Orsa

Orsa rovdjurspark
onsdag 29 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Idag ställde vi ingen klocka då vi har gångavstånd till djurparken. Vi vaknade ändå rätt så tidigt men behövde inte stressa i oss frukost.Väl inne i parken började vi att leta efter djuren i de olika hägnen. De har väldigt stora hägn så det kan vara lite svårt att få syn på alla

Mot Orsa
tisdag 28 juli 2020 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Vi vaknade till strålande sol och tog en sista tur till Ristafallet för att ta lite bilder och njuta in i det sista.I god tid lämnade vi Åre och var alla vid gott mod, August somnade så vi bestämde oss för att köra på. Strax innan Sveg vaknade August så där fick det bli lunch på sibylla

Orsa Björnpark - Siljansfors
onsdag 31 juli 2013 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Dagsetapp: 52 km Totalsträcka: 1794 km Vaknade torra, varma och lite trötta, åt frukost i den gemensamma salen och packade sedan ihop våra saker och langade ut väskorna genom fönstret från vårt rum. Städade rummet och tog oss till receptionen och checkade ut. Vi fick lov att förvara

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Vi flyr Hede
lördag 21 juli 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

I morse vaknade vi till skällande hundar, det skall vara jakt, fiske och friluftsmässa här idag samt älghundsutställning. Eftersom vi inte tycker att denna camping är så jätte-trevlig så hade vi bestämt oss för att köra de tjugo milen till Orsa. Denna resa gick över Sveg där vi

ÅKER OM 3 DAGAR OCH HAR INTE PACKAT NÅGOT
måndag 20 februari 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Ja nu närmar sig resan med stormsteg! Och jag har bara tagit in resväskan från förrådet...... Blir att släng ner allt i sista stund antar jag. Men det blir nog att handla en hel del kläder där bort, eller det vet jag :-)    Mina tankar inför resan är hur ska jag överleva ett dygn på

becy i Sportlovsresa till Florida
Biljetterna bokade
söndag 15 januari 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

hejja nu är biljetterna bokade och klara, nu är det bara nerräkning till den stora dagen. kan säga att jag längtar efter värmen och allt som vi har planerat att göra i Florida :D 40 dagar till avresedagen, ska nog se vart mina sommarkläder är snart för dunjackan lämnar jag hemma!

becy i Sportlovsresa till Florida
Senast aktiv - från Orsa, Dalarnas län, Sverige
Ibland är det svårt att lämna festen när den är som bäst..
onsdag 15 juni 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Jag trivs fantastiskt bra i Orsa och nu är det inte långt kvar tills dess att jag flyttar tillbaka till Stockholm. Att lämna denna natursköna by, skolan och alla mina underbara vänner känns otroligt tråkigt och trots att det är ett par veckor kvar har många tårar redan fällts. Det

Hemma igen!
lördag 9 april 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Sedan precis en månad(9 mars)är vi hemma igen efter en underbar resa. Vi är så tacksamma för allt vi fått vara med om, för alla fina människor vi fått möta och för den inre resa vi också fått göra. Att byta miljö så rejält har varit välgörande och vilsamt. Vi är också

Margareta Larsson
Hahne-Larsson i Stefan och Margareta
Länktar
söndag 6 februari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

ååå det finns inget jag längtar till så mycket som på Torsdag som nu! Att bara komma till Arlanda. känslan, doften där och alla människor! jag har redan bestämt mig att jag ska gå upp till [b]Jessica[/b] och överaska henne med ett besök på hennes jobb innan jag beger mig till

becy i Singapore
Resan är nu beställd!
lördag 29 januari 2011 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

Ja jag sitter nu hemma och tar det lungt och kom på att jag hade "Resedagboken" att skriva i, så varför inte ta vara på det. Ja somn sakt resan börjar den 10 Februari för mig :D can not wait! Rebecka

becy i Singapore
Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Sportlovsresa till Florida

23 februari 2012 - 5 mars 2012

Singapore

10 februari 2011 - 17 februari 2011

jag tar en resa ner till Singapore och möter upp pappa, innan jag gör ut på min 4 veckors APU.

Stefan och Margareta

22 september 2010 - 3 mars 2011

Mongoliet

2 juni 2010 - 2 augusti 2010

Två månader av äventyr på stäppen!

Vinter i Sörgården

18 februari 2010 - 26 februari 2010

En vinter att minnas

LIA Turkiet

6 maj 2010 - 28 maj 2010

Drar till Kusadasi som ligger på Turkiets västkust med Erika, Gotland & Annika de fyra sista veckorna av vår sista LIA! Här blir det bland annat sol&bad, hamam, moskeer, en tur till Istanbul, en dag i grekland, kultur, underbar mat och mycket skratt! [b]Längtar![/b]

Vinter 2010

4 februari 2010 - 8 mars 2010

Egentligen är det 3 resor men slår ihop dem till en här. Det börjar med en konferans till Åre med jobbet. Den resans höjdpunkt är offpiståkning med guide. Sen en vecka senare ska jag först till Orsa för ett skidlopp på 42km(Orsa Skimarathon), sen vidare till Idre för 2 dagars alpin skidåkning och sen en veckas längdskidåkning i Bruksvallarna. Sen som kronan på verket Vasaloppet första helgen i mars.