Weligama

Surf mot Yoga
fredag 3 januari 2020 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag ska vi åka till Weligama som ligger ca 3-4 km från Mirissa för att surfa. Micke tyckte det var jättekul när han testade i Hikkaduwa och nu vill han absolut att jag också ska prova 🏄‍♀️Jag får erkänna att inte känner någonsin helst längtan efter detta men i gengäld har han

En liten känsla av hemma
söndag 4 november 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Det skulle vara en överdrift med att påstå att det var som att komma hem, men att landa på ett ställe där luften känns ren att andas, måttlig trafik, att man använder blinkers och håller sig på körbanan, ingen fattigdom precis utanför fönstret, ytor utan att det kryllar av människor,

Hej då & välkomna!
torsdag 22 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då var det sista dagen som vårt stora sällskap var tillsammans i Sri Lanka 😢Var lite vemodigt att vinka adjö till bussen som skulle fortsätta norrut mot Colombos flygplats. Vi säger tack för några fantastiska veckor tillsammans och hej då mormor, morfar, Anna, Tobbe och Johanna!

Surfing 🏄🏽‍♂️
onsdag 21 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag testade vi på lite surfing eftersom vågorna visade upp en lite lugnare sida. Detta älskade ungarna. Kan inte räkna alla kallsupar Theodor fick eftersom han bara skrattade. Tilja var sten tuff och tog sig an några rejäla vågor, ibland lite för stora. Men det gick ju bra, förutom att vi

Åter till sydkusten
tisdag 20 februari 2018 - Jaga Bay Resort, Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då är vi tillbaka på sydkusten. Bor numera på Weligama, inte långt ifrån Mirissa. Här ska vi slappa och kanske surfa lite, för det verkar vara just surfing man gör här 😊. Kanske lite svåra att se, men vi stötte ihop med dessa roliga apor här med jättelånga svansar.

Dagstur
måndag 5 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag hyrde vi moped och åkte en liten sväng norrut. Stannade till vid en bukt med fiskebåtar precis utanför Weligama. Därefter körde vi vidare till Midigama beach för lite svalkande dryck och ett dopp i havet. Jättefin strand!

nattajocke i Sri Lanka
Weligama
lördag 3 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Efter Kalpitiya reste vi ganska snabbt ner vidare till södra kusten igen, denna gången stannade vi i Weligama. Här stannade vi de sista 9 dagarna innan resan vidare mot huvudstaden Colombo och därefter flyget hem. De sista dagarna bestod främst av strandhäng, surf och mopedutflykter.

nattajocke i Sri Lanka
Surfing!
söndag 8 januari 2017 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

I Weligama såg vi fram emot att få surfa och varva ner. Fortfarande lite slitna sen Indien var det välbehövligt. Vi skulle också fira Carolinas födelsedag med surfing och god mat!Hotellet vi tog in på var nyrenoverat sen en månad tillbaka och var rena lyxen jämfört med vad vi varit med om

Carolina G
carolinachristian i Sri Lanka
Senast aktiv - från Vietnam

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Vi drog till Sri Lanka

2 februari 2018 - 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

17 januari 2018 - 14 februari 2018

Indien

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust