Vetlanda

En vecka kvar!
måndag 11 september 2017 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Om en vecka bär det av till Frankrike och den lilla medeltidsbyn Saint Jean Pied de Port. Där startar min vandring på El Camino mot Santiago de Compostela en 80 mil lång vandring! 😁 För er som vill följa min 35 dagars vandring kan göra det via min resedagbok där jag kommer skriva om

Monica Svensson
Moncisen i El Camino
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Packade och pirriga!
onsdag 31 maj 2017 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Nu är vi snart på väg igen efter flera års väntan och längtan!Förvånad över att vi fått plats med allt i bara två väskor + handbagage...

Hans & Petra Danvall
Danvall i KINA III- Resan åter
Senast aktiv - från Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina
Inlägg 1 - "Jag är inte flygrädd - jag är livrädd!"
söndag 22 februari 2015 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Då var det dags. Det är tid för mig att göra min entré på en ny kontinent och förenas med min kära vän Emma Carlsson. Det hela började på Kafé Kuriosa i Norrköping, en regnruskig eftermiddag i oktober 2013. Emma och jag satt och planerade en pysseldag som skulle anordnas kommande

Julia Bardh
JuliaBardh i Indien & Sri Lanka
Senast aktiv - från Vetlanda, Jönköpings län, Sverige
Dag 16 - Sol och bad
lördag 13 juli 2013 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Då det var kanonväder idag också så valde vi att köra en kortare sträcka och hinna sola och bada. Så vi körde upp till Vetlanda och tog in på en liten billig och mysig camping som heter Östanå camping. Så vi har ägnat oss åt att sola och bada. Det var ovant att bada i en insjön efter

Bengt Och Elisabeth Johansson
Tandy650 i Sommaren 2013
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Live but dont Die!
torsdag 30 maj 2013 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Hellu Testing testing.. Imån ska jag åka till Växjö för att handla in det sista inför resan.. Sweet

Maria Book
Boooken i Live but don't Die!
Senast aktiv - från Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika
Slutet gott, allting gott, ett eftermäle.
tisdag 9 april 2013 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

CANBERRA. Planen är att vi ska göra en snabb sightseeing och sedan vidare till Blue Mountains utanför Sydney där vi till slut checkar in på samma hotell som tidigare, Woolbrokers. Först kollar vi in Canberra från en höjd, Mt Ainsley. Staden är arkitektritad från början till slut och

Packningen klar
lördag 12 januari 2013 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Prylar, prylar, prylar. Vi har 2x20kg o då är ca 5kg kläder. Väskorna i sig väger tillsammans 10kg. 2 5kg prylar. Men då har vi tält+2 självuppblåsande underlägg+ kuddar+ sovsäckar o sidenlakanpåsar, toalettgrejer, mediciner, vattenkokare o andra fikagrejer. Jag litar inte på deras

Cirkeln sluten
fredag 21 september 2012 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Hej alla ni som var med och alla ni som följde med och orkade läsa mina mastodonta inlägg. Ibland var det omöjligt att få upp bilder och för det mesta var varje bild ett stort företag. Därför en viss sparsamhet. Tack för alla kommentarer. De gör det liksom värt att skriva och att

Lägerstart och hemresedag
söndag 5 augusti 2012 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Idag har vi tagit det ganska lugnt. Solen har lyst på oss även idag, så vi har kunnat njuta av en fin sista semesterdag på Öland. Vi plockade i ordning både i förtältet och husvagnen, samt packade ihop det vi skulle ta med oss hem. Alicia packade ner det hon skulle ha med sig till sitt

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2012
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Punktering
söndag 22 juli 2012 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Den här morgonen var jag och Emilia inte ensamna uppe kl halv 9. Vi satte genast igång med att plocka in resterande grejer i husvagnen och takboxen. Jag, Emilia och Alicia tvättade av tältkappan, som var rejält smutsig. När vi började ta bort tältet från husvagnen övergick Emilia till att

Marie Olausson

1 juni 2017 - 20 juni 2017

Indien & Sri Lanka

22 februari 2015 - 19 april 2015

Min och Emmas resa/examensarbete där vi ska försöka ta reda på betydelsen av Fair Trade för en hållbar utveckling. Vi ska dessutom upptäcka två länder, med allt vad det innebär..

Sommaren 2013

28 juni 2013 - 14 juli 2013

Årets husbilssemester blir som vanligt en resa där vi har bestämt vilken del av Europa vi ska se men detaljerna bestäms dag för dag. Årets resa ska gå genom Danmark och och västra Tyskland. Beroende på väder och vind så kanske vi även tar en tur i Holland. Vi mjukstartar med Digiloo konsert i Lidköping

Live but don't Die!

10 juni 2013 - 25 augusti 2013

You can travel all over the world, but unless you have a receptive mind you might aswell stay at home:)

Målar i rOZa & broNZ på Rosa Rundtrip.

11 januari 2013 - 24 april 2013

Jag ska ta målargrejer med mig denna gång. Har lite svårt att bestämma mig för formatet. Tar kanske två olika med. I will paint on this trip. Will try to write a little English every time. It might be the text to the pictures. The headline is: We are painting in OZ&NZ on Pink RoundTrips.

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

4 augusti 2012 - 24 september 2012

Så var det dags igen. Om du vill ha mer detaljer så gå till Rosabussarna.se. Ska lägga upp platserna på kartan nu. Kram Susie

Sommaren 2012

6 juli 2012 - 6 augusti 2012

I år semestrar vi i Sverige. Det blir Simrishamn först och vi avslutar med Öland. Resmålet däremellan är än så länge obestämt, så vi får se var vi hamnar.

Thailand

10 februari 2012 - 5 april 2012

Indokina PinkCaravan

7 januari 2012 - 19 mars 2012

Vi börjar med Rosa buss och fortsätter på egen hand de tre sista veckorna. Vietnam, Kambodja, Thailand, Laos. Därefter kan det bli Burma och Borneo. We will visit Indokina all coutries and Borneo. I write most in Swedish, but will finish with some in english and Milan in czech, to please all our friends.