Piteå NV

Hammerdal - Sikfors
söndag 14 juli 2013 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Vi åkte till Strömsund och hämtade Yxa på förmiddagen. Ragnar fick till det ordentligt med lite hjälp av Leif! Äntligen! Eftermiddagen blev ett besök på Dundermarknaden i Strömsund och sista biten av resa hem. Det har varit en trevlig rutt!

Eva Lidman
evaelidman i Ullared
Packat och klart
onsdag 17 oktober 2012 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Nu är det packat och klart. :)

Dagsturer som gick lite si o så...
måndag 9 juli 2012 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Idag när vi vaknade så var det bara 6 grader!! brrr. Efter frukost åkte vi till Jukkasjärvi för att besöka ishotellet. Det skulle finnas ett mini-ishotell där, men när vi kom fram så visade sig att det var guidade turer som kostade 200:-/person!! och då fick man bara se hur hotellet

Tur till fjället
lördag 30 april 2011 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Liten tur till Björkliden. 13 mil från Kiruna och många renar på vägen. Är man van åkare är det perfekt, men är man som jag totalt värdelös går det inte att ploga hela vägen ner... Ok, snön var kanske inte den bästa efter flera veckor med plusgrader, men det var väldigt vacker

Testar inlägg-funktionen kopplad till Facebook :)
lördag 19 februari 2011 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Resan närmar sig, så det är dags att kolla upp att allt inför fungerar nu :) har påbörjat att packa resväskan igår kväll, känns mer verkligt nu... Weeei! :D

Madelene Sundberg
madelenico i Gambia
Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Hemma, ja det var vi på tisdageftermiddag.
fredag 28 maj 2010 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Hemresan: Måndag morgon, väckararen var ställd på fem, men vi "snosade" tio minuter. Lora Lee bjöd på frukost och vid halvsju var vi på väg till Pittsburgh. Vi fick känna av "Rush-hour" tills vi var inne i centrum. Sedan på väg ut till flygplatsen, gick den täta trafiken åt andra

Bertil Berglund
nbertil i gun-brittochbertil
Ullared

7 juli 2013 - 14 juli 2013

Testar att lägga in text och bilder innan den stora resan till Spanien börjar.

Thailand, Koh Lanta

18 oktober 2012 - 2 november 2012

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Skidtur till Björkliden

30 april 2011 - 1 maj 2011

Kort tur till Björkliden för att testa att åka utför på Valborgsmässoafton. Inte varje dag man gör det!

Gambia

24 februari 2011 - 10 mars 2011

En liten spontansemester med underbara vännen Sofia... =D Sola, bada å bara slappa i 2 veckor, som det kommer att bli härligt!

gun-brittochbertil

6 maj 2010 - 25 maj 2010

Sammanställning dag för dag. Dag 6/5 Luleå- Stockholm – Newark flygplats Roosevelt Hotel. 7/5 New York – Sightseeing + ev. FN 8/5 New York på egen hand eller båt till Ellis Island – Frihetsgudinnan. Empire State Building. 9/5New York- Washington DC, genom New Jersey, Delaware. Washington Hilton. 10/5 Washington DC, egen disposition. 11/5 Washington DC – Gettysburg – Corning –Harrisburg över Appalacherna längs floden Susquehanna – Corning Radisson Hotel. 12/5 Corning – Niagara Falls Best Western Hotel. För de som önskar, arrangerar reseledaren en middag på Skylon Tower, en roterande restaurang med utsikt över fallen, som på kvällen är upplysta. 13/5Niagara Falls – Chicago, via Detroit, Jackson, Battle Creek och Kalamazoo. Palmer House. 14/5 Chicago. Sightseeing 15/5 Chicago – Bishop Hill - Moline. Radisson Hotel. 16/5 Moline – Minneapolis.Comfort Suites. 17/5 Svenskbygderna. 18/5 Chicago - Pittsburgh- Monroeville 25/5 Hemma