Hörby

Nedräkningen har börjat!
söndag 22 december 2013 - Hörby, Skåne län, Sverige

Denna blogg är skapad för att ni mina nära och kära ska få en möjlighet att följa med mig på min jorden runt resa.

Jul Hörby
torsdag 24 januari 2013 - Hörby, Skåne län, Sverige

November- december 2012, januari 2013 hemma i Sverige Emirates Airline var vänliga, pålitliga, proffsiga, även lite exotiska med dessa märkliga huvudbonader som deras flygvärdinnor var tvungna att spöka ut sig i. Mellanlandning i Dubai var ett trevligt avbrott, världens tredje största

MariekeIII i Världsomsegling
Livet som dräng
torsdag 1 november 2012 - Hörby, Skåne län, Sverige

Så ja då har vi varit iväg ett tag så jag känner att det var dags för en uppdatering! Just nu jobbar och bor vi på en farm som mjölkar kossor. Vi har lite olika arbetsfördelningar bland annat så kör vi traktor, mjölkar kor och ibland får vi köra Fyrhjuling vilket är det klart

Max Bauhn
Bauhn7 i Australien
Materielkontroll
söndag 6 maj 2012 - Hörby, Skåne län, Sverige

27 dagar innan resan gjorde vi en materielkontroll i Fulltoftaskogen, 12 km vandring i skogen allt funkade perfekt. Nu saknar vi bara varsin snygg huvudbonad så att vi inte bränner skallen, framförallt jag som inte har något hår... /Jörgen

Jörgen Svensson
AnnelioJorgen i Sommarvandring 2012
Resans slut :(
tisdag 13 mars 2012 - Hörby, Skåne län, Sverige

Så e jag tillbaka i Sverige. Kallt e de, förkyld har ja blitt. Och nu kommer sista veckan på resan: Söndagen den 19 februari åkte jag med bussen från Arusha till Moshi som e en stad två timmar norr om Arusha. På busstationen mötte Seraphine, som ja skulle bo hos mig. Vi gick en bit till

Hörby
tisdag 13 december 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Efter en jobbig flygtur på 30 timmar med en mellanlandning i Bangkok och en annan i Zürich och 12 timmars tidsskillnad så är vi nu på några veckors besök i Sverige för att träffa barn och barnbarn. Fy vad kallt och regnigt här, dessutom så hade cirkulationspumpen i pannan pajat och vi

MariekeIII i Världsomsegling
Im in Miami bitch..
lördag 1 oktober 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Hej svej NASA var intressant! Vi gick en hel dag och tittade på raketer, satelliter, såg rymdfilmer, ställningen som raketerna skjuts upp ifrån m.m. Vi fick även träffa en riktigt astronat som vi kunde ställa frågor, åka karusell som illustrerade hur det kändes att lyfta med en raket och

Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Strandhäng, barhäng och höftsväng..
lördag 24 september 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Hej Hopp Puerto Rico har varit helt underbart och välbehövligt. Vi har egentligen mest legat på stranden, solat, badat och fått solbränna. Vi har bott i Isla Verde som är en riktig turistort, men eftersom det är lågsäsong nu så har det varit ganska dött där. Men vi klagar inte, vi har

En vecka..
onsdag 21 september 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Ciao Bella... Anlände i Milano för en vecka sedan.. det blev väll "plötsligt" och tårarna kom fort.. men men. Tack för att du finns mammsen I Italien är vädret på "topp", ca. 35 gr. i solen. En dag har det regnat. Men det gör ingenting, det blir då inte så varmt i köket. Jobbar minst

Pernilla Sjöberg
PernillaSjoberg92 i Italien
Senast aktiv - från Alba, Piemonte, Italien
On the road
söndag 21 augusti 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Hej hej Dagarna går i hundranittio och vi har redan sett hur mycket som helst känns det som. Efter New York hämtade vi vår älskade 7 mannabil som är vårt lilla hem nu. Vi tog oss via Philadelphia, som egentligen ingen blev så imponerade av förran vi av en slump hamnade i Love Park där

Jorden runt på 80 dagar

27 december 2013 - 18 mars 2014

Här får ni följa med mig på mitt äventyr när jag reser jorden runt på 80 dagar.

18 september 2012 - 18 september 2013

Åka "down under" för jobb i 5 månader på ranch i närheten av Sydney och därefter backpacking runt om i Australien och Nya Zeeland, leva livet helt enkelt!

Sommarvandring 2012

2 juni 2012 - 14 juli 2012

Vår första vandringsresa i Europa. Vi kommer att vandra både i Italien och Österrike.

1 februari 2012 - 1 mars 2012

Jag, ensam i stora Tanzania :)

Italien

13 september 2011 - 20 december 2011

Jobb i Italien.

14 augusti 2011 - 23 december 2011

Dags för ny långresa =)Börjar med roadtrip genom USA tillsammans med Mia, Sara, Julia, Tobbe och Jenny. Därefter tar jag, Mia och Sara oss ner för att utforska Central- och Sydamerika!! Följ mig gärna här på resdagboken =)

Finland sommaren 2011

20 juli 2011 - 27 juli 2011

Det blir visst en tripp till Finland i sommar och det är jag väldigt glad över:)Köpte billiga flygbiljetter genom Travelstart, så de kostade mig lite drygt tusenlappen t/r. Sen måste jag ta mig från Helsingfors drygt 30 mil österut också och dit fick jag inhandlat tågbiljetter för helt okej pris, eftersom VR (finska SJ) säljer biljetter till förmånliga priser om man handlar 30 dagar innan resan. Biljetterna är inte av- eller ombokningsbara, så man får ju hoppas att allt flyter på som det ska.... Jag bokade in mig på tåg som ger mig en viss tidsmarginal, ifall Norwegians inte håller tidsplanen... Been there, done that! Dock ej med Norwegian ska betonas:)

26 juni 2011 - 29 juni 2011

Tre dygn på Mölle First Camp i stuga med min son, min bror och hans son, som är jämnårig med sonen, så vi får förhoppningsvis tre dagar av mycket lek och en del sightseeing i de vackra trakterna kring Mölle. Om vädret vill visa sig från sin vackra sida, så kan det ju bli en del havsbad också. Förväntar mig absolut en trevlig resa! :)

5 april 2011 - 18 april 2011

Nu ska vi fira Anders halvsekelsdag! :-) Det blir några lata dagar i San Juan på Puerto Rico innan vi avslutar med en kryssning i södra Karibien med stopp i Willemstad på Curacao, Oranjestad på Aruba, Roseau på Dominica och Charlotte Amalie på St. Thomas (Amerikanska Jungfruöarna).

Italien praktik

9 mars 2011 - 18 maj 2011

Praktik i Italien, 10 veckor, där jag bor på restaurangens arbetslägenhet. Tillsammans med människor från andra delar av världen blir det en livsupplevelse för mig.