Arvidsjaur

Till Lappland
torsdag 30 juni 2016 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

[b][u]Dag 3. Torsdagen den 30 juni[/b][/u] Jag kom iväg klockan halv tio. Dagens etappmål var Arvidsjaur. GPSen ledde mig ut till E45 igen via smågator genom industriområden. Jag passerade Strömsund, Hoting, Dorotea, Wilhelmina, Storuman och Sorsele m fl. Jag kör nu bredvid Inlandsbanan och

Vattentricket
söndag 19 juli 2015 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Vi har ankommit i Arvidsjaur och har därmed avverkat 622 km på våra cyklar som alldeles nyligen döpts till Evert och Troels. Alla fyra är något omskakade och knakar på diverse platser, vilket för tillfället resulterar i en symfoni av musik vi inte riktigt kan styra över. Två vilodagar

Emma Carlsson
emmacarlsson i Sverige på langs
Fuerte för mitt eget minne
tisdag 7 maj 2013 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Hej :) Hela semestern började ju hemskt med att flyget till stockholm vart försenat 6timmar! och det ledde ju självklart till att vi missade det anknytande flyget ut från Arlanda :/ Vi rullade med svängarna, och checkade in på clarion på arlanda för 900.-/person. Hahaha, men det var ju

Susanna Sjöström
Snusen i Första försöket
Transportresa
lördag 7 juli 2012 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Idag lämnade vi Strömsund runt nio-tiden för fortsatt färd på E45 mot nordligare nejder. Vi åker genom orter som Hoting, Dorotea, Vilhelmina, Storuman, Sorsele innan vi når Arvidsjaur vid tretiden. Vi har nu checkat in på en camping som heter Geilas camping och är i stort sett en stor

Tillbax till Kina
tisdag 30 augusti 2011 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Man kan säga att resan egentligen började i fredagen den 26. Mamma skjutsade mig till Varbergs station och jag tog tåget till Göteborg. Sedan vidare mot huvudstaden. Det gick väl sådär..Hade betalat för Internet på resan, men det var ingen bra ide. Eftersom jag blir åksjuk så himla

Paulina Lindberg
Pabe i Tillbax till Kina
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Dag 9-11
onsdag 22 juni 2011 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Detta blev vilodagar i Arvidsjaur. Har gått lite på stan och tittat på ett hembygdsmuseum och Lappstaden (där samerna bor under högtider) men annars har det inte blivit mycket gjort. Vill vila upp knät så att jag kan komma igång så fort som möjligt. Är ömmande och något svullet.

Dag 8
söndag 19 juni 2011 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Dagens etapp: 87 km Totalt: 626 m Gick upp tidigt och kokade mig gröt. Tänkte komma så snabbt som möjligt till Arvidsjaur så att jag kunde hitta någonstans att bo och tvätta kläder. Regnade mer eller mindre hela dagen. Då jag satt och åt mitt torrfoder i Moskosel dök det upp en annan

En vecka kvar
fredag 17 juni 2011 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Kan konstatera att både barnen och vi så sakteliga börjar få lite resfeber. Jag och Åsa har ju inte varit utomlands sedan vår bröllopsresa så det skall bli kanon! Lisa och Emma, ja dom laddar stenhårt på få uppleva ett nytt land. Snart bär det iväg!!!

Börje Och Åsa Reinholdsson
Reinholdssons i Teneriffa
Halmstad-Stockholm-Lycksele-Arvidsjaur!
måndag 14 februari 2011 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Tjenare alla ni som följer mig! :D [b]Halmstad [/b] Resan började idag morse med en tur till vad som ska likna en flygplats (Halmstad City Airport). Väl där så är det incheckning, säkerheten för att sedan komma in till lobbyn. Självklart så kommer jag inte längre än till

Norrland
måndag 25 oktober 2010 - Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige

Är nyligen hemkommen från besökshelgen uppe i norr, det har varit en underbar helg! Ett riktigt äventyr från början tillslut, började med min absolut första nattågsresa någonsin i torsdags. Fick överslafen och sov inte så bra som jag önskade. Blev hämtad av militärer på den lilla

Hurtigruten 2016

28 juni 2016 - 17 juli 2016

Bilresa Göteborg - Kirkenes, därefter båtresa med Hurtigrutens M/S Kong Harald till Bergen och till sist bilresa Bergen - Göteborg via Östersund

Sverige på langs

1 juli 2015 - 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Första försöket

14 januari 2013 - 21 januari 2013

mysresa med killen till kanarieöarna för att suga i sig lite sol, efter en sollös sommar.

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Tillbax till Kina

30 augusti 2011 - 20 januari 2012

plugga vidare

Treriksröset-Smygehuk

12 juni 2011 - 14 juli 2011

Skall cykla från Treriksröset och söderut i Sverige. Oklart hur långt och länge, men om kroppen och motivationen håller vore det kul att nå ända ner till Smygehuk. Är ingen cyklist och har ingen erfarenhet av något liknande tidigare så det blir spännande att se hur det går. Tanken är att cykla ca 10 mil/dag, plus vilodagar ibland, och då resans totala längd är ca 240 mil så får jag räkna med en månad för hela sträckan. Är ingen bloggare men tänkte lägga upp bilder här och skriva lite kort undan för undan om jag får tillgång till internet ibland. Tanken är främst att det är till för släkt och vänner, men även andra intresserade är såklart välkomna att kika.

Teneriffa

28 juni 2011 - 5 juli 2011

Familjens första utlandstripp.

Praktikresan

14 februari 2011 - 19 mars 2011

Då var det dags för praktikresan upp till Arvidsjaur! 5 hela veckor uppe i Lappland. Praktiken sker på Hotell Laponia! Nervöst är det men vad roligt det kommer bli!:D

Arvidsjaur

21 oktober 2010 - 25 oktober 2010

Besökshelg hos Linnea IS, även kallad Dragon IVAR. Så långt norrut har jag aldrig varit och jag åker för första gången nattåg. Urspännande med andra ord. Dessutom kanske jag får se snö innan jag drar mot varmare breddgrader.

usa igen

27 augusti 2010 - 18 september 2010

landar i los angeles, sen får vi se. vi:lena,robert,elisabeth,glenn o jonas