Kantabrien

Pilgrimens vardag
torsdag 4 oktober 2018 - Comillas, Kantabrien, Spanien

Pilgrimslivet är enkelt. Man vaknar när någon annan på härbärget börjar packa sin ryggsäck. Oftast vid halv 7-tiden. Sedan äter man frukost man inhandlat i byn/stan kvällen innan och packar ryggsäcken för dagens vandring. Vi brukar komma oss iväg kl 7-8. Efter ett par timmars vandring

Genvägar är ofta senvägar
söndag 30 september 2018 - Laredo, Kantabrien, Spanien

Det sägs att genvägar ofta är senvägar. Så var det också idag. Vi skulle ta en kortare väg. Vägen visade sig gå över ett berg. Ett brant sådant. Och jag blev rädd för första gången på denhär vandringen. Rädd på riktigt. Med stor och tung(8-9 kg) ryggsäck på ryggen är inte

Buen camino
lördag 29 september 2018 - Castro Urdiales, Kantabrien, Spanien

Jag vandrade Camino Frances i maj 2011 och Camino Portugues i april 2013. Camino del norte är klart den fysiskt mest krävande av dem alla! Uppförsbackarna och bergen tar aldrig slut. Benen och fötterna är alltid sjuka på kvällarna fast vyerna man får som belöning för uppförsbackarna är

Vandring genom hagar
söndag 23 september 2018 - Santander, Kantabrien, Spanien

Idag har vi vandrat i landsbygd nästan hela dagen. Vi har gått genom många ko-och fårhagar. Ovanligt mycket fågelsång också i skogarna med tanke på årstiden. Mina tankar har gått till liknelsen om det förlorade fåret. Om Herden som söker det hundrade fåret när det saknas fast han har

Måndag - fredag
fredag 5 juli 2013 - Arca, Kantabrien, Spanien

Gått upp o ned i ett grönt Galicien . Mellan små bondbyar med mycket gödsel på vägarna o i luften . Fina skogar med olika träd o växter. . Blivit varmare o varmare o nu påskjutet högtryck . Sista kvällen på albergue nu fredag o imorgon går vi in till Samtiago .

Majvor Trygg-Olofsson
liiza i Majvor o Marita 2013 Camino Frances
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Atlanten igen
söndag 22 januari 2012 - Santander, Kantabrien, Spanien

Hej igen! Nu har vi gjort ännu en Europaresa. Jag har som sagt försökt vara uppe på bryggan så mycket som möjligt och har lärt mig mycket och ställts inför många knepiga situationer. Den roligaste delen av resan var nog dagen efter mitt förra inlägg. Då blev jag väckt vid fyra för

Tomas Niemeyer
Tomasnr i Tomaspraktik
Senast aktiv - från Redcliffe, Bristol, England, Storbritannien
Framtid och förflutet
måndag 24 januari 2011 - Santander, Kantabrien, Spanien

NU är jag tillbaka i Santander! Var har jag varit? I Indien! Och sen på hemvägen i Madrid! och sedan på vandring! Indien har varit mycket intressant och spännande, mamma har skrivit en givit en väldigt god beskrivning i sin&annas resedagbok : [link

Felices fiestas!
fredag 17 december 2010 - Santander, Kantabrien, Spanien

I övermorgon bär det av till Indien. Innan dess vill jag önska er en fantastisk god jul och gott nytt år! Ta tillfället i akt och utvärdera året, se vilka processer du vill fortsätta med, vilka du vill förnya, och vilka du vill avsluta. Jag har ett fantastiskt år. I våras Barcelona,

Föredrag, utflykt och lussebak
torsdag 9 december 2010 - Santander, Kantabrien, Spanien

Nu närmar det sig, resan till Indien. Den 19 december bär det av. Här från Santander tidigt på morgon, och på morgonen dagen därpå kommer jag få träffa mina fantastiska föräldrar och min syster. Vi kommer befinna oss där i ett par veckor innan vi återvänder allihopa, de till sverige,

34:de dagen Acra-San Marco
tisdag 26 oktober 2010 - Arca, Kantabrien, Spanien

Vaknar mitt i natten och spyr upp hela middagen, därefter diarré. Det blir en mycket långsam vandring denna morgon. Dricker té men det är ochså allt. Får i mig en banan och Cola vid första fiket. Efter en mil säger kroppen totalt nej och tjejen på baren ringer mig en taxi som kör till

Camino del Norte

20 september 2018 - 7 oktober 2018

Majvor o Marita  2013  Camino Frances

Majvor o Marita 2013 Camino Frances

8 juni 2013 - 12 juli 2013

En vandringsresa med 2 systrar . Jag har gått de 80 milen ensam 2009. Börjar i Saint Jean Pied de Port till Santiago de Compostela ! Nu gör vi det tillsammans ! Spännande :)

Tomaspraktik

15 november 2011 - 31 januari 2012

Fartygsförlagd utbildning första året, Wallenius

Volontär i Santander

5 september 2010 - 10 mars 2011

Santander, staden med de vackra stränderna, i den autonoma regionen Kantabrien i norra Spanien, befinner jag mig under 6 månader. Jag ska vara volontär, via europeisk volontärtjänst, och vara ledsagare för äldre blinda och hjälpa till med ungdomsarrangemang. jag ser fram emot en spännande tid. :)

Pilgrimsvandringen till Santiago

11 september 2010 - 5 november 2010

Nu är det en dryg vecka tills jag åker. Är i full färd med att packa och packa om för att ryggsäcken inte ska bli för tung. Längtar! Ska blir spännande att komma fram till varför jag egentligen så gärna vill göra denna resa. Börjar skriva redan nu så att jag ska komma underfund med användningennen av denna sida.

El Camino del Norte till Santiago de Compostela

31 augusti 2010 - 10 september 2010

[b]Min pilgrimsvandring till Santiago de Compostela.[/b] Nu precis fem år sedan Anna och jag gick den franska leden till Santiago, de nästan 80 milen, är det snart dags igen. Den här gången åker jag själv och följer den norra kusten. Längs en pilgrimsled som är betydligt mindre frekventerad än den franska och med allt vad det innebär. Många äventyr ligger framför mig, fysiska och mentala utmaningar och särskilt glädjen till det enkla i livet. Jag vet inte vad som väntar mig, ingen resa kan vara lika en annan eller någon annans. Och jag minns väl lärdomen att förlita mig på Caminon, tilliten till existensen. Den visar mig på vägen och jag sätter en fot framför den andra.

Santiago de compostela, pilgrimsvandring

18 maj 2010 - 11 juni 2010

Ska vandra en del av pilgrimsleden santiago de compostela tillsammans med min mamma och sedan med syrran och pappa som ansluter sista veckan.

Spanien->Santander->Barcelona

19 maj 2009 - 23 maj 2009

Personlig leverans av en flagga och vykort...

Spanien->Santander

3 april 2009 - 12 april 2009

Firande av en viss 24 årings födelsedag..