Tingsryd

Nu drar vi!
lördag 13 juli 2019 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Nu är vi fulladdade så nu drar vi söderut!

Nu är bilen packad & ska bara laddas fullt!
fredag 12 juli 2019 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Nu är bilen lastad för avresa mot Kroatien i morgon bitti. Den ska få laddas upp till 100% över natten, sen bär det av genom Europa.

Mima ache!
måndag 7 januari 2013 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Det betyder hej på lokala språket "Twi". Eller "Mma ajo" kanske passar bättre, godkväll. Nu har jag fått min Bradt Travel Guide som är fylld med information om Ghana. Steg ett blir nog att läsa på om Ashanti-regionen, där jag kommer att bo. Och att ta reda på vilka sevärdheter som är

Noa Sandberg
Noa89 i Volunteer Ghana
Senast aktiv - från Accra, Större Accra, Ghana
Hemma igen
måndag 9 april 2012 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Så är vi tillbaka till ordning-rent och prydligt = Sverige. Efter en minst sagt spännande tågresa mellan Kolhapur och Mumbai var vi inte direkt utsövda på detta nattåg... Men vi fick uppleva Mumbai på en dag och fick se gammalt och nytt mötas i denna spännande storstad. Resan gick sedan

Aina Fohlin
fELICE1 i Goa Indien
Étt dygn kvar.
tisdag 7 februari 2012 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Nu är det ett dygn kvar tills bilen startar i vårt lilla samhälle sen bär det av till köpenhamn där vi tar flyget till USA, florida, orlando med en mellan landning i paris, sedan framme. alla ser väl fram emot 14 timmars flygresa? det ska iallafall bli super trevligt och spännande!

Rullmacka och grillat
lördag 30 juli 2011 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Idag är det vår tur att ha hand om lunch och middag så jag, Inge och Emilia åkte till Börjes och Ica för att handla. När vi kom tillbaka hit var det dags att förbereda dagens lunch så jag, Inge och Alicia satte igång. Vi bjöd på tunnbröd med olika tillbehör. Var och en fick komponera

En regnig dag i Tingsryd
fredag 29 juli 2011 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Jag var först upp i morse. Köpte goda nybakade frallor och efterlängtad mjölk i affären här på campingen. Sedan satt jag i lugn och ro i förtältet och bara kopplade av en stund innan jag gick in och väckte resten av familjen. Vi åt första frukosten i Sverige på några veckor. Vi har

Regnigt
lördag 30 juli 2011 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Ja, det har regnat precis hela natten och småskvätt mest hela dagen. Dagen har förflutit med lite inhandling av mat, schackspel m.m. Vi har läst, spelat spel, tagit en liten rackare samt ätit lunch hos Inge o Marie och dom bjöd på tunnbröd med olika pålägg och grönsaker. Senare på

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Semester 2011, Kroatien
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Morgon i Tingsyd
fredag 29 juli 2011 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Vi vaknade upp till en grå dag men ändå hyfsat varmt. Min mage är lite sådär och efter lite förevisande av inköpta olika snapsar så såg jag att det var med en Bäska droppar. Jag fick en liten flaschback och kommer ihåg att morsan ”tog sig en bäsk” när hon inte var riktigt kurant.

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Semester 2011, Kroatien
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Sweden here we come
torsdag 28 juli 2011 - Tingsryd, Kronobergs län, Sverige

Väckning tjugo i sex i morse för att göra oss färdiga för färjeturen till Trelleborg. Vi hade bestämt med Svenssons att vi skulle åka till incheckningen vid halv sju. När vi väl fick köra ombord blev vi hänvisade upp till övre bildäck. Det var en ny erfarenhet som jag gärna hoppar

På bilsemester i Europa med en Hyundai Kona Electric

13 juli 2019 - 24 juli 2019

Vi ska se hur det fungerar att bilsemestra med en elbil i Europa under ett par veckor. Resan söderut kommer att gå via Danmark, Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien. Utvärdering av hur laddinfrastrukturen funkar i de olika länderna. Hur ser det ut med energiförbrukningen på de olika vägarna? Har Hotellen destinationsladdare eller snabbladdare? Det blir också lite tips på trevliga ställen längs med vägen.

Volunteer Ghana

19 januari 2013 - 25 mars 2013

Åker till Ghana för att som volontär undervisa barn i engelska och matematik, men även med en del andra arbetsuppgifter. På min lediga tid har jag tänkt att upptäcka och utforska Ghana så mycket som möjligt och ta till mig deras kultur!

Goa Indien

26 mars 2012 - 7 april 2012

Sitter med lite förberedelser och måste kolla om det funkar med resdagboken. Vi återkommer när resan har startat. Lev Väl !! Aina o Johnny

USA & Mexico

9 februari 2012 - 26 februari 2012

Usa och Mexico på långsemester med familjen.

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Semester 2011, Kroatien

3 juli 2011 - 31 augusti 2011

Jaha go' vänner, visserligen har vi inte åkt ut i världen än, men vi vill inte undanhålla er startsekvensen i alla fall. Årets sommarbegivelse är att dra husvagn till Kroatien och Baska på ön Krk, men först skall midsommar firas på Hagön i Halmstad

Filippinresan

2 februari 2011 - 1 mars 2011

Sådär ja, då ska vi se... Resedagbok...har jag aldrig skrivit, men som sagt, nån gång ska man börja. Resan har ju inte börjat ännu, men om några dagar så bär det iväg. Fredag idag och mammas födelsedag. Ska måla fönster och packa (i huvudet). Två arbetspass kvar... Lämnar Köpenhamn på onsdag 2/2 Byter flyg i Qatar Landar i Cebu den 3/2 där vi blir hämtade (hoppas det funkar)och körda till Moalboal. Sol å bad, snorkling och andra aktiviteter... Lämnar sen Cebu, byter flyg i Manilla och landar i Kalibo på Panay. Blir hämtade där (förhoppningsvis) och skjutsade till Roxas City. Ska hälsa på vårt fadderbarn där :) Sen blir det några dagar på Boracay innan ett par nätter i Manilla innan vi åker hem igen. Ja, ungefär så ser planerna ut.

Rötter

27 september 2010 - 17 januari 2011

Långsemester.

Legoland

5 juli 2010 - 7 juli 2010

Danmarkstripp med allra käraste syster Lina och hennes familj.

Semester, sommar 2010

25 juni 2010 - 1 augusti 2010

Ja då är vi ute och flänger runt igen! Vi har nu dragit husvagnen till Tingsryd och Tingsryds Camping där vi skall fira midsommar tillsammmans med närmsta släkten på min sida. Efter midsommar har vi inget bestämt, kanske vidare i Sverige, kanske ner till Tyskland en runda? Det enda som gäller är att vi skall vara hemma till slutet V28 så att min underbare make kan åka på sitt årliga laxfiske. (Det är Marita som skrivit) Trevlig Midsommar