Motala Ö

Onsdag och torsdag på väg hem!
torsdag 17 juli 2014 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Onsdag och torsdag. Jag vaknade halv sju i Frederikshamn. Planen var att rulla av klossarna och rulla till check-in vid 07.00. Avgång var 08 och senaste tid för incheckning en halvtimme innan. Efter rakning och roll on i servicehuset gick jag tillbaka till husbilen. Anna var vaken. Vi rullade

Borensberg
onsdag 10 augusti 2011 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Idag har vi lämnat mysiga Söderköping,och rest till Bergs slussar, där vi gick en stund och såg när de slussade upp båtarna. Det blåste väldigt jämte kanalen, så det var gott att gå till bilen och dricka kaffe. Nu har vi rest vidare till Borensberg, där vi ligger på Strandbadens

Kerstin Olausson
SOLIFERS5 i Augustisemester
Senast aktiv - från Jönköping N, Jönköpings län, Sverige
Varmt
fredag 3 juni 2011 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Idag har vi vandrat 22 km rakt fram bredvid kanalen. Det var en härlig vandring, bara gå och gå, rakt och rakt. man blev som en duracell. Det var så skönt. Det blev rite extra skoj när Ewa konstaterade att det gick för fort och hon tog täten i stället för Tomas. Efter en stund kunde vi

Eva Platin
Evap i Birgittaleden
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Start fredag 15 april!
torsdag 14 april 2011 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Packning laddad med kartor och litteratur! I resebiblioteket ingår t.ex. Sådana titlar som ni alltid velat läsa: ”Links + Rechts der Autobahn 2011” och ”Tyska avstickare”. För att inte tala om den inlånade ”Grosser General Atlas” (3kg!) Riktiga höjdare på sitt sätt. o GPS.n

Packning
måndag 7 februari 2011 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Då var jag snart färdigpackad. Både i väskan och på rödvin... Det är bara passet och solkräm som saknas. Pengar är växlade så vi klarar de första dagarna. Då har vi tid att leta reda på en bankomat :) Planen är alltså följande: *Åka till Henkes mamma i Uppsala *Flyga till

Ombokningar
söndag 23 januari 2011 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Vi bokade våra flygbiljetter redan i maj 2010. För någon vecka sedan fick vi reda på att flygbolaget inte flyger från BKK på lördagar längre. Så vår resa förkortas med 2 dagar... Det gör att vi har avbokat allt boende i Bangkok och fått fixa lite med boendet på Phuket. Nu är det bara

Höstlov = resa till Madrid
torsdag 28 oktober 2010 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Hej vänner! Hoppas ni vill följa med här och se vad som händer när jag åker till Madrid för första gången. Jag får hoppas att internetuppkopplingen på Hostal Gonzalo i centrum av Madrid är tillräckligt bra för att jag ska kunna förmedla lite storstadsatmosfär och upplevelser av

dag 1 från Norrköping till Borensberg
torsdag 22 juni 2006 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Vi startar hemifrån en ljummen och skön morgon. Cyklar över Kimstad till Grensholm där vi får vår första regnskur. Vid lunchtid är vi vid Sandviks camping intill sjön Roxen där vi tar en fikapaus. Solen tittar fram och det känns skönt igen. Vi cyklar utmed kanalen från Bergs slussar-

Hallo dagboken
onsdag 13 oktober 2010 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Hej resedagboken, mamma, pappa, Lina, Hanna, Cornelia, Emma och Alma! ska skriva lite här så ni vet om att jag lever, främst till för min käre moder så jag kan få bevisa att jag gör annat än dricker alkohol vilket hon så fint berättat för hela facebook att hon anser att jag gör. Jag

Sara Karlsson
sarakarlsson561 i Barcelona
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Hemma igen
fredag 3 september 2010 - Motala Ö, Östergötlands län, Sverige

Hej! Här kommer lite bilder nu när vi är hemma igen. När vi tog vår morgonpromenad här i Borensberg så var temperaturen 1/4-del av Samostemperaturen trots att solen sken. Vi avslutade vår vistelse med ett kraftprov då vi vandrade upp till Pythagoras grotta. Jag måste säga att Pythagoras

Kerstin Svensson
kerstinobertil i Samos Grekland
Senast aktiv - från Málaga, Andalusien, Spanien
Normandie 2014

29 juni 2014 - 20 juli 2014

Vi ska besöka landstigningdsområden i Normandie och vingårdar i Frankrike.

Augustisemester

8 augusti 2011 - 16 augusti 2011

Nu var det dags för ny utflykt. Vi har tänkt oss att besöka Söderköping och därifrån vidare längs Götakanal mot Vättern.

Birgittaleden

2 juni 2011 - 7 juni 2011

På torsdag drar jag iväg för att vandra Birgittaleden. Det är dags för invigning av den nya leden. Jag tar med mig datorn och skriver varje dag.... om jag orkar!!! Nu är det dags att säga ifrån om man inte vill ha mina e-bombningar!!!

Möte med Mosel

16 april 2011 - 25 april 2011

Bilsemester har inte varit min grej hittills.Men med ny bilutrustning kanske det blir annorlunda, inkl GPS. man kanske vågar sig in i Ruhrområdet runt Köln tex.Norra Tyskland är ganska okänt också. Bara tågresor igenom för många år sedan och en resa till Berlin för ett par år sedan.Kör genom Danmark, siktar mot Celle norr om hannover, sedan sydväst mot Köln och Cochem. Mosel och Rhen är helt okänt. Ska bli spännande.

Couples retreat Phuket

9 februari 2011 - 24 februari 2011

Tre par som flyr den svenska vintern i hopp om att bli bortskämda, solbrända och några klädesplagg rikare.

Cykelsemestern 2006-Norrköping-Göteborg-västkusten-skåne-ostkusten

22 juni 2006 - 13 juli 2006

Totalt blev det 174 mil

Barcelona

14 oktober 2010 - 30 september 2011

Bor i Barcelona för tillfället och tänkte skriva lite här för att mamma och pappa ska ha koll på mig!

Konst i Madrid

30 oktober 2010 - 5 november 2010

Aldrig varit i Madrid. Ända sedan en vän till en vän sa att världens häftigaste konstmuseeum låg i Madrid har jag tänkt att "dit måste jag någon gång". Det blir nog inte bara Prado-museet, hoppas på både tapas och hektiskt storstadsliv när vardagen i Sverige blir allt mera gråtonad.

Samos Grekland

18 augusti 2010 - 1 september 2010

Sol och bad

Provence 2010

28 juni 2010 - 5 juli 2010

En vecka med GE och WJ, flyg till och från Marseilles. Hyrbil i centrala och västa Provence.