Mullsjö

2 veckor kvar
tisdag 3 december 2013 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Nu är det bara två veckor kvar till vår avresa till Koh Samet och Koh Chang i Thailand. Man börjar bli lite småpirrig när det äntligen börjar närma sig nu.

Anders Claesson
Nuffe2013 i Thailand 2013
Mullsjö, Västergötland
lördag 30 mars 2013 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Dags för Sverige-resan igen! Förra året blev det uppehåll pga intensivt jobb, men nu finns det inget som stoppar oss. Årets påskafton var blåsig och isande kall. Sonen ville gärna till bilmässan i Jönköping, så vi packade in oss i bilen och åkte dit. På hemvägen insåg vi att vi inte

Gunilla Anteryd
kjilla i Sverigeresan
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Andra dagen i Miami beach
tisdag 23 oktober 2012 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Jet leg som vi har så blev det en morgon promenad redan 6. 30 på morgonen , blev nog en mil när vi gick south beach ner och tillbaka.Men sämre morgon promenad kan man ha ;) Efter frukost tog vi en buss ner till bayside market, där vi tog en snabb och rolig båt tur och sedan shoppade och

Tomas Palm
Fam_Palm i Florida 2012
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Resdagen
måndag 22 oktober 2012 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Resan till Miami beach Florida gick klockrent, inga förseningar och allt flöt på som det skulle. Checkade in på Tradewindsapartment vid halv fem på eftermiddagen.Väldigt mysigt hotell med fina lägenheter.Ungdomarna intog poolen direkt och vi andra gick till Publix för att fylla kylskåpen

Tomas Palm
Fam_Palm i Florida 2012
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Poverty to Paradise
fredag 16 mars 2012 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Hey everyone! This week has been busy! Busy busy! If I guess correctly, the temperature may have been around 27-29 degrees during one day, otherwise i guess it is all from 20-27 degrees..i dont really know. But not drinking enough with water and nothing on the head together with such heat is not

Hot weather and mosquito-bites!
söndag 11 mars 2012 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Today we have been away for a whole week. Time really goes fast. The first week have already been crazy and so much fun. We were lucky to borrow a car from our supervisor so we can drive around wherever we want. Most of the week we had sun and hot weather, so hello to the tan! Yesterday (saturday)

My first 2 days (from Sweden to South Africa)
tisdag 6 mars 2012 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Hello everyone! Me and Lovisa got to Howick, South Africa just fine! During one day and one night, we lifted from the ground around 5 times. The last time we lifted we were just up for around 10 minutes and all the oxygenmask went down for us to breath in. I couldnt get more panic than i did that

Imorgon bär det av!
söndag 20 november 2011 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Kvällen innan resan börjar! Lagom spänd.

Tjohej
söndag 10 april 2011 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Hej hopp då var det dags. Första inlägget kommer kanske lite sent men skyller detta helt och hållet på mitt ointresse att blogga =) Har varit i NY i en vecka nu och hunnit med ganska mycket faktiskt, förvånansvärt vad man hinner med när man går upp 08.00 varje dag. Har precis bytt hostel

Hur allt började
tisdag 23 november 2010 - Mullsjö, Jönköpings län, Sverige

Mats & Robins (Maka & Lopines) äventyr föds våren 2010. Det hade varit en lång och kall vinter och vi skämtade att man skulle immigrera till ett varmare land. Snö och Sverige i all ära men efter några veckor tycker man det räcker. Detta skämt ledde snabbt om till allvar och innan vi

Thailand 2013

18 december 2013 - 5 januari 2014

Resa till Koh Samet, Koh Chang och Bangkok

Florida 2012

22 oktober 2012 - 13 november 2012

Nu åker vi snart iväg igen till vårat favorit resmål Florida i tre veckor.Denna gång börjar vi i Miami beach fortsätter sedan till Fortmyers på västkusten och avslutar i Orlando. Största skillnaden med denna resan mot dom andra som vi har gjort är att denna gång är vi fyra familjer som åker = 18 stycken. Ska bli fantastiskt kul :)

An adventure in South Africa

4 mars 2012 - 14 maj 2012

The 4th of March will my big trip to South Africa begin! It is here i will do my internship with my friend Lovisa at the organization called Wessa. We will fly from Stockholm, Sweden to Johannesburg, South Africa. And from there go to Durban, the paradise where we will get picked up by our supervisor. He will take us to Howick (1 hour from Durban) where we will live and work. Enjoy!!

Backpacking @ Asien 2011/2012

21 november 2011 - 1 mars 2012

Jag och Daniel Johansson flyger ner till Bangkok för att därifrån resa vidare och upptäcka stora delar av sydost Asien!

Sverigeresan

3 juni 2011 - 31 december 2015

En resa genom Sverige där alla 290 kommuner ska besökas. Ingen tidsgräns är satt!

USA

4 april 2011 - 30 juni 2011

Maka & Lopines äventyr!

23 november 2010 - 15 augusti 2011

Ida och Malin i Indien

14 september 2010 - 10 mars 2011

Nu är det snart dags för en ny resa. Denna gången som PMU-praktikant (PMU är pingstmissionens utvecklingsarbete. Läs mer på www.pmu.se) Jag reser tillsammans med en flicka som heter Ida Linde och vi kommer befinna oss i huvudstaden Delhi. Eller rättare sagt en stadsdel i Delhi för det tar en och en halv timme med tåg in till stan. Där kommer vi jobba för Full Gospel Trust of India - en kyrka och organisation som har en mängd olika projekt i slummen, med barn, förskolor, kvinnor, HIV/AIDS-projekt, hälsovård, radiostation mm. Jag ska försöka rikta in mig på barnen och Ida på media och kvinnor. Vi kommer även delta i arbetet i kyrkan och med cellgrupper tror vi. Men vi får se vad det blir när vi kommer dit! (Läs mer om kyrkan på www.tfgtrust.org)

klassresa/missionsresa till Serbien

4 maj 2010 - 11 maj 2010

Underbar resa med min underbara klass! Vi var i Serbiens Huvudstad och bodde i pingstkyrkan där. Vi medverkade i möten i den kyrkan och i två romska församlingar, besökte romska byar och fick en massa kompisar - närmare bestämt hela byns barn! Och så såg vi staden och umgicks med ungdomarna i kyrkan och gjorde några besök hos äldre, fattiga människor. Plus en massa annat intressant och roligt! Alla vi mötte var fantastiska!

Äventyrsresa i Tanzania

9 januari 2010 - 4 april 2010

Kiswahili kurs Safari på savannen Volontärarbete i Dar Es Salaam Inblick i Masaiernas liv i Arusha Sol och bad på Zanzibar