Arvidsjaur NV

En turistisk dag mellan Björkliden ochj Riksgränsen
lördag 6 september 2014 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Idag har vi tagit det lite lugnt och hållit oss någorlunda samlade på ert enda ställe. Jag trodde inte jag skulle kunna röra mig idag efter gårdagens strapatser, men ack vad jag bedrog mig. Pigg så som en liten mört statt jag upp i morse och sedan gjorde vi det som syns på bilderna denna

Aldrig mera fjällvandring
fredag 5 september 2014 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Så känns det just nu, när jag sitter här med värkande vadmuskler och kämpar mot viljan att gå och lägga mig redan halv åtta. Jag sov inget vidare i natt. Sovsäcken var bökig att vända sig i och dragkedjan så kort att jag fick utöva rena akrobatiken för att ta mig i och ur den.

Längre upp ändå!
onsdag 3 september 2014 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

I morse hörde vi på radion om hur en 66-årig, dement och förvirrad man försvunnit från sitt boende i Svappavaara och eftersöktes av polis och militär. Jag tänkte ett tag gå in på Facebook och skriva att det inte är jag, men insåg att man kanske inte kan skämta om riktigt allt. I

Åter i Sverige
måndag 27 juni 2011 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Hej igen! Vi har inte skrivit i resdagboken sedan i förrgår pga att vi varit i Finland och i Norge och vi inte visste vad det kostade att vara uppkopplade, men nu är vi tillbaka i Sverige. Vi har hunnit med mycket kan ni tro. Vi har passerat polcirkeln och vi har legat på en märklig camping i

Ronny Berggren
fam.Berggren i Sverige runt
Senast aktiv - från Stortorget 12, Vellinge, Skåne län, Sverige
fredag 10 juni 2011 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Idag blev det sovmorron, vi tog det lugnt, åkte och handlade, tankade bilen och slappade lite. På eftermiddagen körde vi bort till Abisko och gick en vandrings-led till en plats som heter Kanjonen. Det var jätte djupa bergs-skrevor med vatten som forsade fram. Ikväll tänkte vi lägga oss

torsdag 9 juni 2011 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Fixade till en fika-påse. Sedan åkte vi ut till Lofoten. Kanonväder var det 25-28 grader hela dagen. Ett väldigt märkligt landskap med så höga berg och djupa dalgångar med lite hus, och även många tunnlar c:a 10 st den längsta 6,5 km. Det tog hela dagen och en bit in på natten,lite för

onsdag 8 juni 2011 - Arvidsjaur NV, Norrbottens län, Sverige

Nu lämnar vi ett mulet och regnigt Skibotn,och ställer in GPS-en på Björkliden. Vädret blev bättre och bättre och när det klarnar upp ser vi bergen och dalarna på ett finare sätt. Därför blev det måga stop, bl.a. parkerade vipå en plats för att ta några bilder, då kom en polis och

Höstresa till Lappland

29 augusti 2014 - 9 september 2014

En dröm om att få se fjällen i höstens guldfärger har gett denna resa. Nu lär det fortfarande vara grönt och grant, men det är säker fint ändå! Bilder utlovas.

Sverige runt

18 juni 2011 - 6 juli 2011

Sverige runt. Vi börjar nere i Smygehuk och kör upp till Treriksröset. Från söder till norr. Längs med Finland upp och längs med Norge hem. Med på resan har vi familjen Bengtsson från Räng.