Peterhead

Moray Firth
tisdag 1 september 2015 - Peterhead, Skottland, Storbritannien

1/9 Startar tidig morgon. Ut i Moray Firth. Strömmen tar tag i oss utanför marinans utfart. Hela utfarten är väldigt grund och strömmen kraftig. Har en bra segling utefter kusten. Passerar Findhorn, Lossiemouth, River Spey, Banff och Pennan. Spanar om vi kan se den berömda röda

Whisky provning.
lördag 24 juli 2010 - Peterhead, Skottland, Storbritannien

Har hyrt bil i tvådagar och åkt runt lite. Vi har besökt Glenfiddich och Mcallan samt det berömda hotellet "The Cragg" med alla världens Whisky sorter runt om på väggarna. Fantastisk miljö här. Hyrde en Nissan Micra som Munther har rattat på vänster utan problem, men de parkerar som

Northsea/Peterhead
onsdag 21 juli 2010 - Peterhead, Skottland, Storbritannien

Hej Alla. Fortojde i Peterhead Tisdag morgon 06:00 enlig plan. tot 310M pa 60h. Vi stack i lordags kl1800 med vaderprognos som sa vind fran SV 8-9m/s altt sag lovande ut, tills svarta moln visade sig 2h efter vi lamnat. det blev aska och kuling och efer en stund hade vi lista fyr i nosen. Vad gora

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Ett äventyr till whiskyn's hemland.