Jokkmokk NO

Söderut
söndag 7 september 2014 - Jokkmokk NO, Norrbottens län, Sverige

Jag vaknade i morse till ljudet av dammsugare. Det var B-E som var uppe och städade och donade på ett sätt som gjorde mig rent andfådd. Jag dukade fram frukost och packade och sedan körde jag packningarna till bilen. Vi var bjudna på 93-årskalas till halv ett och jag var lite orolig för om

Ormtjusare
söndag 31 augusti 2014 - Jokkmokk NO, Norrbottens län, Sverige

Jag sov gott i natt och drog inte upp min rullgardin förrän vid niotiden. Jag möttes av en blå, molnfri himmel över klar höstluft och jag tänkte än en gång att vår herre håller på de sina - vad gäller vädret i alla fall. Jag hade undrat lite lätt hur jag skulle kunna underhålla mitt

Mot norr, mot norr
lördag 30 augusti 2014 - Jokkmokk NO, Norrbottens län, Sverige

Resan till Murjek har gått förunderligt fort och lätt. Att köra 89 mil är inget jämfört med 105 som vi kör i vanliga fall. Vi kom iväg vid halv nio i ett strålande väder, fullastade med allt för livets nödtorft för en fjällfärd. Mor i huset hade varit uppe tidigt och gjort

Höstresa till Lappland

29 augusti 2014 - 9 september 2014

En dröm om att få se fjällen i höstens guldfärger har gett denna resa. Nu lär det fortfarande vara grönt och grant, men det är säker fint ändå! Bilder utlovas.