Gnosjö S

Operahuset i Sydney
lördag 9 oktober 2010 - Gnosjö S, Jönköpings län, Sverige

Lördag den 9 oktober Igår besökte vi Sydneys stolthet, Operahuset, designat av den danske arkitekten Jörn Utzon. Vi fick en guidad rundtur på 1 timma som verkligen berikade dagen. Taken utvändigt är klädda med kakelplattor från Höganäs. Det ni mina kära arbetskamrater!! Vi beställde

Roturoa
tisdag 5 oktober 2010 - Gnosjö S, Jönköpings län, Sverige

Detta är dag 5 på vår resa. Detta är första inlägget men alla som känner Carlsnäs vet att det går i 110 hela tiden. Vi har haft 4 flygningar med 26 tim i luften och är ca 2000 mil hemifrån. Tidsskillnaden är 11 timmar. Vi är vakna men kroppen sover. Vi är 17 st som åker på

Carlsnas Australienresa

1 oktober 2010 - 29 oktober 2010

[b][u]Fredagen den 17/9.[/u][/b] Snart börjar en ny mycket spännande utmaning för oss....istället för Sydafrika, skall Carolyn och jag nu lotsa en grupp vänner till exotiska Downunder (Bangkok, Nya Zeeland och Australien). För att denna resa skall berättas på ett mer intressant sätt har jag frågat Anna-Stina Melin från Anderstorp att ta hand om detta. Det skulle vara jättekul om ni kan kommentera och skicka hälsningar ifrån er under dessa 25 intensiva dagar. Jag kommer från och med nu att lämna över ordet och förhoppningsvis lite bilder till Anna-Stina. Jag hoppas att ni följer vårt äventyr....Hälsningar Alf