få upptäcka den på nära håll. Nu när vi har gummibåten med så blev det av. In i smala sund där man fick hålla årorna inne och landstigning på liten ö. Mysigt, men det märks att man inte är

I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Härlig sommardag
lördag 15 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård

I väntan på att vikarna töms
söndag 16 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Vi ligger kvar på Fjärdlång, i härligt väder. Nu blåser den svaga vinden in i aktern och svalkar. I går gick vi till campingen på öns södra ände, där vi fikade i kiosken, kikade på Thielska villan, som är vandrarhem, mm. Detta är sista veckan som kiosken är öppen. Nu börjar ju

Fortsatt strul med ankarspelet
fredag 14 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Först en rättelse av gårdagens inlägg. Vid Utö gick vi givetvis in på bryggans läsida. Vi gick upp lovart mot bryggan. Nu har vi kommit till Fjärdlång och smugit längst in i sydvästra hörnet i perfekt lä, men utan kvällssol. Nu vägrar ankarspelet helt, har låst sig. Tur att vi har

Båttur och padel
fredag 14 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade ca kl 8 och klev upp för att äta frukost. Det var lite molnigt men skönt ute. Elin och Jenny diskade och sedan gick vi iväg mot Eckerölinjen för att gå på färjan kl 10. Det var lugnt med folk och vi valde att inte sätta oss på soldäck. Vi började resan med en brunchtallrik i

Resdag till Grisslehamn
torsdag 13 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi åkte iväg kring 13 när vi ätit lunch och packat. Jenny jobbade på förmiddagen, Per var ledig hela dagen. Vi kom på att några saker blev kvar hemma men inget som var livsviktigt.Jenny körde hela vägen och vi kom fram till Grisslehamns camping och marina efter 2 timmar. Vi fick plats 53

Vandring med utsikt mot fri horisont
torsdag 13 augusti 2020 - Utö, Stockholms län, Sverige

I går kom vi till Stora Paradiset på Utö. Efter fyra försök lyckades vi få ankarspelet att förstå att det skulle mata ut. Till slut lyckades vi komma in på lovartsidan av gästbryggan nära gräsmattan. Perfekt läge! Sedan promenad upp till kvarnen och utsikten. Till bageriet och färskt

Långhelg Grisslehamn

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Med Sagan utmed kusten

9 augusti 2020 - 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Kenya 2019-2020

14 december 2019 - 19 januari 2020

Semester i Kenya, bland annat i Watamu, Mombasa, Likoni. sol o bad, safari och biståndsarbete förhoppningsvis.