Arteixo

Sista dagen
måndag 20 maj 2013 - Arteixo, Galicien, Spanien

Hej! Nu är det nästan slut. sista dagen! Sista kvällen! Sista middagen! Det känns faktiskt lite vemodigt. Datorn i går hängde sig till min förmån. Jag behövde inte betala utan kunde skriva hur länge jag ville. Mina skor gick sönder idag. Remmen runt hälen gick av. Det gick att laga

Santiago igen.
söndag 19 maj 2013 - Arteixo, Galicien, Spanien

Hej! Jo, jag hittade någon att dela vinet med. Jag hade en trevlig pratstund på kvällen med en lärare från Tyskland som hade friår. Hon undervisar i historia och idrott och en amerikansk tjej. Vi hade riktigt trevligt tillsammans. Vid halvtiotiden tyckte jag at det var dags för kvällen men

Mot Fisterra
torsdag 16 maj 2013 - Arteixo, Galicien, Spanien

Hej igen! Har nu avverkat första etappen, vilken mycket väl kunde eller kan bli den sista. Morgonen var frisk och härlig. 8 grader såg jag i Santiago. Katedralen var öppen när jag passerade, så jag kunde ha morgonbön där inne. Avgång därifrån halv åtta. Efter någon timme började det

Portomarin - Rekonstruktion
söndag 30 september 2012 - Arteixo, Galicien, Spanien

Hej igen direkt. Jag skrev ett långt inlägg efter Saria. Men jag vet inte var det blev av, så nu försöker jag rekonstruera. Detta blir nog det sista inlägget under resan. Men det kommer lite mer när jag kommer hem. Jag har i alla fall två historier kvar att berätta. Nu har det hänt som

Inre resa
söndag 30 september 2012 - Arteixo, Galicien, Spanien

Hej! Så var det det där med inre reesa. Det är så abstrakt och jag har alltid haft svårt med abstrakta saker. Kanske trodde jag att saker från mitt liv skulle poppa upp. Men ingenting sånt har hänt. Å andra sidan har jag nog redan innan gått igenom mitt liv så det har nog inte funnits

Moten!
lördag 29 september 2012 - Arteixo, Galicien, Spanien

Hej alla! Ja, jag har alltså nått målet Santiago de Campostela och också hämtat ut mitt campostela. Det blev tydligen strul med mitt förra inlägg. Har SMSat till Jens och frågat om han kan hitta det, men har inte fått svar än. I förrgår gick jag 37 km. Det var en härlig vandring

James Dean
lördag 29 september 2012 - Arteixo, Galicien, Spanien

Du störste av filmens prinsar som hade så mycket att ge kunde du inte stannat hos än en tid vi dig be. Hade du tråkigt på jorden, hade du ingen kär fann du aldrig den kärlek du sökte här. Nu finns det inget att göra, nu finns du inte här nu kan vi bara hoppas du vet att vi alltid har dig

Santiago
fredag 28 september 2012 - Arteixo, Galicien, Spanien

Och jag är redan här. Ett långt inlägg har fallit bort. Kan det hittas?

36:te dagen Santiago-Barcelona-Stockholm
torsdag 28 oktober 2010 - Arteixo, Galicien, Spanien

Går en stund på marknaden innan jag tar bussen till flygplatsen. Flygningen blir pricken över i:et. Eftersom jag fått fönsterplats ser jag att vi flyger samma sträcka som jag gått, kan känna igen de större städerna och landskapen som jag gått igenom. En smått otrolig

35:te dagen San Marco-Santiago
onsdag 27 oktober 2010 - Arteixo, Galicien, Spanien

Kroppen fungerar igen, HURRA. Bra att jag stannade innan Santiago, så att jag kan få gå sista biten in idag. Frukost i utkanten och sen raka vägen in till kontoret där intyget skrivs ut. Lämnar min rygga i en inlämning och går sen till Pilgrimsmässan i katerdralen klockan 12.00. Två av

Ny pilgrimsvandring

30 april 2013 - 21 maj 2013

Pilgrimsvandring till Santiago de Campostela

27 augusti 2012 - 2 oktober 2012

Pilgrimsvandringen till Santiago

11 september 2010 - 5 november 2010

Nu är det en dryg vecka tills jag åker. Är i full färd med att packa och packa om för att ryggsäcken inte ska bli för tung. Längtar! Ska blir spännande att komma fram till varför jag egentligen så gärna vill göra denna resa. Börjar skriva redan nu så att jag ska komma underfund med användningennen av denna sida.

El Camino III

12 augusti 2010 - 21 augusti 2010

Arets Camino skulle vara Camino del Norte, men ...