Luleå N

For my fellow Hurtigruten travellers onboard M/S Richard With, July 9th-15th 2012
torsdag 19 juli 2012 - Luleå N, Norrbottens län, Sverige

During my journey from Kirkenes back to Tromsö, and then onwards to Luleå, I had plenty of time to think. In the end, there is mainly one thing that I really need to do. I need to dedicate one of my journal entries especially for my new friends. When I got onboard M/S Richard With in Bergen, I

Öronbedövande vackert
tisdag 17 juli 2012 - Luleå N, Norrbottens län, Sverige

Ett kärt återseende med en tvättmaskin på förmiddagen, sedan började ”Upptäck Norrbotten”. Jag har absolut ingen ambition att göra hela landskapet, men med basen i Råneå och Anna-Sara som guide hoppas jag hinna göra lite utflykter under mina dagar här. Vi började med att ge oss av

Okänd svensk mark
måndag 16 juli 2012 - Luleå N, Norrbottens län, Sverige

Tillbaka i Sverige, söder om polcirkeln, men ändå är allting fortfarande helt nytt. 25 mil med buss från Tromsö till Narvik tog ungefär 4 timmar. I Narvik hann jag inte med så mycket mer än att ladda upp föregående inlägg innan det var dags för etapp 7: Tåg Narvik – Luleå. Jag vet

En dag kvar
måndag 27 februari 2012 - Luleå N, Norrbottens län, Sverige

Nu har tydligen resesällskapet Johan packat klart också. Han och de andra Luleåborna flyger imorgon bitti till Arlanda o så möter vi Örebroare upp där. Dom andra, inte Johan och jag, tar den enkla vägen till Thailand. Varför ta flyget när man kan ta det miljövänliga tåget. Ska bli

Peter Lindberg
petero69 i Transsibiriska -12
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Avfärd mot Luleå för tåg transport till
onsdag 1 juni 2011 - Luleå N, Norrbottens län, Sverige

Nu är det inte länge kvar till transport till Göteborg :)

Ifk Råneå
IFKranea i Göteborgs Cup
Det stora sommaräventyret 2012 a.k.a. Hurtigrutten och Nordkalotten med omnejd

3 juli 2012 - 22 juli 2012

På upptäcktsfärd längs norska kusten och i svenska norra norrland. Gävle (tåg) Örebro (bil) Oslo (tåg) Bergen (båt) Hurtigrutten (båt) Kirkenes (flyg) Tromsö (buss) Narvik (tåg) Luleå (bil) Råneå... och sedan får vi se... Gävle

Transsibiriska -12

28 februari 2012 - 22 mars 2012

Från Stockholm till Moskva vidare med Transibiriska järnvägen till Peking via Irkutsk och Ulan Bator. Slutmål 1,5 vecka i Koh Lanta

Göteborgs Cup

1 juni 2011 - 6 juni 2011

Basketcup i göteborg med ett vilt tjejgäng..