Fort William

Edinburgh - Glasgow - Fort William
onsdag 3 augusti 2016 - Fort William, Skottland, Storbritannien

We didn't sleep so much this night. Someone decided to use a blow dryer at 1.30 am and do so for what felt like an hour. We got up at around 8 and had some breakfast in the common room. Then we packed our bags and checked out of the hostel. We had a bit to walk to the bus station and because of

In i Caledonia canal
måndag 24 augusti 2015 - Fort William, Skottland, Storbritannien

24/8 En solig morgon. Go segling hela vägen upp i Loch Linnhe, passerar ett smalt sund, Corry Narrows. Förbi Fort Williams in i Corpach. Vi var redo att lägga till vid pontonen då de viftar in oss i slussen. Jösses, vi är inte klara för detta, nu blir det rush på besättningen. Ut med

Dag 6 To the summit of Ben Nevis 1344 m
torsdag 11 juli 2013 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Woke up to a beautiful day with sunshine and blue skies. Breakfast ordered as early as possible, 7,30. Took off and found a parking place next to Achintee farm. Started our ascent at 8.15. We were not alone this day, accompanied by a lot of eager people to reach the top from different countries,

Day 5 great breakfast and on our way to Ben Nevis!
onsdag 10 juli 2013 - Fort William, Skottland, Storbritannien

What a hostpitality and what a breakfast, just for us. Good start of the day and again, great wether! A short drive brought us to a memorial statue with 3 soldiers looking at the ben nevis mountain range, and what a view! Have to sync the pics later. Only moments after this stop we ended up in Fort

Day 4 - On our way to Fort Augustus
tisdag 9 juli 2013 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Packed our things and say goodbye to landlady Linda. Took the first and wrong bus and got a unexpected sightseeing of the other side of Edinburgh. Eventually we reached the Waverly station on North bridge and catched the airport Airlink 100 express. We picked up the car, a brandnew (2 miles on

Lämnade ön , haggis och hagel.
torsdag 16 maj 2013 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Vi åkte från Dunevegan för att besöka Coral beach. Den ska vara fin och bestå av koraller, dessvärre var det 25 minuters promenad i ösregn enkel väg, så vi vände mot Talisker destilleriet istället. Vi gick på en timmes rundtur med provsmakning så sen fick man köra igen. Vi börjar

Edinburgh-Fort William
onsdag 27 juli 2011 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Hej igen...JA vi har det underbart!!! Och ett väder som man knappt trodde fanns här, sol och 20-23 gr!!! Efter att vi landat plockade vi ut vår lilla svarta pärla, en liten söt Vauxhall! Därefter gav vi oss ut i vänstertrafiken med Glenn bakom ratten o endast en tutade innan vi äntrade

Lena Zvenson
lenazvenson i Skottland
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Glen Nevis
måndag 30 maj 2011 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Då har man varit i detta regniga land i 2 veckor. Ingen internet förrän nu. Resan hit till Skottland gick snabbt o smidigt. bäst med så lite tid som möjligt i England (enligt skottarna ;)) Åkte små vägar med små färjor över till Tarbert o sen ner till Campbelltown. Där hade vi tur

Cecilia Palmblad
CeKe i UK 2011
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Harry Potter spotter
lördag 16 april 2011 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Tänkte inte låta mig nedslås av torsdagens bistra uppvärmningsrunda. Nejdå, på det igen bara! Så idag har jag tagit en sväng på 60 km och det känns riktigt bra. Jag är inte alls lika utpumpad idag som sist. Kanske beror det på bättre matplanering inför turen, att jag hade med mig

Anders Wängnerud
Wengan67 i Whiskycykling
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Uppvärmning
torsdag 14 april 2011 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Har cyklat knappt 50 km idag. Tänkte att det skulle vara lagom som uppvärmning men jag är helt slut. Det blir ingen pub ikväll, jag skulle däcka på andra pinten. Rundan jag cyklade idag var; norrut på västra sidan av Caledonian Canal. Korsa kanalen österut till Spean Bridge (lunchstopp

Anders Wängnerud
Wengan67 i Whiskycykling
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sextioårsresa till Skottland

2 augusti 2016 - 16 augusti 2016

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Skottland

6 juli 2013 - 17 juli 2013

Vacation in scotland, starting with 3 nights in Edinburgh

Jakten på Elvis och Loch Ness odjuret.

9 maj 2013 - 23 maj 2013

Elvis fanns ej i Mepmhis, vissa spår hittades men vi letar vidare, vi har hört rykten om att han synts till vid Loch Ness, så vi åkte iväg....

Skottland

25 juli 2011 - 1 augusti 2011

Skottland, en efterlängtad resa för både Glenn & mig... Vår första gemensamma:) Högländerna lockar, Harry Potter-tåget bokat o självklart hoppas vi få se en glimt av Nessie... Ser med glädje fram emot detta resmål; Glenfinnan-viadukten, Great Glen-dalen, Glenfiddish-whisky... Undra just om det var min idé?

UK 2011

14 maj 2011 - 26 juni 2011

Med husbilen till UK med mesta av tiden i Skottland.

Whiskycykling

1 april 2011 - 30 september 2011

Generation Scotland

14 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Äntligen dags för den efterlängtade scotlandsresan!! Jag, pappa och farmor hyr en bil och åker dit vi känner för :p

Backpacking England+Skottland

23 juli 2010 - 15 augusti 2010

Jag har lyckats lura iväg Peter på tre veckors äventyr i Britannien! Jag har planerat allt in i minsta detalj och Peter har ingen aning. Förmodligen kommer vi att ha så mycket på dagordningen att vi inte kommer att ha tid att uppdatera resedagboken :)

WhiskyÖn

23 juli 2010 - 15 augusti 2010

Jag och Mia drar ut på ön till havs och kollar läget