Skåne län

Resfeber
lördag 20 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Jag är så nyfiken! Detta ska bli så spännande.Jag har länge velat åka till Island. För att se naturen, djuren. Jag har alltid tyckt att de varit dyrt och att en weekend inte vari lönt för mig eftersom jag inte reser till städer. Så av någon anledning för mer än ett år sedan så fann

Kan - Kan inte
onsdag 17 juli 2019 - Staffanstorp, Skåne län, Sverige

Onsdag 17 juli (hans-Örjan)Kan - kan inteDu kan ta en skåning ur Skåne, men du kan inte ta Skåne ur skåningen. Det är en sanning som återigen bekräftades idag.Men låt mig ta dagen från början.Efter sedvanliga förberedelser rullade vi iväg, anförda av grannen Micke på sin stora

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Godmorgon i regnet
måndag 8 juli 2019 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Nu har vi precis varit ute på morgon promenad . Hade en jätte glad hund som hälsade på mig när jag kom hem efter nattjobb. Har regnat största delen av natten och regnade på vår morgon promenad.  I natt sov jTilax en stund hos Olivia och då hoppade även Kitty upp och la sig i sängen.

Ewa Hägglund
elubek i Tilax resa
Senast aktiv - från Örkelljunga, Skåne län, Sverige
Avresa
måndag 24 juni 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Packa, checka, duscha, borsta, checka, äta frukost, ladda telefon, checka, städa, tömma, checka.....snart så.

Anna Lindström
FamLindstrom i Thailand 2019
Senast aktiv - från Lindeborgsgatan 66, Skåne län, Sverige
Soluppgång kl 4:15 från båten!
lördag 22 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Vi sov gott efter att ha kört på båten 22:00 och ätit sen middag igår (fredag)Klockan ställde jag på 04:15 för att fota soluppgång men missade ändå början. Vi körde i land i Trelleborg kl 5:45.

Nu börjar tre veckors äventyr!
torsdag 6 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Hej!Nu äntligen börjar vårt bil äventyr!När alla har frågat oss vad vi har för mål svarar jag att hem är vårt mål. Vi åker rutten-Sverige, Tyskland, Österrike & Italien T&R.Vi åkte i morse från Stockholm 9:30. Det har varit sol hela dagen och årets värmetopp på 30C. Vi har

Efter regn
söndag 19 maj 2019 - Ystad, Skåne län, Sverige

Efter regn kommer ....dimma.Igår var det helt tjockt i Simrishamn, vi hade tänkt att gå vidare men det kom annat emellan. På förmiddagen tog jag bussen till Lund för att hälsa på min bror Gert som hamnat på lasarettet. Det räckte med att jag kom förbi Simris så var det det finaste

Simrishamn fortfarande
fredag 17 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Oboy, vilket räligt väder. Regnet öser ner idaOboy, bara blöta kläder....osvDenna dag har gått åt till att streta mot vinden och torka upp efter oss när vi kommit in i båten. Föresten så hände en liten incident på seglingen till Simrishamn. Besättningsmannen dvs jag råkade trampa

Nu är vi på väg
torsdag 16 maj 2019 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

Efter många turer fram och tillbaka avgick White Lady på onsdagen den 15/5 kl 16.30.Vi tänkte oss att angöra Simrishamn, vilket vi också gjorde på torsdagen 1.00. Seglingen växlade mellan ingenv vind och skapligt med vind tyvärr i olika riktningar. När vi äntligen kom fram så blåste det

4 dagar till resa.
söndag 7 april 2019 - Höllviken, Skåne län, Sverige

4 dagar till resa.Dags för att packa.

Mikael Och Ingela
Mris2019 i Japan 2019 - "Stora Japanresan".
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Tilax resa

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Tilax på Semester , när Matte och Husse är i Grekland

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

21 juli 2019 - 27 juli 2019

1 dag, 1 natt i Reykjavik, 5 dagar och 4 nätters camping/vandringsresa runt Island.

Thailand 2019

24 juni 2019 - 16 juli 2019

Vi reser dit hjärtat tar oss, Thailand. Återbesök i Chiang Mai och sedan till sol och bad på Railay Beach och Phi Phi. Sista veckan ligger öppen. Idag åker vi.

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Japan 2019 - "Stora Japanresan".

11 april 2019 - 22 april 2019

Rundresa i Japan. Besök bl.a i Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Kagoshima samt Osaka.

26 december 2019 - 29 januari 2020

reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön.

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

A och C öar i Karibien

14 februari 2019 - 16 mars 2019

Två veckor på Aruba och två veckor på Curacao. Naturupplevelser både på land och i havet.