Palas de Rei

Santiago de compostela dag 12
onsdag 21 september 2016 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

I morse vaknade vi först vid åtta. Mycket beroende av dålig nattsömn. Vi var 12 på rummet,2 sov,resten var vakna. Det är den värsta snarkningskonsert jag hört. En gubbe drog in och sågade ved hela natten medan den andra ackompanjerade honom med pustande utandningar. Öronproppar hjälpte

Gun Lövström
Guntan i Santiago de compostela
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Portomarin - Palas de Rei
måndag 28 september 2015 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Måndag 28 september Samhörighet. Ännu en vandringsdag har kommit till oss. Också idag har vi vandrat genom vackra byar och en grönskande miljö. I resedagboken uttryckte jag dag 1, en lycka över att få vandra på Caminon igen. Idag är det vandringsdag 9, och du kanske undrar om jag

Dag 6 Tisdag
tisdag 3 september 2013 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Upp sex idag, lika mörkt, men varmare och stjärnklart. Annars brukar det vara kallare när det är stjärnklart? Det var fullt i natt och det var bara en som inte gick upp, resten for iväg som raketer. Vi får se om våra spanska companeros stannar på samma ställe som oss idag. Man ser så

Anders Cronstierna
Cronis i En Vandring i Solen
Senast aktiv - från Melide, Galicien, Spanien
Palas de Rey
fredag 14 september 2012 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Har kommer lite nya bilder. Vi narmar oss slutet pa var vandring och det kanns konstigt och vemodigt. Det ar mycket vacker natur, sma bondgardar, kor, far och vackra ekar, eukalyptus och kastanjer. Mycket mer folk nu vilket kan kannas jobbigt for oss som vandrat i ensamhet och tystnad. Tyvarr ar

Eva och Anita vandrar El Camino
söndag 25 september 2011 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Hej pa er alla vara vanner! Vi har varit inne i det aldsta kapellet som finns utsmed El Camino - mycke vackert, vi tande ljus for vara nara och kara som inte finns i livet langre. Vi vandrar mil efter mil med manga vackra byar och mycke vacker natur. Vissa dagar vandrar vi i tysthet och

Eva Stjernqvist
Evasdagbok i Eva Anita vandrar El Camino
Senast aktiv - från Torquay, Victoria, Australien
pilgrimsvandring
onsdag 13 april 2011 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Hej igen! Det är nu onsdag kväll och jag har klarat ytterligare 24 kilometer. Allt är underbart, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte är jobbigt. Det gâr uppför och uppför och uppför i mànga kilometer och det tar pâ krafterna. Jag har ocksâ kommit underfund med att det är lika

Pilgrimsvandring Sarria- Santiago
onsdag 13 april 2011 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Nagot galet med min sida pa resdagboken. Skrev en ingress i sondags men far inte ivag den. Har nu vandrat 2 dagar tillsammans med 5 andra som ar knutna till den skandinaviska klubben mas Amigos i Costa Blanca. Igar fran Sarria till Porto-marin. Underbar natur. En verklig hojdare. De 5 medvandrarna

Santiago de compostela

10 september 2016 - 29 september 2016

Vandring med Bengt Lövström

El Camino 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

En Vandring i Solen

28 augusti 2013 - 15 september 2013

En vandring i Heliga Birgittas fotspår.. eller i alla fall delar av dem denna gång.

El Camino -vår vandring genom Spanien

19 augusti 2012 - 19 september 2012

Under dryga fyra veckor kommer vi vandra från Franska gränsen till Atlantkusten i norra Spanien.

Eva Anita vandrar El Camino

17 september 2011 - 30 september 2011

Eva Och Anita vandrar i norra spaninen mellan Asorga och Santiago de compostela

Pilgrimsvandring; Sarria-Santiago de compostela

11 april 2011 - 18 april 2011

Nu är det så dags igen!! trots att jag förra gången i dagboken skrev att jag är både för gammal och lat. Nu är det dock så att denna vandring med skillnad från den förra på dryga 82 mil bara är dryga 11 mil. Tillsammans med 5 andra svenskar från Costa Blanca kusten med koppling till skandinaviska klubben Mas Amigos ska vi gå från Sarria till Santiago de compostela. Vi har en knapp vecka på oss men med ca dryga 2 mil per dag så hoppas vi klarar detta utan bekymmer. Håll tummarna att vi inte får så mycket regn. Galicien är tyvärr ett riktigt regnhål och då i synnerhet på våren. Lars

pilgrimsvandring

11 april 2011 - 18 april 2011

Jag kommer att gå 12 mil av pilgrimsvandringen från Frankrike till Santiago de Compostella. Första dagen av resan går åt att ta sig från Albir på Costa Blanca till Sarria i norra Spanien. Därifrån ska vi sedan under sex dagar ta oss till Santiago de Compostella till fots. Detta äventyr kommer jag att göra tillsammans med goda vännerna Lars, Stig och Annika. Ytterligare två personer ska vara med, men de känner jag inte alls ännu. Jag ser fram emot denna upplevelse något oerhört.