Shopping/Skolbesök
onsdag 12 september 2012 - Portsmouth, England, Storbritannien

Hej alla! Nu är jag i England, Portsmouth! Vi ligger i en liten hamn med stora, fräcka båtar. Precis vid hamnen ligger en outlet som man MÅSTE gå igenom för att komma ut på gatorna, ut till staden. Men jag klagar inte för på outleten är allt så mycket billigare och det finns massvis av

Packat klart!
söndag 30 januari 2011 - Portsmouth, England, Storbritannien

Nu har jag äntligen packat klart! Inte lätt!!! Vill inte ha för mycket med mig men vill inte heller frysa. Har packat i och ur väskan i en vecka nu. Men nu känns det jätteroligt och riktigt spännande. Men hur ska jag hitta på Heathrow... det är ju så stort.

Susanne Sjöberg
SusanneochLovisa i Portsmouth
As British as it gets
torsdag 26 augusti 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Hej igen! Nu är vi till havs igen, men bara några timmar till. Vi har lämnat Portsmouth, England, och är på väg mot Cherbourg, Frankrike. Resan beräknas inte ta mer än 16 timmar, vi räknar med att vara framme strax efter midnatt. Vi är vana vid knappt en veckas seglats mellan resmålen

Siri Björkström
Mumlamys i Europaresan
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Antligen havet!
tisdag 27 juli 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Hej alla glada! Nu befinner vi oss i Southsea, ett litet stalle 2 miles fran Portsmouth - "Englands centre of maritime history". Anvande vara buspass imorse for forsta gangen vilket gick hur bra som helst forutom att vi holl pa att frysa ihjal pa bussen. Forsta gangen som vi fatt uppleva ac under

tisdag 27 juli 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Cherio! Somnade sa javla skont igarkvall. Sov faktiskt ratt bra. Det var tills 2 hogljuda bullriga tyska tjejer kom in med dunder och brak, tande lampan och tyckte att jag inte skulle vara dar for att det skulle vara ett girldorm. Nae svara jag och sen blev det ett himla buller ut och personal var

Peter Rönnholm
PeterRonnholm i WhiskyÖn
Senast aktiv - från Storuman, Västerbottens län, Sverige
Hemma igen
torsdag 24 juni 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Nu är utbytet över och jag är hemma i Sverige igen. Det är lite tråkigt att allt är slut men samtidigt kul att ha kommit tillbaka till allt här hemma igen. Jag hade mina deadlines och min tenta i mitten av maj, så terminen slutade egentligen tidigt för mig. De två sista veckorna kändes

Mars och April
torsdag 29 april 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Nu har det gått ett tag... Vi har hunnit åka till Oxford och Bath, ha påsklov två veckor, plugga och hitta på en massa annat. Resan till Oxford hade internationella kontoret anordnat i slutet av februari. Det var två bussar med internationella studenter som åkte dit och där fick vi göra

Föreningsaktiviteter
tisdag 23 februari 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Igår var vi på en pubkväll med en massa andra internationella. Det var några brittiska studenter som hade anordnat. De hade själva var utbytesstudenter förra året och som tyckte att det behövdes en grupp som fixar lite träffar då och då. Det råkade dock vara ”öppen scen” på puben

Tersminsstart
söndag 14 februari 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Nu har terminen kommit igång och vi har börjat kurserna och fått träffa andra internationella studenter som kommit hit nyligen. Det är mycket nytt med alla kurserna och att lära sig en massa nya namn men det är kul! I torsdags förra veckan hade vi en introduktion med information om staden

Turistande
måndag 1 februari 2010 - Portsmouth, England, Storbritannien

Vistelsen i Portsmouth har fortsatt bra. I fredags kväll var Jesper och jag till ett uteställe som hette Route 66. Strax innan vi skulle gå gick brandlarmet igång och alla i huset fick gå ut. Efter en stund såg vi några vakter som gick in i huset och sedan stängdes larmet av och vi fick gå

T/S GUNILLA resa 2

21 augusti 2012 - 18 oktober 2012

Seglar ännu en gång väg ut på havet! Nu mönstrar jag på vid min skola på Öckerö och seglar ner mot Lübeck, Tyskland - Portsmounth, England -Cherbourg, Frankrike -Lissabon, Portugal och sen har vi avmönstring i Cadiz, Spanien. Så det blir ett europeiskt äventyr. Jag ska uppdatera så ofta som möjligt i hamn och på havet! Enjoy reading! PS: ursäkta stavningen av städer, har inte helt koll på det;))

31 januari 2011 - 13 februari 2011

Europaresan

28 augusti 2008 - 30 oktober 2008

Vår andra resa med t/s Gunilla. Den här gången i Europa och civilisationen. ". . . Europe - where the history comes from" ~ Eddie Izzard

Backpacking England+Skottland

23 juli 2010 - 15 augusti 2010

Jag har lyckats lura iväg Peter på tre veckors äventyr i Britannien! Jag har planerat allt in i minsta detalj och Peter har ingen aning. Förmodligen kommer vi att ha så mycket på dagordningen att vi inte kommer att ha tid att uppdatera resedagboken :)

WhiskyÖn

23 juli 2010 - 15 augusti 2010

Jag och Mia drar ut på ön till havs och kollar läget

Portsmouth, UK

24 januari 2010 - 10 juni 2010

Jag har åkt iväg på utbyte till Portsmouth en termin! :)

19 september 2009 - 5 februari 2010

Varför inte se vad England har att erbjuda en fattig student. Detta i form av studier, Pubar, Fotboll och allmänt socialt umgänge.

Linksgolf i Cornwall England

6 juli 2009 - 23 juli 2009

Europa

6 juli 2009 - 31 juli 2009

Jag ska ta en omväg till Barcelona på 22 dagar. Var exakt i Europa vet jag inte än.