Borgholm C

Minisemester med Skalman den 18-24 juli
tisdag 9 augusti 2016 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Minisemester med Skalman den 18-24 juli... Läs vidare här: [link url=http://ingridmarie.bloggo.nu/Minisemester-med-Skalman/]http://ingridmarie.bloggo.nu/Minisemester-med-Skalman/[/link]

Öland
torsdag 16 juli 2015 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Käkade frukost ute, polarbröd med gräslöksklet på. Tog bilen mot Borgholm. Tog en cache vid en fin väderkvarn, köpte glass på vägen. Jag råkade somna en stund (inte så bra när man är kartläsare, blev en liten omväg) I Borgholm käkade vi fantastisk buffé på Robinson Crusoe! Satt

Ölandssemester 2014
söndag 27 juli 2014 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

P.S. Resdagboken fungerar inte lika smidigt som förr, den är irriterande långsam, och allt blir inte som man önskar. Det finns 62 bilder kopplade till den här resan och för att se dem behöver man klicka på "fotoalbum" på det vita fältet här ovan. Bilderna som visas när du har "Norra

Ita Ljunge
Grebo i Norra Öland
Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Resdagboken lever!
onsdag 30 oktober 2013 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Tänka sig att denna sida fannas kvar! Åh viken lycka :) Nu blir det precis som förr i världen (nej denna resa är ingen 30-års kris, jag lovar). Ni kan skriva roliga inlägg och jag kan både lägga upp bilder o skriva! Då ses vi under resans gång! Nu ska jag fortsätta packa.

Eketorps borg
fredag 18 maj 2012 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Tog en sväng till Eketorpsgården där vi provade på lite medeltida lekar.

Eva O Micke Tegborg
grodan_draken i Öland mm.
Senast aktiv - från Eskilstuna N, Södermanlands län, Sverige
resan är slut
onsdag 13 juli 2011 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Då var resan till ända och vi påbörjar en ny. Det har varit så spännande och intressant. Många frågar vad som var bäst/sämst. Jättesvårt att säga men att kryssa på Nilen och uppleva tempel och gravar och sedan se pyramiderna i Giza. Därefter Egyptiska muséet i Kairo var ju en

Haidi Och Markus Widén Kullman
kullmanwiden i Afrika
Snart på väg
lördag 29 januari 2011 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Känns lite märkligt det här, måste jag säga. Jag har varit helt upptagen av vad som ska hände [b]efter[/b] den här resan att jag helt enkelt missat det där med resfeber, so far... Men nu är det alltså klart! Den 29 eller 30 mars lämnar jag Swedenland för att resa tillbaka till den

Närmar mig dagen D.
onsdag 1 september 2010 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Hej, Jag hoppas att mormor genom detta inlägg ska få bekräftat att hon får ett mail i sin inkorg som säger att jag har uppdaterat min resedagbok. När detta inlägg skrivs befinner jag mig fortfarande hemma på trygga Öland, lilla Ispeudde. Förberedelserna är inne på slutspurten och idag

Alexandra Jansson
ispeudde i Kili Centre
Senast aktiv - från Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania
Fredag den trettonde
fredag 13 augusti 2010 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Fredag den 13:e idag. Imorgon ska vi åka hem. Väldigt nöjda är vi med huset, med Öland och med vädret. Det som hade utlovats var att eventuellt skulle tisdagen vara fin, när vi tittade på en sjudygnsprognos. Men, tack-o-lov, så var den totalt inkorrekt. Tisdagen var fin, det fortsatte med

TommyoGunilla i Öland
Igår och förrgår
onsdag 11 augusti 2010 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Igår blev det äntligen en baddag! Så fort vi såg att solen fanns med oss tog vi oss till Eriksöres campingplats och kastade oss i gräset. Redan halv elva på förmiddagen var vi installerade där och mellan molntussarna så blev det dopp, glassätning, korsordlösning och bara ren och

TommyoGunilla i Öland
Minisemester med Skalman den 18-24 juli

18 juli 2016 - 24 juli 2016

Lååång semester på vintern och små miniturer på sommaren... Resan kan ni följa på [link url=http://ingridmarie.bloggo.nu/Minisemester-med-Skalman/]http://ingridmarie.bloggo.nu/Minisemester-med-Skalman/[/link]

Sverigeroadtrip 2015

9 juli 2015 - 21 juli 2015

Göteborg - Hjo - Örebro - Stockholm - Norrköping - Västervik - Oskarshamn - Kalmar - Öland - Karlskrona - Åhus - Lund - Göteborg

Norra  Öland

Norra Öland

12 juli 2014 - 26 juli 2014

I år berättar vi om vårt älskade resmål norra Öland, som vi återvänder till en eller ett par veckor varje sommar.

Australien

3 november 2013 - 4 april 2014

Going Downunder

Öland mm.

17 maj 2012 - 19 maj 2012

Barn kul för hela familjen.

Spaweekend + Gran Canaria

30 januari 2011 - 10 februari 2011

Äntligen är det dags för studentpresenten á la 2008&2009. Jag och systeryster kör en "World tour of GC" (Gran Canaria) med morfar i Playa del Inglés. Och för att mjukstarta så där lite lagom tar vid med farmor på en Spaweekend (läs: spadag) inne i Västervik innan avresa. Woop-woop, make way for the blondiesisters.

Afrika

30 december 2010 - 20 juni 2011

Egypten och sedan rundresa i Afrika med rosa bussarna.

Kili Centre

6 september 2010 - 18 december 2010

Volontärarbete på Kili Centre - Moshi, Tanzania

Öland

7 augusti 2010 - 14 augusti 2010

Som sagt. Vi har stuvat in pojkarna, solstolar, matkassar i bilen och begett oss till Öland - Solen och vindarnas ö, enligt Tommy. Och det stämmer nog. Det blåste rejält när vi klev ur bilen i Färjestaden igår kväll. Men innan dess hade vi haft en behaglig bilresa i fyra, fem timmar och vi hade hunnit lassa ur packningen i huset. Oh no, sa Isak när han såg huset när vi kom in med bilen på gårdsplanen.

Sommar när det är som bäst

24 juni 2010 - 15 augusti 2010

Sommar, sol, vatten, festivaler, goa vänner åååå mycket mer