Port Ellen

Jura - Port Appin
lördag 22 augusti 2015 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

22/8 Ny morgon med sol och lite kyligt. Seglar norrut, mellan Jura och Scarba går vi genom Corryvreckan. Vi har valt den andra timmen på högvattnet för att uppleva lite action. Pyttsan, här är som en ankdamm. 2 knop med oss och bara lite fnas i vattnet. Vidare upp i Sound of Ling som är

Port Ellen - Loch Tarbert på Jura
fredag 21 augusti 2015 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

Den 19 augusti regnade det hela dagen. Vi gick i ide. 20 SOL igen. Nu blir det cykelutflykt. Trampar norut. Äter en härlig lunch på Ardbeg destillery. Cyklande på den smala landsvägen möter vi en stor biffig tjur. Den blir rädd när Tommy cyklar förbi och hoppar ut på vägen. Efter kommer

Från Coll till Port Ellen
onsdag 19 augusti 2015 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

14/8 drar vi till Coll och ankrar i Loch Eatharna. Härlig solig dag. Gör en riktig långpromenad och hamnar i en halvmara. Tankar på deras vattenstationer, en bjöd på kakor en annan på vin och whisky. Mötte liemannen, han släppte förbi oss. Nästa morgon seglar vi söderut i strålande sol

Dag 7
fredag 17 juni 2011 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

Dag7 Upp tidigt då vi har beställt frukost ½-8. Packar hojarna så allt är klart innan frukost och efter det är bara att åka till färjan i Port Askaig. Normalt går färjan från Port Ellen men man håller på att bygga om hamnen . I dag regnar det och vi har en bit att köra. Färjan avgår

Senast aktiv - från Hässleholm N, Skåne län, Sverige
Dag 6
torsdag 16 juni 2011 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

Dag6 En stabil frukost med bacon, ägg, korv, pannkakor, blodkorv och ”haggis” (om man våga prova) jag vågar inte. Ca. 10 tiden bär det av till fler destilleribesök, med början på Bruichladdich. Vi besökte bara butiken, där man tog emot med att bjuda smakprover av deras whisky. Nästa

Senast aktiv - från Hässleholm N, Skåne län, Sverige
Dag 5
onsdag 15 juni 2011 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

Dag5 Här på The Oystercatcher B&B skall vi övernatta 3 nätter. Frukost kl.08.30 och sedan drar vi iväg på destillerier med visning, först Laphroig därefter kör vi vidare till Ardbeg och på vägen passerade vi Lagavullin. En tur ut på landet som resulterade i att vi fick vända för

Senast aktiv - från Hässleholm N, Skåne län, Sverige
Dag4
tisdag 14 juni 2011 - Port Ellen, Skottland, Storbritannien

Dag4 Upp och packa hojarna, äta frukost och iväg till färjeläget Ardrossan – Brodick. På ön Arran blir det runt hela ön till nästa färja i Lochranza som tar oss till Claonaig, runt halvön på smala kurviga vägar, kör till Kennacraig. Ny färja som skall ta oss till Islay, färjan

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Skottland by MC

11 juni 2011 - 27 juni 2011

Skottland by MC med Curt, Mats, o Conny.