Skottland

Sista natten innan vi åker tillbaka till Sverige
söndag 4 augusti 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Sista heldagen i Skottland! En Road trip från Elgin till Glasgow stod på schemat så det vara bara att sätta fart.Vi började dock med en blixtvisit på Brodie Castle. Resan fortsatte mot och längs med Loch Ness, vi valde att köra ned längs östsidan. I Loch Ness måste man bada tänkte

Hiking och berg
lördag 3 augusti 2019 - Elgin, Skottland, Storbritannien

När Tomas och Annelie sov så vandrade Malin upp för ett berg. Lagom efter frukost kom hon tillbaka och vi vandrade iväg för att ta oss upp för ett annat berg. Totalt vandrade vi mer än 450 höjdmeter upp under våra första 3km. Klättringen utmanade oss olika mycket, men Annelie var klart

Cairngorm
fredag 2 augusti 2019 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Vi lämnade Oban på fastande mage med siktet ställt på Glencoe. Där hittade vi en fantastisk frukostplats vid en flod vid botten av ett vattenfallsprytt berg. Magiskt! Vi tog såklart även en liten vandring här och kikade på en kort film om dalens blodiga historia. I Aviemore blev det middag

Utflykt
torsdag 1 augusti 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

En tidig morgon, en tidig färja, en tidig (och 11 timmar lång) utflykt. Dagens färdmedel blev färja, buss, båt, båt, färja, buss och slutligen färja hem igen. Huvudmålet för dagen var ön Staffa där vi förundrades över vulkanisk sten, besökte Fingal's Cave och spanade förgäves efter

Äntligen i Skottland
onsdag 31 juli 2019 - Oban, Skottland, Storbritannien

Vi startade dagen på engelska östkusten i Berwick-upon-Tweed och avslutade den på skotska västkusten i Oban. Därimellan vandrade vi i fantastisk omgivning längs kusten i St Abbs, besökte Stirling Castle och Wallacemonumentet och körde genom bedårande vacker natur i Loch Lomonds

Hemresedag
tisdag 23 april 2019 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Jag och Daniel tog en promenad och handlade först någon t-shirt och kalsonger till Albin och kalsonger till Daniel och sedan bort till en mysig butik ( var in in  den häromdagen och såg burken med vit choklad, varmchoklad) - Whittard- med Alice i underlandert tema. Köpte en fin burk med

Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Strosat runt hela dagen i Edingburg
måndag 22 april 2019 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Idag vaknade vi vid och gick ner vid 7,30 när de öppnade. God buffé 👍. Gjorde oss klar och drog iväg, tog bilen och skulle parkera utanför Hard Rock men jag missade en p-plats och resten där var bara med p-tillstånd. Hittade till ett p-hus och gick mot en butik där Albin skulle kika på

Gateshead till Edinburgh
söndag 21 april 2019 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Vaknade 05,45 i morse med rejält ont i halsen å seg. Somnade som tur var om till strax före 8. Packade ihop oss och åkte på McDonalds och käkade frukost. Sedan bar det av mot Edinburgh, sista anhalten. Åkte mot en restaurang som låg nära Lallybroch, den fanns tydligen inte för vi hamnade

Invasess till Glasgow
fredag 19 april 2019 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag vaknade jag dessvärre med halsont, inte så konstigt när Albin haft det ett par dagar. Bara hoppas att det ger sig snabbt.Idag har vi åkt typ 5 timmar i bil totalt. Först åkte vi till Glenfinnan viaduct alltså Harry Potter bron. På vägen dit stannade vi vid loch ness på ett ställe å

Culloden batterfield och Urquhart castle
torsdag 18 april 2019 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Idag var vi rätt utsövd när vi vaknade vid 06,30 tiden. Jag drog ut och sprang 7 km, sprang bort mot Urquhart castle och tillbaka🏃‍♀️och det blev en vacker tur. Efter dusch dags för frukost och sen iväg till Culloden batterfield, kikade i museet och sedan en stund ute på

Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Skottland 2019

16 april 2019 - 23 april 2019

Se Art Garfunkel var starten av denna resa, vilket slutade i 1 vecka och ca 100 mil i bil. >Spännande att åka upp llite i höglandet i Scottland :)

Scotland trip

14 januari 2019 - 14 januari 2019

16 maj 2012 - 19 maj 2012

En week-end I maj reste vi, tillsammans med Mats och Berith, till Edinburg i Scotland. Mats och Gert skulle besöka leverantörer där och då passade Berith och jag på att följa med.

Skottland

23 augusti 2018 - 4 september 2018

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Edinburgh

4 juni 2018 - 7 juni 2018

Fly värmen i Sverige, en stund.

Scottland

5 mars 2018 - 12 mars 2018

We Will be staying in Scottland for one week. We would love to play golf in famous golf courses. We would also love to visit old castles and museums and also try Scottish dishes and whisky.

9 mars 2006 - 13 mars 2006

Famlijen begavs sig till Glasgow och snöade in rejält ett överaskande bakslag som lamslog hela staden och det planerade besöket i Edinburgh. Dock fick vi fotboll med Rangers och klassisk brandövning på Hilton hotell.

Skottland hösten 17

16 september 2017 - 24 september 2017

En veckas bilande bland högländer, västkusten, pubar, städer och kiltar. Vi kommer att göra störtdykningar ner i den skotska ölen och whiskyn( får se om vi tar oss upp igen)! Vi passar även på att njuta av det vackra landskapet samtidigt som vi suger i oss en dos av landets härliga kultur och historia.