Gislaved N

Förberedelser
torsdag 25 september 2014 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

Nu är det TIO DAGAR kvar och det börjar bli ordentligt nervöst! Att plugga i USA är något jag velat göra sedan jag var tonåring och nu ska det äntligen ske. Först var tanken att studera på universitet, men då var man tvungen att vara borta minst ett halvår och så länge ville jag inte

tillagg
söndag 6 juli 2014 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

jag gjorde lite fel när jag laddade upp bilderna. Vill man se alla bilder får man gå in på fotoalbum.

Per Alexandersson
PerAlexandersson i Sydkorea och Japan
Senast aktiv - från Osaka, Osaka prefektur, Japan
Borta bra, och allt det där...
söndag 4 augusti 2013 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

Då var vi hemma igen. De sista dagarna i San Francisco tog vi det ganska lugnt och förberedde oss för hemresan. Alcatraz tog ju det mesta av dagen och på kvällen gick vi en runda i området och tittade i lite affärer. På torsdagen såg vi till att boka shuttle till flygplatsen och skriva ut

Sex veckor kvar
söndag 12 maj 2013 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

Idag är det exakt sex veckor kvar tills vi åker! Kan inte förstå att det är nästa månad!? Idag har vi bokat det (troligtvis) sista vi tänker boka hemifrån. Dels köpte vi inträdesbiljetter till Magic Mountain, en Six Flags-nöjespark i Kalifornien, vilket vi sparade nästan halva priset

2 dagar kvar...
tisdag 2 augusti 2011 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

Nu är det bara 2 dagar kvar till årets resa! Vi skall försöka uppdatera resdagboken under resan men vi lär inte ha samma möjligheter som förra året eftersom de hade fritt internet på hotellet och i år bor vi förmodligen lite mer spartanskt. Om det blir svårt att uppdatera kommer jag

Mikael Pernefors
gddc i GDDC TOUR 2011
Senast aktiv - från Cork, County Cork, Irland
Dan före dan före resdan
torsdag 23 december 2010 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

De flesta av oss har packat. ( inte Emil) Nu njuter vi lite dan före dan stämning med glögg och uppesittarkväll. Sofie är fortfarande lite förkyld och tar ett varmt bad. Imorgon blir det julfirande i Ljungby och på lördag bär det iväg. Hoppas alla flyg flyger som de ska. Det känns lite

Höstresa sept-okt
fredag 8 oktober 2010 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

Idag har vi bestämt oss för att åka upp till Sthlm-Sollentuna för en övernattning, vi har blivit bjudna på middag i Täby hos Bosse, ska bli trevligt som vanligt! På vår hemresa besökte vi Gekås en hel del jul har börjat där, så Anita fick nypa runt lite, Pelle hittade också lite

Hemma igen!
måndag 3 maj 2010 - Gislaved N, Jönköpings län, Sverige

Nu är vi alltså hemma i kära Sverige igen efter en lång och lite skakig hemresa. Vår sista vecka i Thailand befann vi oss i Hua Hin, där vi tog in på ett finare hotell med pool. Denna veckan gick minst lika snabbt som alla andra och spenderades på dagarna i poolen, och på kvällarna blev

Plugga i Kalifornien

5 oktober 2014 - 30 november 2014

I två månader kommer jag bo i en värdfamilj i Redondo Beach, Los Angeles, samtidigt som jag pluggar engelska.

Sydkorea och Japan

Digne Les Bains

Sydafrika för att fira 50-åringar

25 december 2010 - 7 januari 2011

Hela familjen åker till Sydafrika.Vi åker från Kapstaden, Garden Route, Port Elisabeth,Safarie,Mosselbay,Hermanus,Cape-halvön och tillbaka till Kapstaden. Följ oss på vår resa.

Höstresa sept-okt

12 september 2010 - 15 oktober 2010

Höstresa med Pellan

Malaysia och Thailand - Backpacking

16 januari 2010 - 2 maj 2010

Under fyra månader skall vi roa oss med att steka på paradisstränder, slänga oss i lianer, bo med ödlor och ha det riktigt gött!