Drumnadrochit

Mot inverness
onsdag 17 april 2019 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Idag vaknade vid 06 på morgonen och ingen kunde somna om, så vid 7 tog vi nästan 1 timmes strosande i Falkland. Kände igen oss från outlander 😁.  Mysigt och pittoreskt👍.  När vi kom tillbaka var det nästan bara att inta frukost. Först var det flingor, fil, juice, kaffe. Sedan fick

Veronica Ohde
FamiljenOhde i Skottland 2019
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Invermoriston - Drumnadrochit
lördag 6 augusti 2016 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

We realized this morning that we didn't have so much water. The waterfall outside was too far down so we couldn't fetch water there. We couldn't make either porridge nor tea so we only had some bread. When we packed all our stuff and was about to continue our journey we realized that about 100

Lax
onsdag 17 juli 2013 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Lång resdag. Men stopp vid falls of shin. Ett vattenfall där jag fick se laxen hoppa. Så roligt det har jag aldrig sett tidigare bara på tv. Sen for vi vidare mot Loch Ness för att se odjuret. Vi såg en riktigt bra föreställning/utställning om sjön o odjuret men det enda odjur som var

- Nessie, en fortsatt bevarad hemlighet -
fredag 15 oktober 2010 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Vi vaknade lätt slitna efter gårdagen här på Malvern. Efter en schysst frukost beger vi oss mot Uquhart castle vid Loch ness strand, efter en ansenlig stund inser vi att den analoga gpsen svikit oss och vi måste åka ett varv runt sjön. Länge och väl tänkte vi i mindre positiva ordalag,

Patrik Berglund
Puttes i Skottland
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Chasing Nessie
lördag 22 augusti 2009 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Spännande dagar i Skottland avrundas gärna med whiskey och haggis. Så även dessa. Efter en heldag på en rullstensås, uppätna av midgies (knott) traskade vi hemåt för spontanuppfräschning innan de traditionella highland games. Halva gänget ställde upp i Hill race (5 km uppför ett berg)

Loch Ness
lördag 21 juli 2007 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Loch Ness ar helt klart en sjo med alldeles for mycket turistvittring. Allt handlade om Nessie, odjuret. Allt blev forr mycket. For att forgylla dagen som vi spenderade kring sjon, tog vi ett kvalls dopp, och det blev inte mycket mer an bara ett dopp, i och upp. Kring denna sjo upptackte vi aven

Hanna Appelquist
funkymonkey i Skotland by foot
Orkney
lördag 21 juli 2007 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Orkney ar en valdigt trevlig o, lugn och trivsam. Fran vart B&B vart det latt att ta en kort vandringstur, dock insag vi snabbt att orkney ar en sadan o dar man skulle behova ha bil, bussarna hade namligen inget riktigt fungerande korschema (vilket vi fatt veta i forvag). Att ta sig dit var en sak,

Hanna Appelquist
funkymonkey i Skotland by foot
Helt slut!
fredag 6 juli 2007 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Efter en stadig frukost hos varan krut-tant tog vi en buss ut pa ön skye som ar en ö i hebriderna. Molnen hangde sa lagt ner att man inte ens sag halften av bergen, och vissa var helt tackta. Sjalva bussresan var inte mycket att hurra for. Pa de vingliga sma-vagarna a la Tjorn korde busschafforen

Emil Wall
perk i tågluff england 07
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Gullig smastad med 1 800 invanare.
torsdag 5 juli 2007 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Vi har nu anlant till en gullig liten stad med ett jobbigt namn. Tagresan hit var valdigt haftig med manga hoga berg och vackra sjoar. Vi kom till varldens minsta tagstation med en perrong, och taget vi akte med hade bara en vagn. Vi gick runt ett tag innan vi hittade ett stalle att bo pa. Nu bor

Amanda Hansson
Pyamas_ i tågluff england 07
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Fjällen och en Nessie-jägares fru
onsdag 16 maj 2007 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Nu har vi kört vårt varv runt Skottland och jag hade ingen aning om att dom har skidorter här! I lördags var vi i Glen Esk och vandrade runt på fjällen. Det var jättefint och det var så bra schvung i ljungen att jag kände mig som ett litet rådjur som studsade fram. Det var så bra gung

Lisa Olsson
Lilla_O i Skottland
Senast aktiv - från Lindau, Bayern, Tyskland
Skottland 2019

16 april 2019 - 23 april 2019

Se Art Garfunkel var starten av denna resa, vilket slutade i 1 vecka och ca 100 mil i bil. >Spännande att åka upp llite i höglandet i Scottland :)

Sextioårsresa till Skottland

2 augusti 2016 - 16 augusti 2016

Skottland juli 2013 Gert o jag

10 juli 2013 - 26 juli 2013

En resa som förhoppningsvis ska få oss att inte tänka arbete. Ta dagen som den kommer utan stress. Den nämligen så. Tågstrejken i Danmark fick iväg oss tidigare än tänkt och Gerts vän "glömde" hämta oss, rulltrappa som inte fungera, fel köp av tågbiljett, massiv kö på Kastrup allergisk reaktion på flygplanet. Men sitter nu o äter !!!! Mexikansk mat. Kram på er alla

Skottland

13 oktober 2010 - 17 oktober 2010

Ägnar en lång-weekend i Skottland med min sedan 20+ någonting år tillbaka, vän Joacim. Det enda vi vet så här långt är att vi har en hyrbil som väntar på oss vid Edinburghs flygplats i morgon bitti efter en natts sömn på ett intilliggande hotell. Var vi sedan tar vägen återstår att se, men några av platserna vi troligtvis kommer att besöka har jag lagt till på kartan, på återseende gott folk!

Skottland rocks!

16 augusti 2009 - 23 augusti 2009

Vad har skotten egentligen under....skorna? Det är vad jag ska ta reda på när jag med Livija under ena armen och Prof Skelton under andra beger mej till Huttons hemland för ännu ett spännande korståg i geologins namn. Följ med eller stå kvar - mej kvittar det!

tågluff england 07

30 juni 2007 - 14 juli 2007

Jag och Amanda åker runt i Skottland och England under två veckor och ser allt vi vill se, samt sitter på massa mysiga pubar :)

Skotland by foot

9 juli 2007 - 25 juli 2007

Backpacking i de skottska högländerna

Skottland

10 maj 2007 - 17 maj 2007

Klassresa - Vi ska kolla på stenar o whiskey :)

Scottland 2006

21 juni 2006 - 30 juni 2006

MC till Scottland via Göteborg och Newcastle

Aberdeen, Scotland

27 augusti 2005 - 31 augusti 2005

Jag och Michaela passade på precis innan skolan började. 4 dagar Aberdeen med omnejd. Skotskt väder men ändå mycket sol.