Triacastela

In i dimman
onsdag 4 juli 2018 - Triacastela, Galicien, Spanien

Efter att igår ha kämpat mig upp till Cebreibro de sista 8,4 km  med en höjdstigning på 620 m, ( det tog mig  3 timmar) så kom jag nog till den minsta byn hittills. Det intressanta där är kyrkan  Den byggdes för pilgrimmerna på 1000-talet. Jag var även med på den mässan som av

Santiago de compostela dag 10
måndag 19 september 2016 - Triacastela, Galicien, Spanien

Alla var trötta efter backarna, vid 7 började folk röra på sig. Vi kom iväg vid 8. Snacka om att man blev förvånad då det åter bar uppåt. Som tur var inte så mycket. Utsikten var helt enorm och vi var ovanför molnen! Det gick lite ner till Hospital de Condesa där vi åt frukost. Efter

Gun Lövström
Guntan i Santiago de compostela
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Sabugos - Triacastela
fredag 25 september 2015 - Triacastela, Galicien, Spanien

Hola, alla som följer oss. Idag åt vi frukost på Casa Rodriges, tillsammans med en mycket trevlig man från Sydney. Han går hela Caminon ensam. Efter ett kärt farväl av vår husfru Carmen, blir vi skjutsade av hennes man upp till Caminon. Idag börjar det brant uppför några km, därefter

Dag 1 Torsdag
torsdag 29 augusti 2013 - Triacastela, Galicien, Spanien

06.30 kolsvart ute och det är dags att stiga upp... i vårt rum är det bara vi som har bestämt att gå tidigt, kanske kan det bero på att de pratade så länge. Vi hade några cyklande pilgrimmer i vårt rum och de vill nog ha ljust när de åker för det är ingen höjdare att åka downhill i

Anders Cronstierna
Cronis i En Vandring i Solen
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
En vandring i solen: onsdag
onsdag 28 augusti 2013 - Triacastela, Galicien, Spanien

Eller rättare sagt Fillobal, 3,5 km utanför Triacastella, men det klarade inte resdagboken att hitta.. för övrigt är det en helt underbar plats på jorden med utsikt över oändliga berg.. en perfekt plats att återhämta krafter på... återkommer till det i nästa uppdatering...

Anders Cronstierna
Cronis i En Vandring i Solen
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Upp o ner
söndag 15 augusti 2010 - Triacastela, Galicien, Spanien

Upp och ner var det idag. Upp till O´cebreio och ner till Triacastela. Totalt ca 35 km och 11 timmar. Men da sov jag en halvtimme en stund innan jag kom fram. I solen. I ovrigt sa verkar det som om mina nya kangor har fatt en tunn sula. Jag far ont under fotterna. Jag tanker fortfarande pa dom

Torbjörn Gard
tgard i El Camino III
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
El Caminon del 2

27 juni 2018 - 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

Santiago de compostela

10 september 2016 - 29 september 2016

Vandring med Bengt Lövström

El Camino 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

En Vandring i Solen

28 augusti 2013 - 15 september 2013

En vandring i Heliga Birgittas fotspår.. eller i alla fall delar av dem denna gång.

El Camino III

12 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Arets Camino skulle vara Camino del Norte, men ...