Skåne län

2 Dagar 18h 37 min 55 sek
onsdag 25 september 2019 - Gantofta, Skåne län, Sverige

Bara ett par dagar kvar.....Nu är det bara ett par dagar kvar tills vi ska resa till Rabac i Kroatien. Som alltid har jag min packning i huvudet. Allt är väl i princip tvättat och fixat, men har jag lagt det i väskan? Självklart inte, det lär inte ske innan fredag. Det är alltid så, alltid

Efter-räkningar......
söndag 8 september 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Man skall vara utvilad för att orka ta upp kampen med alla instanser - flygbolag, försäkringsbolag, kortföretag etc......Allt kan hamna i ett moment 22 - åtminstone en söndag!Men då kan man använda webben, trodde ni, ja hmmmm - icke!Förberedd inför måndagens rundringningar för att höra

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
.....hemma
söndag 18 augusti 2019 - Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige

Efter en god natts sömn i dubbelsäng med bara ett täcke....😈Söndagsfrukost som kunde slutat illa, då grannen i frukostmatsalen snöt sig i servetten och lade den på bordet.....Hemma efter 80 mil och 8 timmar.....lagom ill MFFs match

Resfeber
lördag 20 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Jag är så nyfiken! Detta ska bli så spännande.Jag har länge velat åka till Island. För att se naturen, djuren. Jag har alltid tyckt att de varit dyrt och att en weekend inte vari lönt för mig eftersom jag inte reser till städer. Så av någon anledning för mer än ett år sedan så fann

Kan - Kan inte
onsdag 17 juli 2019 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Onsdag 17 juli (hans-Örjan)Kan - kan inteDu kan ta en skåning ur Skåne, men du kan inte ta Skåne ur skåningen. Det är en sanning som återigen bekräftades idag.Men låt mig ta dagen från början.Efter sedvanliga förberedelser rullade vi iväg, anförda av grannen Micke på sin stora

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Godmorgon i regnet
måndag 8 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu har vi precis varit ute på morgon promenad . Hade en jätte glad hund som hälsade på mig när jag kom hem efter nattjobb. Har regnat största delen av natten och regnade på vår morgon promenad.  I natt sov jTilax en stund hos Olivia och då hoppade även Kitty upp och la sig i sängen.

Ewa Hägglund
elubek i Tilax resa
Senast aktiv - från Örkelljunga, Skåne län, Sverige
Avresa
måndag 24 juni 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Packa, checka, duscha, borsta, checka, äta frukost, ladda telefon, checka, städa, tömma, checka.....snart så.

Anna Lindström
FamLindstrom i Thailand 2019
Senast aktiv - från Lindeborgsgatan 66, Skåne län, Sverige
Soluppgång kl 4:15 från båten!
lördag 22 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Vi sov gott efter att ha kört på båten 22:00 och ätit sen middag igår (fredag)Klockan ställde jag på 04:15 för att fota soluppgång men missade ändå början. Vi körde i land i Trelleborg kl 5:45.

Nu börjar tre veckors äventyr!
torsdag 6 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Hej!Nu äntligen börjar vårt bil äventyr!När alla har frågat oss vad vi har för mål svarar jag att hem är vårt mål. Vi åker rutten-Sverige, Tyskland, Österrike & Italien T&R.Vi åkte i morse från Stockholm 9:30. Det har varit sol hela dagen och årets värmetopp på 30C. Vi har

Efter regn
söndag 19 maj 2019 - Ystad, Skåne län, Sverige

Efter regn kommer ....dimma.Igår var det helt tjockt i Simrishamn, vi hade tänkt att gå vidare men det kom annat emellan. På förmiddagen tog jag bussen till Lund för att hälsa på min bror Gert som hamnat på lasarettet. Det räckte med att jag kom förbi Simris så var det det finaste

Familjeresa till Kroatien, Rabac

28 september 2019 - 5 oktober 2019

Familjeresa till Kroatien, Rabac och boende på All Inclusivehotellet Bellevue Family Resort

Tillbaka till Cambridge

23 maj 2019 - 26 maj 2019

Tillbaka till Cambridge men denna gången med min man och son. 19 år sedan jag läste där i 6 mån och hade en fantastisk termin.

Färöarna igen.....

5 september 2019 - 7 september 2019

Åter spelar svenska landslaget EM-kval mot Färöarna..... Varför inte se det på plats? Men det tyckte man inte på Kastrup! Bagagegänget strejkade Vi blev 2,5 timme försenad med avgången Och kom till Torshavn UTAN bagage typ regnkläder, medicin och nattkläder..... Hoppas regnet stillar och att vi hamnar under tak! Annars får vi bada nakna på deras torg ;-) Matchen spelades på en byggarbetsplats till 30 pct och inför dryga 7000 åskådare. 4-0 till Sverige under försra halvlek gav inget högre underhållningsvärde. Matchprogrammet fokuserade på Zlatans tid i de svenska landslagen??? Efter matchen gick vi tillbaka till hotellet enbart för att konstatera att inget bagage varit synligt. Köpte tandborstar och försökte somna. Imorgon blir det jakt på komplettering till det bagage som inte dykt upp ännu ......

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Tilax resa

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Tilax på Semester , när Matte och Husse är i Grekland

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

21 juli 2019 - 27 juli 2019

1 dag, 1 natt i Reykjavik, 5 dagar och 4 nätters camping/vandringsresa runt Island.

Thailand 2019

24 juni 2019 - 16 juli 2019

Vi reser dit hjärtat tar oss, Thailand. Återbesök i Chiang Mai och sedan till sol och bad på Railay Beach och Phi Phi. Sista veckan ligger öppen. Idag åker vi.

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️