Huntly

Fredag
fredag 24 maj 2013 - Huntly, Skottland, Storbritannien

Hemresa :( Avfärd klockan nio, och denna gång valde vi att köra via Aberdeen, vilket kortade ner körtiden avsevärt. Under vägen fick vi dock ett problem, "busswhiskyn" tog slut. Dock hade jag en reservflaska i väskan som jag fick fram, en Talisker 10y. I övrigt föt trafiken bra och vi kom

Torsdag
torsdag 23 maj 2013 - Huntly, Skottland, Storbritannien

Denna dag så var det kallt och ruggigt ute, det for lite snö i luften när vi åt frukost. Enligt BBC så var det bara 4 grader ute, vilket är den kallaste majdagen på några decenium i området. På vägen upp till vårat sista inplanerad destelleri, Glenfarclas, var det en hel del snötäckta

Onsdag
onsdag 22 maj 2013 - Huntly, Skottland, Storbritannien

Denna dag inledde vi på GlenDronach, som jag inte kände till så mycket före. Det är i samma "koncern" som BenRiach och Michaels danska importör har goda kontakter här. Visningen leddes av Karen, som gjorde det väldigt bra. Det var runt på hela destelleriet, och in på lagret där vi fick

Tisdag
tisdag 21 maj 2013 - Huntly, Skottland, Storbritannien

Vårt första planerade besök var på Speyside Cooperage. Skottlands största tunnbinderi. Det är inteså mycket nya fat man tillverkar, utan mest renoverar gamla. Även här började det med en video som var klart sevärd. Sedan bar det av upp på besöksbalkongen, därmman inte annat än kunde

Måndag
måndag 20 maj 2013 - Huntly, Skottland, Storbritannien

Telefonlarmet gick igång 4:45. Efter lite morgonbestyr så bar det av till flygplatsen. Jag hade förbokat parkering på P15, vilket gav mig en härlig morgonpromenad på 2 km. Övriga gänget var på plats, incheckning och säkerhetskontroll förlöpte utan större problem. Del två av frukosten

Program för resan
lördag 18 maj 2013 - Huntly, Skottland, Storbritannien

20.maj: kl. 06.00 samling i terminal 2 kl. 07.55 Köpenhamn-Edingburgh kl. 12.00 Edradour (Pitlochry 21.maj: kl. 10.00 Speyside Cooperage (Craigellachie) kl. 14.00 Glendronach (Forgue) 22.maj kl. 10.00 BenRiach (Longmorn) kl. 14.00 Benromach (Forres) 23.maj: kl. 10.00 Glenfarclas