Värnamo V

Tasmanien
måndag 25 mars 2013 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Hej! På denna resa finns det en med måttot Man måste spara för att kunna slösa! Och en Spara! Den sistnämnda vid namn Moa Carlsson är ekonomiansvarig! Ibland uppstår dispyter mellan dessa två i kampen om plånboken men i fallet färjebiljetter tog hon ett enhälligt beslut då den andre

Lena Zvenson
lenazvenson i Australien
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Back
måndag 9 januari 2012 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Då var vi tillbaka i Svedala igen. Våra sista två nätter gjorde vi i Negombo på Topaz hotel. Vi gjorde lata förmiddagar vid poolen och med lite shopping och runtvandrande på eftermiddagen. Tyvärr dragit på oss någon slags turistmage de senaste dagarna så några längre strapatser fick

Josefin Kleremo
Kleremorskan i Sri Lanka
Senast aktiv - från Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Då var det dags!
lördag 7 januari 2012 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Då var det dags! Igår hade jag avskedsfest och asiaparty tillsammans med mina underbara vänner. Vi åt gott och drack vin, dansade och spelade spel. En perfekt uppladdning inför resan! Nu har jag gått igenom packningslistan för femte gången och jag tror inte att jag har glömt något. Haha!

Forts SF
onsdag 2 november 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

In mot city of Frisco, hittade hotellet väldigt snabbt hade lånat gps av Lena å Per K,så det gick galant" helt ok ställe, rent å fräscht! Vi var rätt möra i kroppen nu,men nu gällde det att vara uppe minst 5-6 Tim till för att inte vakna mitt i natten,nu var alltså kl för oss 11 på

San Francisco
onsdag 2 november 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Nu e vi äntligen framme,men de var en lång resa innan vi hamnade här! Inga förseningar iaf så efter mellanlandning i Holland så hade vi 11 Tim flygresa framför oss,Det gick riktigt bra, alla har ju vsrsin skärm vid varje stol (för er som inte vet detta) typ liten dator, där kan du se

Packa
lördag 29 oktober 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Packa packa.....bara lite svårt att veta vad man ska ha med sig...hyfsat väder i Kalifornien,men som här i Sverige i Minneapolis...

Senast aktiv - från Värnamo V, Jönköpings län, Sverige
Nu börjar det närma sig....
söndag 23 oktober 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Jaha...nu börjar det närma sig,sitter här med massor av restips och försöker sålla lite,men oj vad det finns mycket att göra! Nästa söndag vid den här tiden får vi nog snart gå och lägga oss,åker mitt i natten till Göteborg

Senast aktiv - från Värnamo V, Jönköpings län, Sverige
Dag 3
onsdag 12 oktober 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Vaknar vid klockan 0500 och är superpigg. Tänker inte ens försöka somna om och plockar upp datorn och kör igång ”Ensam mamma söker”. Mycket bra program! Utforska sedan nätet för att fördriva tiden till Ekberg vaknar. Vi äter så klart samma buffé även denna soliga morgon. Vädret

Vegas Baby! Dag 1 & 2
tisdag 11 oktober 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Så var vi äntligen här. Ett år av längtan är äntligen över. Flygresan via London gick väldigt bra. Bra service och framförallt stort + för maten på flyget. Klockan är runt nio på kvällen när vi checkar in på hotellet och det är bedårande skönt att lägga sig på sängen. Vi

Countdown.
onsdag 5 oktober 2011 - Värnamo V, Jönköpings län, Sverige

Där kan ni sitta med en kopp te och värma till er! En annan värmer upp med öl inför en fantastisk resa. 4 dagar kvar.

Fredrik Andersson
cheersmate i Livets resa
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Australien

4 mars 2013 - 10 april 2013

Äntligen!!! Efter fem månaders saknad är det så dags att få träffa Moa:) Å jäkla va vi ska njuta o softa på när vi åker runt i hennes bil och upplever en del av detta spännande känguruland:)

Sri Lanka

25 december 2011 - 7 januari 2012

25 december 2011 bär det av...lyfter 14:55 från Köpenhamn. (via Doha) Resan gör sen start i Colombo, landar 08:05 pigga och alerta... Vi stannar en dag/natt i Colombo innan vi drar vidare mot Kandy, Dambulla- tempelgrottorna, Sigiriya (Lejon berget) som vi ska bestiga. Sigiriya är resterna från en sedan länge slocknad vulkan(Magmaplugg) och Sri Pada- Adams Peak som ligger på 2243 m över havet. Många trappor blir det... Nyåret ska vi firas nere vid kusten- Unawatuna. Där hoppas vi på några dagar med sol, sand och kluckande vågor som slår in. Vi hoppas på att få se en och annan blåval, kanske någon leopard. Det vi inte vill se är sandloppor och moskitos! För hoppningsvis kan jag ge lite status under resans gång. Ha det gott alla hemma. Gott Nytt År på er! Kramar Jossan & Henke

Asien 2012 - Lina och Caroline

9 januari 2012 - 11 april 2012

Nu är det dags! Jag och min tvillingsjäl Caroline ska ut för ett tre månaders långt Asien äventyr. Länderna vi ska besöka är Kina, Vietnam, Filippinerna, Bali, Malaysia och Thailand. Det kommer bli sol, bad, fest, sevärdheter och en massa andra upplevelser. Resan kommer bli ett minne för livet. Vi ses i april!

RoadtripUSA2011-11

31 oktober 2011 - 19 november 2011

Då drar vi äntligen iväg till Amerikat,ska först till San Francisco och sen Highway One neråt mot Los Angeles och San Diego! Resan går vidare till Las Vegas och Grand Canyon,därifrån flyger vi till Minneapolis till Niclas gamle kamrat Jan-Olof

Las Vegas 2011

9 oktober 2011 - 24 oktober 2011

Reser för tredje gången till Vegas med vapendragare Mr Bjoern Ekberg!!

Livets resa

5 oktober 2011 - 21 augusti 2012

bli ökänd i australien.

Skottland

25 juli 2011 - 1 augusti 2011

Skottland, en efterlängtad resa för både Glenn & mig... Vår första gemensamma:) Högländerna lockar, Harry Potter-tåget bokat o självklart hoppas vi få se en glimt av Nessie... Ser med glädje fram emot detta resmål; Glenfinnan-viadukten, Great Glen-dalen, Glenfiddish-whisky... Undra just om det var min idé?

Las Vegas

12 oktober 2010 - 28 oktober 2010

Supergrindnötdeluxé!

Trip to Malaga

20 september 2010 - 24 september 2010

En liten trip till Malaga, hamnstaden mitt på Costa del Sol i Andalusien. Har en ny reskompis me mig, Johann. Kan sluta i princip hur som helst... men tror det kan bli riktigt bra!