Örkelljunga

Första inlägget mot Australien
torsdag 18 december 2014 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Idag bär det iväg....... Ligger här vaken kl är 04:30, vi har nästan packat allt. Kvar på inköpslistan finns fortfarande iaf 2 saker, Glögg och pepparkakor. Om jag skulle försöka sova lite till, fast kanske lyckas jag sova bättre i natt på flyget om jag inte sover så mycket mer nu ;)

Ewa Hägglund
elubek i Australien
Kvar i Sverige
fredag 26 september 2014 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

HUSBILSRESA HÖSTEN 2014 26 september Vi hade tid här i Örkelljunga för den årliga fuktkontrollen av husbilen, samtidigt bad vi dem kolla det hydrauliska stödbenet vänster fram som krånglat. Tyvärr visade det sig att det var skadat inuti och borde åtgärdas snarast för att inte orsaka

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2014
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
Snart hemma
måndag 11 augusti 2014 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Alltså: Europapark är ett mycket bra nöjesfält, toppklass i Europa. Objektivt sett. Ändå var vi bara väldigt nöjda, men inte överväldigande nöjda. Efter alla berg-och-dalbanor vi åkt de senaste åren har vi blivit kräsna. Parkens flaggskepp, Silver Star, är av samma tillverkare och

Resan har börjat...
torsdag 3 januari 2013 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Vår första dag på vägen har varit ganska lugn. Förutom en riktigt halkig väg mellan Eskilstuna och Katrineholm där hastigheten låg runt 50km/tim stundtals, så har allt flytit på riktigt bra. Ett stopp i Linköping, med besök på Biltema och ICA Maxi unnade vi oss, resten av tiden var

Äntligen på väg
tisdag 18 december 2012 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Så, nu är vi äntligen på väg söderut. De senaste veckorna blev det ju onödigt mycket snö och alldeles för mycket skottande för oss pensionärer. I går kväll (Må kl.22) lämnade vi Haninge. Men det blev bara ca 15 mil den förtsa etappen. Redan vid Sillekrog kände vi att det var dags

6-8 september
söndag 9 september 2012 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

HÖSTRESA 2012 6-8 SEPTEMBER Efter att ha lämnat Tyson på katthemmet i Hög, så kom vi iväg från Forsa strax före 9 på torsdagen 6/9. Vi körde hela vägen till Jönköping, drygt 60 mil och var framme vid Elmia utställningen ca. 18. Där mötte Ulf Abrahamsson oss och ordnade en

Rolf Erlandsson
RoBM i Höstresa 2012
Senast aktiv - från Hudiksvall SV, Gävleborgs län, Sverige
En vecka kvar...
onsdag 15 augusti 2012 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

En vecka exakt på minuten kvar till TAKEOFF!! WAAAH!

Amandaisaksson i Hawaii
ALOOOOOHAAA!!!
måndag 13 augusti 2012 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Det var längesen man skrev blogg men tänkte att det kunde vara kul att bevara mina minnen under resan och ni som vill följa mig kan göra det :) Om 9 dagar bär det av till Honolulu och Hawaii Pacific University. SJUKT! De första dagarna ska jag bo på Waikiki Beachside Hostel tillsammans med

Amandaisaksson i Hawaii
Live from Praha
fredag 4 maj 2012 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Nu antligen ar vi i ljuva Prag! Idag vaknade vi upp i Berlin i varldens hardaste sangar och aven valdigt knarriga maste tillaggas! Vart tag till Prag gick 10.45 och vi var saklart i god tid innan taget skulle ga. vi satt pa Mc Donalds ett bra tag och sen kom vi pa att vi skulle fixa lite saker.

Sista timmarna..
onsdag 2 maj 2012 - Örkelljunga, Skåne län, Sverige

Tiden tickar iväg. Panik. Var är mitt pass? Leta, leta. Hittar det. Tre par skor? Tvår par skor? Ångest. Skynda, stressa.. /Linn

Australien

18 december 2014 - 13 januari 2015

Sommar på vintern. Hälsa på Svägerskan Kia i Coogee/Sydney /Australien .

Höstresa 2014

22 september 2014 - 9 oktober 2014

Husbilsresa genom Tyskland, Frankrike till Spanien

Italien och Kroatien

11 juli 2014 - 13 augusti 2014

Tyskland, Slovenien, Italien och Kroatien blir det i år.

Med husbil genom Europa vintern 2013

3 januari 2013 - 20 maj 2013

Sverige är kallt den här årstiden och att övervintra i Spanien och Portugal har nästan blivit ett måste. En snabb resa genom Tyskland och Frankrike, dvs så snabb som vår gamla husbil går och därefter lite hit och dit i Spanien och Portugal. Hem kommer vi någon gång i maj...

Vinterresan Spanien/Portugal 2012-2013

18 december 2012 - 22 april 2013

Höstresa 2012

6 september 2012 - 22 oktober 2012

Resa genom Danmark,Tyskland, Österrike, Slovenien till Kroatien. Tillbaka genom Italien, Österrike, Tyskland och Danmak.

Hawaii

22 augusti 2012 - 19 december 2012

En liten blogg om min termin på Hawaii Pacific University och allt däromkring :)

Tåg- och båtluff i Europa

2 maj 2012 - 21 juni 2012

G'day mate!

15 april 2012 - 15 maj 2013

En resa till Nya Zeeland.

Asien Adventure

11 mars 2012 - 29 maj 2012

På väg mot nya äventyr!!!