Gislaved

Om 4 veckor 🙉!!!
måndag 4 februari 2019 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Det slog mig att om 4 veckor så kommer jag vara på plats i Indien!!!!Overkliget, spännande och skräckslaget. Värst är att vara utan mina barn så länge. 😭😭💔💔Fast jag vet det kommer vara nyttigt för oss alla i familjen. Men nu får jag fokusera fullt på mig och min resa nu

Resdags
lördag 4 november 2017 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Endast 1,5 timme kvar till avgång. Bilen rullar snart mot Landvetter och vi pyser mot varmare breddgrader. Väskorna är färdigpackade, hus/hund/hästvakt installerad. Vi är mer än redo att lämna gråa Sverige! Hörs söderut :)

En vecka till takeoff!
onsdag 25 februari 2015 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Resan närmar sig med stormsteg och det känns som det var igår vi bokade. Tiden rusar. Resrutten börjar bli klar och vi är väldigt överens om vad vi vill göra på plats. Jag är så nyfiken och förväntansfull över vad Sri Lanka har att erbjuda. Även Maldiverna såklart men än mer Sri

Hanoi
torsdag 24 januari 2013 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Hej! Det har blir var forsta resa dar vi kommer uppdatera resdagbok tillsammans, bade med lite bilder och endel text hoppas vi hinna med. Vi landade i Hanoi vid lunchtid idag (ons 23 jan) och har sedan dess hunnit med att knalla runt litegrann i Hanois stad, ata en bit mat och installera oss pa

Galapagos
måndag 19 november 2012 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Vi var ett glatt gäng på sju peroner som samlades på Arlanda flygplats 04.30 tisdagen den 13 november. Lite smått nervösa allihop och med stor förväntan på kommande dagar. Efter ett tag inser vi att våran "guide" borde ha dykt upp med våra biljetter men än så länge har ingen synts till

Ikväll åker vi!!
måndag 2 april 2012 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Wiiiieee!!! KLockan är strax efter 13, jag slutar om 1timme. Hem och packa ner det sista. Köpa lite resgodis sen åker vi. Vårt plan lyfter kl 20.45. Kommer bli grymt! Som jag längtat!!

Therése Lakatos
Lakatos i Thailand 2012
Senast aktiv - från Gislaved, Jönköpings län, Sverige
Är det resfeber jag känner?
onsdag 8 februari 2012 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Jag blir bara slappare och slappare för varje resa. Tänker tillbaka på första gången jag skulle ut med Rosa Bussarna 2001…packningen tänktes över mycket noggrant och jag värderade och omvärderade, pratade med Gokkan, omvärderade igen, skrev listor, gick in kängor, kittade upp på ett

Australia
måndag 14 november 2011 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

heej! första updateringen här då. kom fram hel efter en lång resa,riktigt jetlaged. felicia hämtade upp mig sen så blev de pizza med hennes rumskamrater.har idag varit på south bank o badat o sen köpt ett simkort så ska snart få ett nummer så jag kan ringa hem. det var 30 grader idag så

Amanda Andersson
Amandaalmina i AUSTRALIA 2011-2012
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Den 13 :e börjar nya äventyr:)
söndag 13 november 2011 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Den 12:e lyfter jag mot nya äventyr! Allt har blivit lite ändrat o resan har en gg. skjutits upp, men man får alltid kämpa en extra gg. Ska försöka uppdatera här så mycket jag hinner från internetcaféer jag hittar. Så att familjen framförallt vet vad jag hittar på om dagarna, Älskar

Amanda Andersson
Amandaalmina i AUSTRALIA 2011-2012
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Borta bra men hemma bäst!
lördag 16 juli 2011 - Gislaved, Jönköpings län, Sverige

Hej igen! Är ledsen att jag inte lagt upp bilder förrän nu men har prioriterat kärleken och familjen dessa dagar =) Jag och Josse lämnade Nairobi kl halv fyra på natten och kom fram till Istanbul på förmiddagen. Här passade vi på att gå ut och sola lite och äta lite ”brödringar”

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Sjöbloms goes wild!

4 november 2017 - 16 november 2017

Familjen Sjöblom goes to Africa. Några dagars safari i Tanzania och en veckas sol- och badsemester på Zanzibar.

Sri Lanka & Maldiverna

12 november 2012 - 17 januari 2013

Thailand 2012

2 april 2012 - 18 april 2012

En ny thairesa står på tur. Jag, Andreas, Jessie & Linda ska iväg och ha hur kul som helst i två veckor =))