Stonehaven

Dåligt väder idag
lördag 13 juli 2013 - Stonehaven, Skottland, Storbritannien

Vi som skulle bada i bassäng idag hade vi tänkt men nej det är blåsigt o kallt Kollar in en makalös slottsruin som låg högt och längst ut på en klippavsats. Imponerande och vi stanna nog lite länge men det var så unikt. Sen blev det " secret bunker " i Troywood precis vad det är under

Höger-vänster
lördag 13 juli 2013 - Stonehaven, Skottland, Storbritannien

Tja så ska man ta sig från flygplatsen i en Audi. Det tog lite tid att ordna bilen. Jag hade bokat den från backpacker boendet och försäkringen var inte fullvärdig då det blev att ändra o börja om. Iväg kom vi o så var det där med höger vänster men det gick bättre än väntat. Långa

Scotland 09 – 18 May 2010, OpLivsQ 4; the Whisky trip to Islay + + + part of the East Coast
söndag 16 maj 2010 - Stonehaven, Skottland, Storbritannien

OpLivsQ no 4; Scotland 09 – 18 May 2010, the Whisky trip to Islay + + + part of the East Coast. Skål / Slainte and Uisge Beatha / “livets vatten” (på Gaeliska / in the old Gaelik language). Innan alla reseminnen sakta försvinner bort in i glömskans dunkel, Kära Dagbok, så nedtecknas

Skottland juli 2013 Gert o jag

10 juli 2013 - 26 juli 2013

En resa som förhoppningsvis ska få oss att inte tänka arbete. Ta dagen som den kommer utan stress. Den nämligen så. Tågstrejken i Danmark fick iväg oss tidigare än tänkt och Gerts vän "glömde" hämta oss, rulltrappa som inte fungera, fel köp av tågbiljett, massiv kö på Kastrup allergisk reaktion på flygplanet. Men sitter nu o äter !!!! Mexikansk mat. Kram på er alla

OpLivsQ no 4; A Scotland Whisky trip + nature.  (Islay + part of East coast)

OpLivsQ no 4; A Scotland Whisky trip + nature. (Islay + part of East coast)

9 maj 2010 - 18 maj 2010

En önskeresa till RÖKIGA Whiskeyön Islay + del av östra kusten. / A wishing trip to the peated whisky island Islay + also to some parts of eastern Scotland.