Bentota

Så kan det gå
fredag 20 december 2019 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Idag ska vi åka från Bentota till Hikaduwa, lite sorgligt att lämna La Perla och Nelsons fantastiska omsorg men nu väntar nya äventyr.Vi har beslutat oss för att ta bussen. Problemet är bara att det inte finns varken busshållplatser eller synliga bussstop😳 vi går en bit på vägen och

Vidare från Bentota till Mirissa
lördag 13 januari 2018 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej igen!En andra beachdag var heller inga problem att genomföra. 🌴⛱En promenad 🏃‍♀️🏃🏽‍♂️utmed stranden med diverse stop fick bli vår motion denna dag. På eftermiddagen kom det en skur ☔️ och lite åskmuller ⚡️🌩men det gick över under tiden för att vi

A122983 i Janne o Jeanette Sri Lanka 2018
Resa till Bentota och en första Beachdag där
torsdag 11 januari 2018 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej igenEn spännande och intrycksfull bilresa ca 3,5h tog oss från Negombo hit till Bentota i går förmiddag.Väldigt Spännande på ett leendefullt kaotiskt vis! Så mycket trafik med fordon från cykel,motorcykel,Tuk-Tuks,lastbilar och vanliga bilar.Så mycket tutande...Fast inte på ett

A122983 i Janne o Jeanette Sri Lanka 2018
Mangrove och krokodiler
lördag 28 januari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Här i Bentota blev det långa promenader längs stranden, en tur på sjön i närheten som erbjuder mangroveträsk och där vi även fick se och hålla i små sötvattenkrokodiler. Det var riktigt häftigt att känna deras varma kropp med gummiaktiga hud mot händerna.Vi åkte till flygplatsen

Carolina G
carolinachristian i Sri Lanka
Senast aktiv - från Vietnam
Tisdag.
tisdag 21 februari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vaknar utvilade och det blir en slappardag. Fick en inbjudan från hotellet till cocktailparty och med vår insikt att "gratis är gott" så kunde vi inte motstå detta. Efter en dag i poolen med tillhörande aktiviteter i form av drinkar och bad så äntrade vi partyt. Lite reklamprat om

Söndag den 19 febr
söndag 19 februari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Monika och Håkan tog tåget till Galle vilket visade sig vara en speciell upplevelse. Billigt, 12kr för ca 5 mil och många ombord vilket betydde ståplats, åtminstone i en riktning.själva tog vi en guidad tur med Tuktuk, kostnad 24 kr för 1,5 timmar. Besökte bl.a templet med den 45 meter

Lördag
lördag 18 februari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi börjar se ut som flugsvamp...vita och röda i skinnet, vissa partier well done, andra medium. Ibland kommer det en regnskur, oftast på eftermiddagen/kväll. Inget att bry sig om, varmt ändå. Nätterna håller ca 28 grader så i princip gäller badbyxor dygnet runt.Åt middag tvärs över

Fredag
fredag 17 februari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vet snart inte vad som skrivits eller inte, nätet hoppar upp o ner, en sida är plötsligt borta. Resdagboken i kombination med nätet känns svajig..slappardag,  GW klar och så även Kaninjägaren. Det tär på kroppen att behöva utstå detta dag efter dag..intog middag på ett flytetyg under

Torsdag
fredag 17 februari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Har nog aldrig varit på en strand tidigare som denna! Ren, en otrolig sand att vandra i, inte alltför många försäljare, endast några få samt 29-30 grader i vattnet. Poolen 33..Man får stå ut med 18 meter till poolbaren. Glömde tidigare att nämna vårt besök på museet från tsunamin.

Onsdag
onsdag 15 februari 2017 - Bentota, Sydprovinsen, Sri Lanka

Stranden är säkert 4 km lång och den fortsätter åt båda håll efter att lite steniga udda avbryter den.kl fyra ringde klockan och då var redan vakna. Hämtade förbeställd frukost, tog båten över floden för vidare färd i minibuss mot Miranda och valskådande. Påminner mycket om svenska

16 december 2019 - 25 januari 2020

Vi gör vår drömresa till SriLanka under 6 veckor med ryggsäck och hoppas få uppleva massor av nya vackra platser, spännande möten med människor och inte minst äta massor med god mat😊. Välkomna att hänga med om ni vill! Med vänlig hälsning, Mia & Micke

Janne o Jeanette Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - 27 januari 2018

På rundresa i Sri Lanka

10 februari 2017 - 25 februari 2017

2 veckor på Centara Ceysands resort.

5 januari 2017 - 30 januari 2017

Nästan en månad på ön utanför indiens östkust

16 december 2016 - 2 januari 2017

Rundresa Sri Lanka julen 2016

29 november 2013 - 14 december 2013

En av våra bättre resor. Vi reste med Serendip Travels från Stockholm via Istanbul till Colombo. Vi gjorde en veckas rundresa tillsammans med vår guide/chaufför Mr Jay, och avslutade med en vecka vid havet. Vi besökte bl a följande platser; Negombo, Sigiriya, Kandy, Nuwara Eliya, Tissamaharama, Mirissa och Hikkaduwa

14 februari 2015 - 3 mars 2015

Äventyr på Sri Lanka med familjen

Den strålande ön

23 mars 2014 - 7 april 2014

Dags för en tur till Sri Lanka -den strålande ön! Har förhoppningar om strand, valar, teplantager, vilda djur och god mat.

15 december 2013 - 2 januari 2014

Sri Lanka - En resa tillbaka till landet jag kommer ifrån och till människorna som biologiskt är min familj. En yttre och inre resa!