Pitlochry

En annan värld
tisdag 19 september 2017 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Tisdag morgon, vi vaknar upp i detta fantastiska dockhus. Går ner för att äta frukost i sköna, mjuka och avslappade kläder och möts där av en servering som skulle kunna varit för adligt folk. Dukat med finaste porslinet, silvret är putsat och dukningen klanderfri. In kommer Margret

Edrador Destelliry
onsdag 18 september 2013 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Igår blev det en kort biltur runt Pitlochry. Skottlands minsta destilleri, Edrador, visade sig också vara det finaste av de vi sett. Rundtur och shopping. Färden går vidare mot Aberfeldy och ett chokoladeri, där vi äter lunch i form av chokladkaka och kaffe. Mums. Sedan tar vi oss över

Pitlochry Highland Games 2013
lördag 14 september 2013 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Igår var vi på de årliga spelen i Pitlochry. Stockkasst, dragkamp och hammarkast. Skottska spel med anor från 300-talets Irland. Det mest Skottska var när 21 grupper a' 12-20 man, klädda i kilt, tågade in på arenan, spelande på säckpipor och trummor. Mäktigt. Anne och Hans

Pitlochry
fredag 13 september 2013 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Haggis, neeps and tatties. I morse var vi och kollade på The Royal Yacht, Britannia. Från toppdäck till motorrum. Fantastiskt. Sedan körde vi vidare till whiskydestilleriet vid The Famous Grouse. Nu vet vi vad blended innehåller. Ren råsprit. Turen gårvidare via glens och kullar, en fin

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Dag 1-3
måndag 1 augusti 2011 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

@ Pitlochry, Scotland. Dag 1-3... Edinburgh, Edinburgh Castle, Calton Hill, City of the Dead, Falkirk Wheel, Doune Castle, Pitlochry... Imorgon Edradour Distillery (landets minsta) och Cairngorm Mountains.

Fredrik Dahl
mpower i Skottland
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Besök på Edradour 17 maj
tisdag 17 maj 2011 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Ankomst till Skottland och första besöket

Slut för den här gången
söndag 17 oktober 2010 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Vi kliver upp tidigare än vad vi gjort under hela resan, och efter en snabb frukost bär det av mot Edinburgh för att vända hem till Sverige igen. Vi har under 4 dagar avverkat en bit över 100mil i vår hyrbil, har sett riktigt vackra platser, ätit fantstisk mat och längtar redan till nästa

Patrik Berglund
Puttes i Skottland
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Dag 6 Pitlochry Queens View
lördag 21 augusti 2010 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Efter annu en god natts soemn intog vi en ljuvlig frukost med faersk frukt och pannkakor med sirap. Ner till turstbyran som fixade boende till oss i Inverness dit vi planerar att fara till i morgon soendag. Promenad mot en kyrka men inte oeppen. Gick ner mot floden och tog en titt paa laxtrappan

Dag 5 Pitlochry
fredag 20 augusti 2010 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Det aer som att vara i Are haer aer oerhoert vackert. Efter en god frukost (vi aeter visst mest hela tiden) aer kristina paa banken och turistbyraan medan jag sitter haer. Igaer kvaell hittade vi ett bra matstaelle med god ale och mat. Vi har haft otrolig tur med att hitta saadana staellen. Vi har

Dag 3 o 4
torsdag 19 augusti 2010 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Torsdag morgon tog vi oss till ett upplevelsecentrum som handlade om jordens uppkomst / det var riktigt spaennande. Det vara inte enkelt att faa datorn att funka i E/burgh. Den var mkt gammal. tillbaka till rummet och haemtade vaara vaeskor och taag mot nordvaest. vi hade beslutat oss foer att

Skottland hösten 17

16 september 2017 - 24 september 2017

En veckas bilande bland högländer, västkusten, pubar, städer och kiltar. Vi kommer att göra störtdykningar ner i den skotska ölen och whiskyn( får se om vi tar oss upp igen)! Vi passar även på att njuta av det vackra landskapet samtidigt som vi suger i oss en dos av landets härliga kultur och historia.

Skottland 2013

11 september 2013 - 18 september 2013

29 juli 2011 - 12 augusti 2011

Semester i Skottland

Speyside maj 2011

17 maj 2011 - 22 maj 2011

Vår härliga resa till Speyside med Westerås Whiskywenner 2009

13 oktober 2010 - 17 oktober 2010

Ägnar en lång-weekend i Skottland med min sedan 20+ någonting år tillbaka, vän Joacim. Det enda vi vet så här långt är att vi har en hyrbil som väntar på oss vid Edinburghs flygplats i morgon bitti efter en natts sömn på ett intilliggande hotell. Var vi sedan tar vägen återstår att se, men några av platserna vi troligtvis kommer att besöka har jag lagt till på kartan, på återseende gott folk!

16 augusti 2010 - 30 augusti 2010

Kristina o Nenne på luffen Lämnar Köpenhamn den 16 aug 12.20

Destination: Scotland

26 juni 2009 - 6 juli 2009

Last minut to Scotland!

Schottland 2009

28 maj 2009 - 17 juni 2009

Camping-Rundreise mit dem eigenen Auto durch Schottland.

30 år i Skottland- över en weekend

15 januari 2009 - 19 januari 2009

Vart åker man för att fira sin 30 årsdag om man gillar whiskey, fotboll och helst bor på slott? Skottland så klart! Nu är det inte min födelsedag som ska firas, men det är jag som är resesällskapet.

England, Irland,, och sen?

24 augusti 2008 - 1 juni 2010

Än en gång flyr jag Sveriges höst och vinter.. först bär det av på blixtvisit till Liverpool med syster Julia.. sen tar jag min nya kompanjon Jossan till Dublins nattliv när vi sedan far iväg på obestämd plats på obestämd tid.. :)