Islay

tisdag 6 april 2010 - Islay, Skottland, Storbritannien

Skottlandsresan
tisdag 29 september 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Nu är vi i Skottland, närmare bestämt i Arrochar. Resan hit gick bra, för vår del, men vi hamnade mitt i en otäck motorcykelolycka. Eller, det var ett gäng motorcyklister som hamnade framför och bakom oss. De hade riktigt snabba och dyra cyklar. De som hamnade bakom oss ville såklart i

Jenny Kroon
Kajenny i Skottland
Senast aktiv - från Surte, Västra Götalands län, Sverige
Islay double header
torsdag 10 september 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Tisdag> Upp i ottan(nåja) för att hoppa på bussen till Inveraray. Självklart i regnet... I Inveraray var det bussbyte och en timmes väntan som ägnades åt en kopp kaffe och ett kort besök på slottet. Därifrån vidare till Kennacraig och färjan till Islay. Väl där blev det lokalbuss till

Anders Bergmark
Hockeypig i London + Cowal
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Dag 9
torsdag 28 maj 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Destilleritur på Adbeg där vi drack Uigedal & Supernova. Vi hade tänkt att äta på Ardbeg men det var för tidigt så det fick bli en fika istället. På eftermiddagen gick vi rundtur på Port Ellen Malting där vi provdrack Port Ellen, sedan tankade vi upp bilen & åkte till flygplatsen där

Dag 8
onsdag 27 maj 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Destilleritur Bunnahabhain där vi provade 12åringen, Black bottle & deras festivalwhisky.Tog en tur till Port Asksig där vi tog en glass och kollade på färjan till Jura. Åkte sedan till Islay Ale & gick en rundtur där. Kollade på en del kyrkor när vi ändå åkte tillbaka till Port Ellen.

Dag 7
tisdag 26 maj 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Destilleritur Laphroiag där vi provdrack 10åringen & efter destillerituren gick vi ut på "Fol-området" till våra markandelar. Efter det var det destilleritur på Lagavullin där vi provsmakade 16åringen & deras festivalwhisky. Tanken var att vi även skulle till Jura men tiden räckte inte

Dag 6
måndag 25 maj 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Destilleritur på Caol Ila där vi provsmakade 8årig, Cask strenght, festivalwhisky & mäsk. Tog sedan en biltur till Finnlaggan trust & sedan till Port Ellen där vi köpte tårta för att fira Evas födelsedag. På eftermiddagen besökte vi Laphroaig där vi gick deras "Source, peat & malt

Dag 5
söndag 24 maj 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Destilleritur Bowmore där vi provsmakade 12årig, 15årig darkest, Legend & Cask Strenght. Besökte sedan på eftermiddagen Bruichladdie & gick destilleritur där vi provsmakade Bruichladdie Rocks & åt Venison burger, whiskyflamberade scalops(pilgrimsmusslor) & ostron. Tog sedan en biltur runt

Dag 4
lördag 23 maj 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Taxi till Glasgow International där vi vart sittande över 5 timmar då vårt flyg vart försenat pga dåligt väder över Islay. På flygplatsen fick vi 4pund var att äta för men den billigaste kostade 8 så vi gick med förlust. Hämtade ut hyrbilen på Islay airport & körde seadan in till

Långsegling
lördag 11 juli 2009 - Islay, Skottland, Storbritannien

Hej på er alla, Caledonia Canal avklarad och nu ligger vi på Islay, ett stenkast från Nordirland men jag tror vi hoppar över detta land, hur upphetsande låter Belfast t.ex., så vi går antagligen ner mot Isle of Man för att senare gå över till Irland. Härom dagen kunde det gå riktigt

Whiskyprovning i Skottland.

2 april 2010 - 7 april 2010

London + Cowal

4 september 2009 - 14 september 2009

London double header följs av The inaugural Cowal double header(rugby och haggis)

Skottland

26 september 2009 - 29 september 2009

En liten nöjestripp utan cyklarna. Kanske kanske får löparskorna följa med.

Långsegling

26 juni 2009 - 20 december 2009

Vi har varit på vårt stora delmål Azorerna, via Skottland, Irland och Isle of Man. Vi kommer segla omkring bland Azorerna under minst en månad. Sedan drar vi oss mot Madeira för att senare gå vidare mot Kanarieöarna. Dagboken fylls i någon gång per vecka om vi har tillgång till internet.

Storbritannien 2009

21 maj 2009 - 16 juni 2009

[i]"Den Heliga Marias kyrka i den vita hasselns dal nära Sankt Tysilio av den röda grottans strida vattenvirvel"[/i] är en av de orter vi kanske passerar på vår MC semester i Storbritannien. Det blir i alla fall en tur i England, Skottland och Wales.

Skottland Whisky och västkusten

4 maj 2009 - 24 maj 2009

Så då var det dags igen, det går inte att hålla sig borta så länge i taget från det här stället. Den här gången blir det en tripp med bilen så en "omväg" ner i Europa är ett måste eftersom färjetrafiken till Skottland inte är som förr. Vi ska besöka whiskyfestivalen i Speyside givetvis men även en tripp ut till yttre Hebriderna, Mull, whiskyfestival i Inveraray, några dagar på Islay och avslutningsvis Campbeltown. Thomas har även packat ner golfklubborna så en och annan golfbana ska besökas.

Islay Whiskeyfestival

20 maj 2009 - 29 maj 2009

Whiskey resa

Islay. Whiskyfestival

20 maj 2009 - 29 maj 2009

Resa till Islay under whiskyfestivalen tillsammans med grodan_draken.

Skottland

15 augusti 2008 - 21 december 2008

Jag åker till Skottland, först för att cykla runt på västkusten i två veckor, därefter för att plugga på University of Edinburgh

Irland- Väderöarna

30 juli 2008 - 7 augusti 2008

Med båt från irland till Väderöarna.