Ullapool

Kustvägen
måndag 28 juli 2014 - Ullapool, Skottland, Storbritannien

Efter en skön natts sömn begav vi oss på morgonen av mot Ullapool. Färden gick genom ett otroligt vackert och varierande landskap. Hedar, berg, dalar, fjordar och stränder för ett stopp vid Smoo Caves. En grotta i kalkstensberget som urholkats av vattnet under många många år. Ganska

Roland O Gun Nordbeck
GunoRolle i Whisky Trail
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Kust till Kust
måndag 13 maj 2013 - Ullapool, Skottland, Storbritannien

Idag åkte vi från utkanten av Inverness till Atlantkusten där vi nu bor i Ullapool. På vägen dit så var det underbara vyer och omväxlande (minst sagt) väder. Men det börjar vi vänja oss med. Naturen omväxlar ochså, från platt till berg med olika färger och på vägen hit var det mest

FÅRSKALLAR!
måndag 2 augusti 2010 - Ullapool, Skottland, Storbritannien

Halloj! Sitter och avnjuter en lokal organisk stout (Roger) och en lokal lager (Hanna) i Ullapool, ett litet fiskarsamhälle omringat av berg i nordvästra Skottland. De har vart två dagar av ganska mycket bilkörning sen sist vi hördes, fyllt med små stopp för att beundra den sagolika

Hanna Carlsson
Hanna och Roger i There and back again
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Ullapool
onsdag 14 juli 2010 - Ullapool, Skottland, Storbritannien

Pa Scotlands vastkust ligger en liten fiskestad, en huvudgata med ett antal pubar och turistaffarer. Vi hittade en friluftslivsbutik dar vi inhanlade ett par vandrarkangor var. Regnet oste ner storre delen av tiden sa det blev mest ett sittandes pa olika pubar (inte helt fel det heller). Till min

Adina Aaa
Liante i Bröllopsresa
Senast aktiv - från Jakobsberg, Stockholms län, Sverige
Whisky Trail

23 juli 2014 - 30 juli 2014

Rundresa Skottland och Orkney öarna, lite Whiskyprovning.

Jakten på Elvis och Loch Ness odjuret.

9 maj 2013 - 23 maj 2013

Elvis fanns ej i Mepmhis, vissa spår hittades men vi letar vidare, vi har hört rykten om att han synts till vid Loch Ness, så vi åkte iväg....

There and back again

25 juli 2010 - 20 augusti 2010

Vi börjar och slutar vår resa i London, däremellan hoppas vi hinna med England, Skottland, Wales, Nordirland och Irland.

Bröllopsresa

28 juni 2010 - 29 juli 2010

Familjen Leitzler gör Scotland osäkert! Nu är det äntligen dags för vår bröllopsresa. Destination Scotland. Vi spänner på oss rygsäckarna, flyger över pölen och hoppar på tåget. Resan börjar i London med musikalen Phantom of the Opera. Sedan bär färden upp mot Stirling och vidare mot högländerna.